2018. február 14. | 15:43

A BMW új középkategóriás, csapott hátú divatterepjárója könnyebb, áramvonalasabb és élvezetesebb vezetni. Az X4 második generációja Genfben debütál márciusban.

A bajorok még 2013-ban fedték fel a Concept X4 névre keresztelt tanulmányt, melynek sorozatgyártott változatát 2014-ben mutatták be az X4 személyében. Az X3 hajtásláncára épülő, saját Sports Activity Coupé kategóriájába tartozó kupé-terepjárót mintegy 200 000 példányban értékesítették a négy éve alatt, azonban máris megvan az utódja. Íme a második generációs X4! Az új kiadás a nemrégiben megújult BMW X3 CLAR platformjára épül, elődjéhez képest 81 milliméterrel hosszabb, 37-tel szélesebb és 3-mal alacsonyabb, sőt, a tengelytávja is nőtt: 2810-ről 2864 milliméterre. 50 kilogrammal könnyebb és a légellenállási együtthatója 0,30-ra csökkent, amivel a kategória legjobbjának számít. A megnövekedett tengelytáv nagyobb lábteret és csomagteret eredményezett, mely 500-ról 525 literre nőtt, sőt három lépcsőben, akár 1430 literre is bővíthető. Alapáron motoros a csomagtérajtó, az ülések 40:20:40 arányban dönthetők, opcionálisan a hátsó üléstámlák dőlésszöge is állítható. Első pillantásra a megnövekedett vesék tűnnek fel, illetve a LED-es ködlámpák, a széria bi-LED fényszórók vagy az opcionális Full-LED lámpák. A gyártó szerint a vezetési élmény sokat javult a továbbfejlesztett futómű által, akusztikus szigetelést kaptak a szélvédők, javult az anyag- és összeszerelési minőség, megjelent a kínálatban a háromzónás klímaberendezés, az ülésszellőzés és a kijelzős indítókulcs. Újratervezték a sportüléseket, az opcionális extrafelszereltségként elérhető Driving Assistant Plus csomag része a kormányzó- és sávtartó asszisztens, illetve az oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel együttműködő sávtartó asszisztens is. Alapáron 6,5 colos központi kijelző jár, felárért kérhető a 10,25 colos érintőkijelző. A forgalmazás megkezdésekor a 184 lóerős 20i és a 252 lóerős 30i, két dízel, a 190 lóerős 20d és a 231 lovas 25d motorokkal lesz elérhető az új X4. Valamivel később természetesen érkezik a 265 lóerős 30d, valamint az először színre lépő M40d, 326 lóerővel és 680 Nm-es maximális nyomatékkal. A képzeletbeli dobogó tetején pedig a 360 lóerővel büszkélkedő M40i áll majd. A belépő szintű benzines X4 ára 49 700 euró, a dízelé 52 500 euróra tehető, ami átszámítva 15,5 és 16,4 millió forint. Örömhír, hogy az összes változathoz jár majd az xDrive összkerékhajtás és a nyolcsebességes automata váltó. Forrás: