30 éves a Fiat Tipo modellcsalád

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

Az alsó-középkategóriás Fiat Tipo 1988. január 26-án mutatkozott be a nagyközönség előtt. Egy autó, melyben az olasz design a funkcionalitással párosul a mai napig.

A Fiat Tipo 1988. január 26-án debütált a Fiat Ritmo utódjaként, amely korábban a Fiat 128-at váltotta. Az 1100-as óta a középkategóriás Fiat modellek Európa-szerte hatalmas népszerűségnek örvendenek, hiszen a kezdetektől fogva tökéletes választásnak bizonyultak a praktikumot kereső autósok körében.

Fiat Tipo első generációs 1988-ból

Első generációs Tipo 1988-ból

Az első generációs Fiat Tipo áttörést jelentett a szegmensben, hiszen egy jól vezethető, biztonságos és modern autót alkottak meg, többek között Ercole Spada hozzájárulásával. A vásárlók nagyra értékelték a modell funkcionalitását és letisztult stílusát. Elmondható, hogy az Alapjárat által is tesztelt új Fiat Tipo elődje hagyatékának méltó örököse, mert a tágasság és a jó ár-érték arány egyedülálló kombinációját kínálja: az autót több mint 180 ezren választották az EMEA-térségben (Európa, Közel-Kelet és Afrika) ezzel második éve a legnagyobb mértékű növekedést mutathatja fel.

Az 1988-as Fiat Tipo az iparág egyik első moduláris padlólemezére épült, előrevetítve a modernkori Tipo három karosszériaváltozata által megtestesített modellcsalád-koncepciót. A futómű egy sor további Fiat-modell, így például a hagyományos szedánként és kombiként egyaránt kínált Fiat Tempra számára is alapul szolgált.

A modellválaszték egyszerű felépítésének köszönhetően a motorkínálat és a felszereltségi szintek elég jól lefedik a piaci igényeket. Az 1988-as Tipo ötféle benzin-, illetve dízelmotorral, kétféle felszereltségi szinten került piacra. 1988-ban nagy szenzációnak számított a Tipo, különösen modern technológiai újdonsága miatt: a 'Digit' kivitel elektronikus, digitális műszeregysége egyedi kialakítású műszerfalpanelben kapott helyet. Ezek után nem véletlen, hogy 1989-ben elvitte az Év Autója díjat.

Fiat Tipo szedán, ötajtós és kombi

Fiat Tipo szedán, ötajtós és kombi

A Fiat Tipo először Aegea néven mutatkozott be 2015-ben az Isztambuli Autószalonon, később megvétózták ezt az elnevezést és visszatértek a jól csengő, szeretett Tipo névhez. Az alsó-középkategóriás modellt egy kb. kétezer szakemberből álló, nemzetközi csapat fejlesztette több mint három éven keresztül közel 8,7 millió tesztkilométert tettek meg a legszélsőségesebb klíma-, út- és magaslati viszonyok közepette. Az új Tipo kategóriájának egyik legtágasabb helykínálatát nyújtja, mind az utasok, mind a csomagok számára.

Az 1988-as Tipo szellemének jegyében az ötajtós verzió védjegye a hatalmas csomagtérajtó, amelyen keresztül könnyedén hozzá lehet férni a 440 literes (a kombi modellnél 550 literes) csomagtartóhoz. A vonzó formaterv ma is olyan belső kialakítással párosul, amelynek tervezése során maximálisan szem előtt tartották a modell fő értékeit: a praktikumot, a letisztultságot és a komfortot.

Fiat Tipo Londonban

Fiat Tipo Londonban

Forrás:

Kapcsolódó írások

A formás felfújt: Fiat Tipo Kombi – Teszt
2017. augusztus 04.
Az új Fiat Tipo tágas és sok fronton képes kiszolgálni, ha a pénztárcád is engedi. De vajon képes lesz-e méltó módon tovább vinni az ős-Tipo hagyatékát?
Lamborghini 350GT
2019. szeptember 15.
Léteznek olyan erőforrások, amiket közel 40 évig használtak különböző modelljeikben a gyártók. Lássuk a második adag strapabíró konstrukciót!
 S500 Coupé
2018. október 26.
Két éve már, hogy az Alapjárat létrejött, azóta már több mint 100 videó került fel YouTube csatornánkra. Ezek közül válogattam ki Neked a személyes kedvenceimet!
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!