A Ferrari elvesztette a Testarossát

Frissítve:
2018-11-02, 16:09

A német Autec AG vállalat perelte be a maranellói istállót, ugyanis szemet vetettek a Testarossára és el akarják vitatni azt az olaszoktól

Legalábbis a jogot, hogy továbbra is a Ferrari használhassa a Testarossa márkanevet, de így is jelentős érvágás ez az olasz sportautó-gyártónak. A múlt héten a düsseldorfi bíróság ítélete után a Ferrari nem használhatja a Testarossa márkanevet. Ugyanis mióta a leállt az 1984 – 1996 között gyártott Ferrari Testarossa gyártása, vagyis több mint 20 éve a maranellóiak nem használták a márkanevet, ezért is döntött a bíróság ellenük.

Ferrari Testarossa bírósági ítélet

Több mint 20 éve nem gyártották, ezért már más is használni szeretné a Testarossa nevet

A keresetet a Ferrari ellen Kurt Hesse, a nürnbergi Autec AG játékgyár feje nyújtotta be. Hesse használni szerette volna a Testarossa nevet pár termékén, kezdve a bicikliktől az elektromos borotvákig, viszont nem akart licenszdíjat fizetni a névhasználatért.

Meglepő módon, a bíróság helyt adott a keresetnek, amit a bíróság szóvivője azzal indokolt:

„Egy márkát muszáj használni a védelemért, amit a vállalat nem tett meg ez esetben.”

Nem használhatja többé a Ferrari a Testarossa nevet

V12-es motorból elektromos borotva: ez lehet a Testarossából ezentúl

Az ítélet még nem jogerős, fellebbezhet ellene a Ferrari, de a dolgok jelenlegi állása szerint, ha továbbra is érvényben marad ez a bírói döntés, nem csak Németországban, de az egész világon át kell engednie a Testarossa-nevet.

A Ferrari azzal érvelt, hogy valójában továbbra is használja a nevet, mivel alkatrészeket és helyreállítási szolgáltatásokat nyújt a Testarossa-tulajdonosoknak. A bíróság szerint ez nem elég, ugyanis ezeket a szolgáltatásokat nem a Testarossa, hanem a Ferrari márkanév alatt futtatják.

Ferrari Testarossa márkanév használat

Még fellebbezhet a Ferrari, de először meg kéne találniuk azt a módot, amivel megnyerhetik a pert, mert egyelőre nem állnak túl jól

Hát, hacsak valami jogi csavarral nem sikerül ezt a Ferrarinak megoldania, újra kell kalibrálnod, amit eddig a Testarossáról jutott eszedbe! Korábban egy 4.9 literes V12-es motorral megáldott 390 – 440 LE-s valódi csoda volt. Most meg bicikli, vagy elektromos borotva lesz belőle…

Forrás:

Motortrend

Kapcsolódó írások

A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
Ferrari 6.5 literes V12-es erőforrása
2019. március 18.
A Ferrari azon gyártók közé tartozik, akik a lehető legtovább akarnak távol maradni az éppen aktuális trendektől
1990 Chevrolet Corvette tanulmányautó, Corvette CERV III, kék, elölnézet, balról
2018. december 20.
A meg nem valósult tanulmányautók tengere mélyén számos fantasztikus autó rejtőzik, ami sosem látott napvilágot. Az elvetélt Corvette-tanulmányok után bemutatom a folytatást
A 8 legmeghatározóbb Ferrari
2017. május 10.
Enzo Ferrari 1939-ben alapította meg autógyárát, ami mára a világ egyik legmeghatározóbb brandje lett. Az évek során számos autót adtak ki, amelyek meghatározóak lettek az autóiparban és a populáris kultúrában.