A 12 legdrágábban árverésen eladott autó

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

Aukciós házak, klasszikus autók, egetverő árak, amik nem lesznek alacsonyabbak: íme a 12 árverésen legdrágábban eladott autó!

Amikor a világ legdrágább autóiról beszélek, a fejemben megjelenő számok nagyjából másfél milliárd forintnál akadnak ki. Már ez az összeg is nevetségesen magas egyetlen autóért, egy kupacban elképzelni talán nem is tudom. Ennyi számot egymás mögé pedig utoljára a pí tizedeseit sorolva írtam le. A klasszikus autók aukciós árai viszont itt kezdődnek!

Úgy gondolod, ideje lottózni? Ne fáradj, nem lesz elég akkor sem, ha nyertél! A klasszikus autópiacon mára már olyan egyedi modelleket találni, amik valamiért mára már egyedülállóak a világon, vagy soha nem is volt túl sok belőlük. Következzen tehát 12 járgány, amik erről az összegről indultak csupán, majd rekordmennyiségű pénzért leltek gazdára.

12. Ferrari 250 LM – 4 242 304 000 forint

1965 Ferrari 250 LM aukciós kiállításon

A 250 LM 4 és 5 sebességes váltóval is megvásárolható volt

A 250 LM megnevezés mindent elmond, amit tudni kell az autóról. Kifejezetten a Le Mans-ra épült, a Ferrari első középmotoros autója, egy 3,0 literes V12 motor hajtja, első futamán 1965-ben el is vitték vele a bajnoki címet. Összesen csupán 32 darab épült belőle, így sosem lett valódi GT-autónak nyilvánítva, megmaradt prototípus-kategóriában. A Ferrari 250 LM még újkorában is ritka darabnak számított, hát még 53 évvel később. A toplista végét elfoglaló autó 2015-ben kelt el.

11. Ferrari 250 GT LWB California Spider Competizione - 4 374 876 000 forint

Ferrari 250 GT LWB California Spider Competizione árverésen elkelt klasszikus autó

A Ferrari GT LWB California Spider Competizioneból mindössze 9 példány készült

A modell ritkasága és a versenypályán nyújtott szinte hibátlan teljesítménye már önmagában nagy értéket képvisel. A 3.0 literes 276 lóerős V12-es motor valódi erőgépnek számított a maga idejében! A Ferrari összesen 9 db California Spidert gyártott le, különleges alumínium ötvözet elemekkel így, ha lehet még egy kicsit ritkább. Az autó élete az első naptól kezdve dokumentálva van, minden verseny, tulajdonos és szervizadat elérhető a különleges darabhoz, ezzel is növelve értékét.

10. Ferrari 375-Plus Spider Competizione - 4 416 552 000 forint

Ferrari 375-Plus Spider Competizione versenyautó 1954

A 375-Plus Spidert összesen egy évig gyártották 1954-ben

Neked is biztos feltűnt, hogy ez már a harmadik Ferrari, ami csúcsáron kelt el. Lesz is még belőlük néhány a sorban, hiszen a Ferrari hihetetlen sikereket futott be a versenypályán és az egyik legrégebbi sportautó gyártó cég, nem csoda, hogy új autóik ára is az egekbe szökött. A szóban forgó 375-Plus Spider 4.9 literes V12-es motorral hasított, összesen 5 darab készült belőle. A ritka autó kincs, nincs min meglepődni, a 375-Plus Spider egy példányát 2014-ben hatalmas aukciós harc keretei között adták el.

9. Ferrari 250 GT SWB California Spider - 4 440 555 000 forint

Ferrari 250 GT SWB California Spider

A megvásárolt Ferrari 250 GT SWB California Spider-t 2015-ben feltörték, de el nem lopták

A 250 GT SWB már-már eltűnt a piacról és csak mítoszként találkozhattál vele, amikor is egy koszos raktárból előkerült egy becses darab. A kocsit Robert Ballion francia gyűjtő egy múzeumnak szánta, ám halála után még évekig állt ismételten egy raktárban. Csak ezután került aukciós házhoz, majd új tulajdonoshoz. 2015-ben még fel is törték, de szerencsére nem lopták el.

