Az első Volkswagen California harminc évvel ez előtt jelent meg a piacon, a Volkswagen az ikonikus darab születésnapját ünnepelte Essenben a Tecno-Classica kiállításon, az oldtimer éves seregszemléjén.
A Volkswagen California mindig egy életformát, a szabadság utáni vágyat testesítette meg. Négy nemzedéken keresztül 157 500 darab California változatban épített Volkswagen kisbuszt talált gazdára. A mai modelleket a T3 első nemzedékével egy fontos részlet kapcsolja össze: a majdnem két méter magas, megemelhető sátortető, mellyel a Californiában utazók elmondhatják:
Pasztell fehér California T3
A T3-ról a T4-re 1990-ben történt a váltás, a négy évtizedes boxer motoros hátsókerék hajtás után egyszerűen a motort előre helyezték, és onnan az első tengelyt hajtották meg. Megújult a forma, a felfüggesztés, a motorokat és a belső teret megreformálták, így különösen a kisbusz hátsó részén lett ezzel sokkal nagyobb a tér. A Volkswagen California T4 ügyesebben használta ki a rendelkezésre álló helyet, mint bármelyik másik kisbusz abban az időben. Az Eagle együttes „Hotel California” című száma nagy sikert aratott akkoriban, pont úgy, ahogyan a California T4, melyből a 2003-ig tartó időszakban megközelítőleg 39 000 darabot értékesítettek belőle.
Mozgó hotel: Volkswagen California T4
A modern California T6
Forrás:
„Az otthonunk ott van, ahol leparkolunk.”
A Volkswagen California története
A Volkswagen California története 1988-ban, a T3-as kisbusz nemzedék alapján elkészített, kempingezésre alkalmas modellel kezdődött, melyet 1998 nyarának végén az Esseni Lakóautó Szalonon mutattak be. Az első Californiákat két színben, pasztell fehérben és Marsala pirosban lehetett rendelni. A belső tér formatervezői a stílus iránti érzékenységükről tettek tanúbizonyságot az autóban kialakított fehér-szürke színű konyhával. A kisbusz ára akkor 39 000 német márka volt. A vonzó ár, az okosan tervezett tulajdonságai és a Bulli elnyűhetetlen motorikus minősége a Californiát azonnal a legtöbbet értékesített lakóautó kisbusszá tették, és már az első évben 5 000 darabot adtak el belőle. Azt követően a California egy különleges kiadású modellből saját termékskálává fejlődött, és három év alatt 22 000 kisbusz vásárló tetszését nyerte el.A T3-ról a T4-re 1990-ben történt a váltás, a négy évtizedes boxer motoros hátsókerék hajtás után egyszerűen a motort előre helyezték, és onnan az első tengelyt hajtották meg. Megújult a forma, a felfüggesztés, a motorokat és a belső teret megreformálták, így különösen a kisbusz hátsó részén lett ezzel sokkal nagyobb a tér. A Volkswagen California T4 ügyesebben használta ki a rendelkezésre álló helyet, mint bármelyik másik kisbusz abban az időben. Az Eagle együttes „Hotel California” című száma nagy sikert aratott akkoriban, pont úgy, ahogyan a California T4, melyből a 2003-ig tartó időszakban megközelítőleg 39 000 darabot értékesítettek belőle.
Volkswagen California T6
A T5 új dimenziót jelentett a kompakt lakóautó kisbuszok kényelmének terén, 2015-ig megközelítőleg 55 000 autós választotta California T5-öt. 2015-ben mutatták be a California T6-ot, mely a vezetőt segítő rendszerekkel és a maximális összekapcsolhatósággal kitárta az ajtót a lakóautó változatban megjelenő kisbuszok jövője felé. Ez a California 2017-ben eladott 15 155 példánnyal megdöntötte a saját termék kategóriájában egy év alatt újonnan regisztrált lakóautók rekordját.Forrás: