A Chevrolet Styleline De Luxe sztori - GALÉRIA

Közzétéve:
2017-12-05, 13:14

Mindegy, hol élsz a világban, az amerikai autók bárhol, bármikor megfertőzhetnek! Ez alól hazánk sem kivétel: pillants bele egy Chevrolet Custom Car építésének folyamatába!

A legtöbb amerikai autó rajongót általában a semmihez sem hasonlítható V8-as motor dübörgése részegít meg. Így volt ezzel a cikkben szereplő Chevrolet Styleline De Luxe tulajdonosa, aki leírhatatlan élményt élt át akkor, mikor először megütötte a fülét élőben a V8 dübörgése. Főhősünk anonimitást kért a cikk kapcsán, amiben az általa megálmodott, Gömbi becenévre hallgató autót ismerheted meg most közelebbről.

Gömbi még Amerikában

Gömbi még Amerikában

A Rock&Roll és az amerikai autók az ’50-es ’60-as években kéz a kézben jártak, így a mai jampecok kellékei közül most sem hiányozhat egy oldschool amerikai verda. Gömbi tulajdonosa is egy zenekarban játszott annak idején, mikor elhatározta, hogy belevág egy custom car építésébe.

A licitoldalak bújása nagyüzemben megkezdődött, ahol hosszas kutakodás után rátalált egy reményt keltő roncsra. Csak egy üres karosszéria volt meghirdetve, ám végül erre az alapozó színű, itt-ott rozsdás, megvágott tetejű bódéra esett a választás. Szerelem volt első látásra, a forma láttán már a jövőbeni tulajdonos előtt lebegett a kész autó, ezen fel buzdulva az árverést végig is vitték.

A hazahozatali procedúra sikeresen megtörtént, azonban itthon kiderült, hogy nagyobb a baj, mint várták. Szinte teljesen el volt korrodálva a kasztni, így az elszomorodás pillanataiban megfordult a fejekben, hogy eladásra kerül a test, de végül úgy alakult, hogy 2012 környékén belevágtak a projektbe.

1950 Chevrolet Custom Car Project

Az újjáépítéshez némi ihletet kellett meríteni, a tulajdonos számos amerikai oldalt pörgetett végig ötleteket keresve. Gömbi életre keltése Diósdon kezdődött meg, a karosszéria teljesen ki lett lakatolva, újra lett vágva a tető, le lettek kezelve a felületek, majd ment rá egy ragyogó arany színű festék.

Az új alváz és a Couger futómű

Az új alváz és a Cougar futómű

Az első lökhárító gyári, az hátsó egy Chevy Bel Air-től származik, a hűtőrács az 1958-as Corvette-ről, a hátsó lámpák egy 59’-es Cadillacről lehetnek ismerősek. Gömbi új kardánt kapott és egy 5 lengőkaros alvázat, ami javít az autó menettulajdonságain, komfortosabb utazást biztosít majd a jövőben. A kényelem érdekében állítható hátsó hidat és 4 darab állítható lengéscsillapítót szereltek bele, amikhez króm rugók dukálnak. Az első és hátsó tárcsafékek sem maradhattak el, amik az American Racing 17 colos kerekek alatt lapulnak meg.

A Gömbi kabinját teljes mértékben autentikus arculatban képzelték el, amolyan streetroados, letisztul stílusban. Az autó arany színéhez belül a sötétbarna bőr tökéletesen passzol majd, sőt, skót kockás, steppelt ülőfelületet terveztek az 1968-as Cadillac Coup Deville ülésekhez. A csokibarna gyári szőnyeg és tetőkárpitozás mellett, új kijelzőket, kilométerórát, fordulatszámmérőt, hőfok és olaj indikátorokat helyeznének a kocsiba, a Cadillacből származó szervokormány szerkezetet már meg is kapta. Persze a klíma sem maradhat el. Minden egyes részletre kitértek, a belső és külső tükrök, a kormány, dísz-feliratok, kilincsek, külső-belső világítás a minőség legfelsőbb szintjeit súrolja majd.

Teljesen felújított erőforrás beszerelése is megtörtént egy 400ci Small Block formájában, ami 455 lóerőt szállít a hátsó kerekekre egy TCI 700 R4-es automata váltó segítségével. Az erő elosztásáról pedig egy Limited Slip Support for GM 7.5" rear end 3:42 sperr difi gondoskodik.

Érdekel az autó?

Amint láthatod szépen haladtak a fejlesztések, ám egy idő után a piszkos anyagiak közbe szóltak. Azóta heti szinten, apró lépésekben haladnak a munkálatok Diósdon, a kábelezés, kárpitozás, finomhangolás van még lényegében hátra. A szervo hűtőcsövezése és a fékcsövezés teljes mértékben elkészült, az autó motorja is indítható. Remélik, hogy karácsony előtt üzemképes lesz, csak erre tud a tulajdonos gondolni, hiszen már oly régóta készül a vas.

Viszont, ha valaki ebben az állapotában megvásárolná az autót, vagy csak befektetőként szállna bele a projectbe, akkor könnyes szemekkel, de megválnának tőle. Ha valakit komolyan érdekel, keressen meg minket, mi továbbítjuk a megkereséseket, a project befejezésben a Diósdi srácok tudnak segíteni.

Elérhetőségünk: [email protected]

Kapcsolódó írások

E.C.D. Automotive Design Land Rover Defender tuning, oldalról
2018. október 11.
A Land Roverekre specializálódott amerikai cég megint kitett magáért ezzel a projekttel.
Lamborghini Urus Manhart
2019. január 31.
Joggal érezheted úgy, hogy a Lamborghini Urusnak már nem igazán kell több power. A Manhart tuningcég viszont nem elégedett meg a 650 lóerővel
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
1978 Ford Fairmont, oldalnézet, jobbról
2018. november 06.
A történelem során számos villogós autó segítette az amerikai zsaruk hajszáját. Most megtudhatod, hogy a Ford Crown Victoria és a Hudson Hornet mellett melyik típusok voltak az USA történetének legmenőbb rendőrautói.