csütörtök - 2022. October 06.
20.5 °C
tiszta égbolt
alapjarat.hu logo
95 675 Ft
100 702 Ft
D 760 Ft
fuel prices icon fuel prices icon

A Ferrari elvesztette a Testarossát

A német Autec AG vállalat perelte be a maranellói istállót, ugyanis szemet vetettek a Testarossára és el akarják vitatni azt az olaszoktól

Legalábbis a jogot, hogy továbbra is a Ferrari használhassa a Testarossa márkanevet, de így is jelentős érvágás ez az olasz sportautó-gyártónak. A múlt héten a düsseldorfi bíróság ítélete után a Ferrari nem használhatja a Testarossa márkanevet. Ugyanis mióta a leállt az 1984 – 1996 között gyártott Ferrari Testarossa gyártása, vagyis több mint 20 éve a maranellóiak nem használták a márkanevet, ezért is döntött a bíróság ellenük.
Több mint 20 éve nem gyártották, ezért már más is használni szeretné a Testarossa nevet

A keresetet a Ferrari ellen Kurt Hesse, a nürnbergi Autec AG játékgyár feje nyújtotta be. Hesse használni szerette volna a Testarossa nevet pár termékén, kezdve a bicikliktől az elektromos borotvákig, viszont nem akart licenszdíjat fizetni a névhasználatért. Meglepő módon, a bíróság helyt adott a keresetnek, amit a bíróság szóvivője azzal indokolt:
„Egy márkát muszáj használni a védelemért, amit a vállalat nem tett meg ez esetben.”

V12-es motorból elektromos borotva: ez lehet a Testarossából ezentúl

Az ítélet még nem jogerős, fellebbezhet ellene a Ferrari, de a dolgok jelenlegi állása szerint, ha továbbra is érvényben marad ez a bírói döntés, nem csak Németországban, de az egész világon át kell engednie a Testarossa-nevet. A Ferrari azzal érvelt, hogy valójában továbbra is használja a nevet, mivel alkatrészeket és helyreállítási szolgáltatásokat nyújt a Testarossa-tulajdonosoknak. A bíróság szerint ez nem elég, ugyanis ezeket a szolgáltatásokat nem a Testarossa, hanem a Ferrari márkanév alatt futtatják.
Még fellebbezhet a Ferrari, de először meg kéne találniuk azt a módot, amivel megnyerhetik a pert, mert egyelőre nem állnak túl jól

Hát, hacsak valami jogi csavarral nem sikerül ezt a Ferrarinak megoldania, újra kell kalibrálnod, amit eddig a Testarossáról jutott eszedbe! Korábban egy 4.9 literes V12-es motorral megáldott 390 – 440 LE-s valódi csoda volt. Most meg bicikli, vagy elektromos borotva lesz belőle… Forrás: Motortrend

Mások ezt olvassák

Kérek még hírt!