2017. július 10. | 15:11

A Renault-nál a jelek szerint készíteni fognak egy jóval izmosabb RS-változatot is a teljesen elektromos Zoeból, a 460 LE-s Zoe e-Sportot alapul véve

A Renault Sport főnöke, Patrice Ratti korábban már megerősítette, hogy a csapata egy prototípust építettek, amit be is mutattak a 2017-es Genfi Autószalonon. A Renault Zoe e-sport koncept 460 LE-t képes leadni, megépítése ráadásul jelzésértékű, hogy részt szeretnének venni a Formula E-ben, valamint hogy mik a távlati céljaik a sport elektromosautókkal.
A Renault Zoe e-Sport konceptautó az alap, 2020-ra remélhetőleg ebből hoznak ki valamit

„A Zoe RS-re úgy gondolunk, mint egy nagy tanulmány, aminek időre van szüksége.” – mondta Ratti. – „Az akkumulátorok teljesítménye nőtt arra a szintre, ami már vállalhatók lettek, ez pár éve még nagyon nem így volt. Szóval a kísérletezés elkezdődött.”
A Renault Clio Sport alváz- és kormányzás-módosításait akár meg is kaphatná a Zoe, mert illene hozzá. Ezzel kapcsolatban Ratti azt mondta:
Már a 2017-es Genfi Autószalonon is meg lehetett csodálni, mik is lesznek a tervei a Renaultnak a bivalyerős elektromos autókkal

„Egy Renault Sport autónak jól kormányozhatónak kell lennie és ez egy nagy kihívás. Az akkumulátorok súlya mellett el kell érnünk azt a fajta agilitást, amire olyan büszkék vagyunk, nyilván nehéz feladat.”
Ezen kívül hozzátette, hogy az akkumulátorok súlya miatti korlátozás miatt alig 15 percig lehet sík terepen használni a konceptautót.
High-tech környezet, a kormány a Forma 1-es autókét idézi, ezek még akár csalogatóak is lennének

„A Renault megalapozta a vezető helyét az elektromos autók között, ezt a terveink szerint nem csak fenntartjuk, hanem tovább is fejlesztjük.” – mondta Ratti. „Az elektromos autók hihetetlen gyorsulása tökéletesen illik a Renault Sporthoz.”
A Renault Zoe 2012 óta van a piacon, de az eladások az utóbbi 1-2 évben lendültek fel igazán. 2016 ősze óta ráadásul majdnem kétszer erősebb, 41 kWh-s akkumulátorral is lehet kapni, ami elméletileg 400 km-es hatótávot biztosít a kisautónak.
Csak hát a nagy erő... nemcsak nagy felelősséggel, hanem alig 15 perces használati idővel jár, amin nagyon remélem, 2020-ig tudnak még alakítani

2020-ra mindenesetre biztos fejlődni fognak annyit az akkumulátorok még, hogy a 15 perces használati időt kitolják a Renaultnál, különben mire lenne jó egy olyan autó, ami épp csak annyit enged, hogy belekóstolj a hihetetlen vezetési élménybe, aztán lemerül? Forrás: Autocar
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!