A középmotoros koncepció bőven megelőzte a korát, a '90-es évek Audi Quattro Spydere napjainkban is megállná a helyét a sportautók között
Szóval, ez volt a '90-es évek Audi R8-a.
Az Audi Quattro Spyder (QS) 1991-ben debütált a Frankfurti Autószalonon, körülbelül 15 évvel az első R8 beröffentése előtt. A mai csúcsmodellhez hasonlóan, a QS is középmotoros, összkerék-hajtású, alumínium karosszériás szupersportautó volt.
Elég gyors lehetett?
A 2.8 literes, V6-os motor a mai szemmel nézve kevéske, 172 lóerő leadására volt képes. Azonban az Audi QS súlya 1100 kilogramm volt, tehát fürge lehetett.
A Spyder mást jelent a németeknél?
Nem, a németek nézetei rendben vannak ezen a téren. Már 1991-ben a QS üvegteteje eltávolítható volt, ez a képeken tűnik fel elsőre. Egy korabeli promó videóban viszont jól látszik, ahogyan egy finom hölgy könnyedén kapja le az üveglapot a QS tetejéről (1:38).
Miért nem gyártották?
Mert a németek szerint a 100.000 márkás ára miatt nem lett volna életképes. Pedig annyira egyben volt a Spyder, hogy az Audi márkakereskedők, már előre ezer számra rendeltek a sportautóból. Rossz kifogás volt, biztosan sokan rááldoztak volna 100.000 márkát egy ilyen példányra.
Átszámolva 17 millió forintra volt tehát az Audi Quattro Sport beárazva - kevesebb mint az R8-as árának a fele. Ám ahogy bemutatták 1991-ben, egy hónapra rá színpadra lépett az Avus, egy szintén középmotoros, W12-es koncepció, ami örökre a történelem könyvekbe száműzte az Audi QS-t.
Amennyiben érdekelnek a Quattro meghajtással ellátott klasszikus Audi modellek, nézd meg ezt a bemutatót! Ha a videó nem indulna el, megtekintheted YouTube csatornánkon is.