8. Alfa Romeo8C 2900B Lungo Spider - 4 752 594 000 forint

Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider 2 ajtós roadster

A 8C 2900B maga a 30-as évek, igazi gengszterfilmekbe illő autó

Megszakítva a Ferrari dominanciát, a soron következő csilliárdos csoda az 1939-es Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider. Ez a lenyűgöző autó egy az elkészült 12 példány közül. A motorháztető alatt egy 180 lóerős, 2,9 literes, soros 8 hengeres motor dolgozik. A modellt a Touring gyártotta Olaszországban, a legendás 8C 2.9 alvázára és motorjával épült. Simon Moore még egy könyvet is írt az autó tiszteletére, amitől még tovább nőtt az aukciós értéke. A könyv címe: The Immortal 8C 2.9

7. Jaguar D-Type - 5 227 853 400 forint

Jaguar D-Type háromszoros Le Mans bajnok versenyautó

A Jaguar D-Type

A Jaguar D-Type 1955 és 1957 között három alkalommal nyerte meg a Le Mans-t és ez konkrétan az az autó, amivel 1956-ban a skót Ecurie Ecosse versenycsapata győzelmet aratott. Később egy magángyűjteményben landolt, ahol elvétve még versenyezni is használták. Az 1956-os D-Type motor hangját te is meghallgathatod, elég harapós! A sikeres versenyháttér és limitált darabszám miatt a D-Type ára is könnyedén szökött a végtelenbe és tovább.

6. Ferrari 275 GTB/C Speciale - 6 336 792 000 forint

Ferrari 275 GTB/C Speciale alumínium kasztnija

A 275 GTB/C Speciale teljesen alumínium karosszériája, még mai szemmel is elég jól mutat

És vissza a Ferrarihoz, azon belül is a 275 GTB/C Specialéhoz! Bármelyik Ferrari 275-re igaz, hogy csodálatos gép, de a GTB/C Speciale egy kicsit csodálatosabb. Ez az autó versenyzésre született! Az egész kasztni alumíniumból készült a lehető legkisebb súly elérése miatt, a motortető alatt pedig egy 3.3 literes V12-es duruzsolt, aminek teljesítménye megközelített a 300 lóerőt. A 275 GTB/C-t 1964-től mindössze 1966-ig gyártották. Az aukcióra bocsájtott példány viszont soha nem volt versenypályán, mondhatni vitrinben tartották az első megvásárlás óta. Ezért is volt olyan drága 50 évvel később 2014-ben.

5. Ferrari 275 GTB/4 S NART Spider - 6 600 825 000 forint

Ferrari 275 GTB/4 S NART Spider aukciós kiállító teremben

Klasszikus piros színben magával ragadó látvány a 275 GTB/4 nem meglepő, hogy mozi klasszisként is helyt állt

A North American Racing Team (NART) kampányt indított az USA-ban a Ferrari autók számára, hogy felhívják a figyelmet a márkára az 1950-es és 1960-as években. Ennek hatására elkezdtek kiszállingózni a speciális, utcára szánt sportautók, általában limitált, alacsony számú kiadásokban. Ez a Spider egyike a mindössze 10, gyártósorról legurult darabnak. Az autót Steve McQueen színész hajtotta az 1968-as A Thomas Crown-ügy című filmben. A mozis háttér és az alacsony darabszám miatt ennek a példánynak is az egekig szökött az értéke. 

4. Ferrari 290 MM - 6 732 841 500 forint 

Ferrari 290 MM klasszikus autó aukciós kiállításon egy kertben

A Ferrari 290 MM ha akarná sem tagadhatná le hogy vonzza a versenypálya

Továbbra is a Ferrari uralja a listát, a következő legdrágább darab pedig a 290MM. A szóban forgó darab az 1956-os Mille Migliára épült, a nagy Juan Manuel Fangio vezette – a híres versenyző nevével összefüggésbe hozott autók mindig jó aukciós alapok, valamint az elkészült 4 darabos limitált mennyiség is emelt az áron. A 4,5 literes Forma-1-es autóból átemelt motort lebutították kicsit, így lett belőle egy 3,5 literes 320 lóerős versenyautó.

3. Mercedes-Benz W196 - 7 104 888 000 forint

Mercedes-Benz W196 versenyautó 1954-ből

Hatalmas élmény lehet a W196-os kormánykereke mögött ülni, ez egy igazi korai versenyautó

A Juan Manuel Fangio által vezetett dobógos helyezett a Mercedes-Benz W196 Grand Prix autó. Az 1954-es német és svájci Grand Prix-futamán is győztesként végzett az autó. A W196-ból kétféle kasztnit gyártott a Mercedes: a Monza-t és az Open Wheelt. Mind a két kasztni versenyzésre született, nagy sikereket futottak be velük pilótáik. A 290 lovas sportautót 2013-ban értékesítették.

2. Ferrari 335 Sport Scaglietti - 8 569 071 000 forint

Ferrari 335 Sport Scaglietti sportos roadster

Egy biztos, a 335 sport esetében nincs táncparkettnyi hely, de az élmény kárpótol

Ez az 1957-es Ferrari volt egy másik rekord megszakítója, amikor 2016 elején egy árverésen a valaha volt legmagasabb áron sikerült eladni, ezzel egy rövid időre átvette az első helyet. Az előző tulaj részt vett vele az 1957-es Sebring 12 órás versenyen is. Ezután a Mille Migliában versenyzett vele Wolfgang von Trips. Az említett versenyző volt Németország elsőszámú autóversenyzője Schumacher 1992-es győzelme előtt, a pilóta verhetetlennek bizonyult, a Ferrari több modelljével is versenyzett az évek alatt. Sajnálatos módon az 1961-es Olasz Nagydíjon összeütközött egy másik versenyzővel és autójával a tömegbe rohant. 13 néző és ő maga is a helyszínen életét vesztette. Még halála előtt alapította a Kerpeni gokart pályát, ahol Michael és Ralf Schumacher gyermekként megtehették első lépéseiket az autóversenyzés felé. 

1. Végezetül a világ legdrágább, aukción értékesített autója egy Ferrari 250 GTO - 9 148 743 450 forint

Ferrari 250 GTO a világ legdrágább aukciós járműve

A 250 GTO egy igazi kultikus versenyautó, biztos, hogy nem ez volt az utolsó árrekord amit megdöntött

A Jo Schlesser által vezetett legendás Ferrari, a 250 GTO talán meglepő lehet, hogy a legdrágábban eladott autó a világon. Kicsit habozva, de kijelentem, hogy nincs az autógyártás történelmében sikeresebb modell, ami több eredményt, több, csúcsot, több hírest embert tartana számon saját neve mellett, mint a 250 GTO. A hihetetlen magas ár elérését a rekordárakon eladott elődök, a korábbi aukciós és verseny sikerek segítették. Még fontosabb, hogy az autó maga a korszak egyik legszebbje. A nagy teljesítményű 3,0 literes V12 motor és a rendkívül jól kiegyensúlyozott alváznak köszönhetően minden idők egyik legstabilabb versenyjárgánya volt és marad is örökké.

Ezek lennének tehát a 12 legdrágábban értékesített autók a világon! Biztos vagyok benne, hogy az eszement pénzszórásnak még közel sincs vége, 15-20 év múlva már napjaink kedvenceit fogják csillagászati árakon kalapács alá bocsájtani.

Te milyen autót vennél, ha bármit vehetnél?

Forrás: Autocar

Kapcsolódó írások

Mercedes Benz T80
2019. július 07.
A Mercedes T80-as volt a nácik csúcsgépe, amivel meg akarták dönteni a szárazföldi sebességrekordot. V12-es motorja egy Messerschmitt vadászgépből származott!
Ferrari 250 GTO a 812-es padlólemezén terv
2018. október 02.
Az olasz Ares Design modernizálja a limitált példányszámos szörnyeteget
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2019. március 05.
A 2019-es Genfi Autószalon első sajtónapján csorgattam a nyálamat rendesen, mondjuk volt is mire...