2018. január 30. | 16:29

Az alsó-középkategóriás Fiat Tipo 1988. január 26-án mutatkozott be a nagyközönség előtt. Egy autó, melyben az olasz design a funkcionalitással párosul a mai napig.

A Fiat Tipo 1988. január 26-án debütált a Fiat Ritmo utódjaként, amely korábban a Fiat 128-at váltotta. Az 1100-as óta a középkategóriás Fiat modellek Európa-szerte hatalmas népszerűségnek örvendenek, hiszen a kezdetektől fogva tökéletes választásnak bizonyultak a praktikumot kereső autósok körében.
Első generációs Tipo 1988-ból

Az első generációs Fiat Tipo áttörést jelentett a szegmensben, hiszen egy jól vezethető, biztonságos és modern autót alkottak meg, többek között Ercole Spada hozzájárulásával. A vásárlók nagyra értékelték a modell funkcionalitását és letisztult stílusát. Elmondható, hogy az Alapjárat által is tesztelt új Fiat Tipo elődje hagyatékának méltó örököse, mert a tágasság és a jó ár-érték arány egyedülálló kombinációját kínálja: az autót több mint 180 ezren választották az EMEA-térségben (Európa, Közel-Kelet és Afrika) ezzel második éve a legnagyobb mértékű növekedést mutathatja fel.
Az 1988-as Fiat Tipo az iparág egyik első moduláris padlólemezére épült, előrevetítve a modernkori Tipo három karosszériaváltozata által megtestesített modellcsalád-koncepciót. A futómű egy sor további Fiat-modell, így például a hagyományos szedánként és kombiként egyaránt kínált Fiat Tempra számára is alapul szolgált. A modellválaszték egyszerű felépítésének köszönhetően a motorkínálat és a felszereltségi szintek elég jól lefedik a piaci igényeket. Az 1988-as Tipo ötféle benzin-, illetve dízelmotorral, kétféle felszereltségi szinten került piacra. 1988-ban nagy szenzációnak számított a Tipo, különösen modern technológiai újdonsága miatt: a 'Digit' kivitel elektronikus, digitális műszeregysége egyedi kialakítású műszerfalpanelben kapott helyet. Ezek után nem véletlen, hogy 1989-ben elvitte az Év Autója díjat.
Fiat Tipo szedán, ötajtós és kombi

A Fiat Tipo először Aegea néven mutatkozott be 2015-ben az Isztambuli Autószalonon, később megvétózták ezt az elnevezést és visszatértek a jól csengő, szeretett Tipo névhez. Az alsó-középkategóriás modellt egy kb. kétezer szakemberből álló, nemzetközi csapat fejlesztette több mint három éven keresztül közel 8,7 millió tesztkilométert tettek meg a legszélsőségesebb klíma-, út- és magaslati viszonyok közepette. Az új Tipo kategóriájának egyik legtágasabb helykínálatát nyújtja, mind az utasok, mind a csomagok számára. Az 1988-as Tipo szellemének jegyében az ötajtós verzió védjegye a hatalmas csomagtérajtó, amelyen keresztül könnyedén hozzá lehet férni a 440 literes (a kombi modellnél 550 literes) csomagtartóhoz. A vonzó formaterv ma is olyan belső kialakítással párosul, amelynek tervezése során maximálisan szem előtt tartották a modell fő értékeit: a praktikumot, a letisztultságot és a komfortot.
Fiat Tipo Londonban

Forrás: