A Honda Civic Type R Estorilt is meghódította

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

A Honda Civic Type R új rekordot állított fel a portugáliai versenypályán Tiago Monteiroval a volánnál.

Az új elsőkerék-hajtású rekord Estorilban 2:01,84 másodperc, melyet a WTCR pilóta utcai abroncsokkal abszolvált.

A „Type R Challenge – 2018” névre keresztelt sorozat célja, hogy Európa öt híres versenypályáján megdöntse a körrekordot a nagy teljesítményű hatchback az utcai elsőkerék-meghajtású autók között.

Az Estorilban beállított pályacsúcs a negyedik Honda-siker az elsőkerék-hajtásúak között 2018-ban. Az új Civic Type R már Silverstone-ban, Magny-Cours-ban, Spa- Francorchampson és Estorilban is megdöntötte az elsőkerék-hajtású kategória körrekordját.  Elég mozgalmasra sikerült az első félév.

A 4,2 km hosszú, ikonikus Estorili pályát két hajtűkanyar, egy nehéz sikán és egy nagyon hosszú célegyenes tarkítja. A technikás, néhol lassú, máshol nagyon gyors szakaszoknak köszönhetően magas fokú pontosságot és precizitást igényel. A Civic Type R kiválóan illik ide, a 320 lóerős VTEC TURBO motorja határozottan mozgatja a kasztnit. A különleges felfüggesztésnek és kormányműnek köszönhetően a kezelhetősége stabil és precíz lesz.

Monteiro a Type R mellett Estorilban

„Úgy jöttünk ide, hogy megdöntjük az előző modell által felállított körrekordot, de nem tudtuk mire számíthattunk, mert semmi nincs kőbe vésve. Úgy értem, ez egy pályacsúcs, tehát egyáltalán nem volt könnyű dolgunk, de végül megdöntöttük a korábbi rekordot.” - mondta Tiago Monteiro a rekorddöntést követően.

Kiemelte még:

„A Type R elképesztően erős és stabil, valamint a fékrendszere is roppant hatékony, olyan mint egy igazi versenyautó, csak ezt közúton is használhatod."

Az új Civic Type R-rel hatalmas lépést tett a járműipar. Ez az autó nem hasonlít egyik elődjéhez sem, az aerodinamikai teljesítménye, felfüggesztése, futómű-geometriája és az erőforrása mind a legminőségibb.

Honda Civic Type R rekorddöntés közben

Az előző generációs modell sem volt lassú, ugyanis 2016-ban azzal is csúcsidőt futottak az estorili, a silverstone-i és a Spa-Francorchamps pályán, sőt a Hungaroringen is. A Type R Challenge 2018 előző állomása Nürburgring Nordschleife volt. Ott 7:43,8 másodperc alatt ért körbe, ezzel ugyancsak a leggyorsabb elsőkerék-hajtású szériaautónak bizonyult.

Forrás/Fotók:

További autós hírek

Oroszországban, Szamara városában,  az Olvi nevű olajtársaság találta ki a nem kis “forgalmat” generáló akciót. Ingyen adták a benzint, de…

Alkoholmámorban úszó sofőrre hívták ki a rendőröket a Népligetben – számoltak be a ripost-nak szemtanúk. Szerda délután a 9. kerületben,…

Mára még egy buszt érintő eset, ezúttal Érdről, az Alsóerdősor utcából. Satu fékezett a kamerás autós és a busz is,…

Olvasónk, Surin Zsolt küldte a videót. A helyszín Zugló, a Balázs és Ungvár u. sarok. A Volkswagen figyelmetlen sofőrje megáll…

Bejelentés érkezett a rendőrségre 2019. november 14-én este arról, hogy egy autó Veszprém belterületén, a Haszkovó úton kidöntött egy villanypóznát…

Kapcsolódó írások

A Honda Civic Type-R a Hungaroringet sem kímélte
2018. augusztus 08.
A mogyoródi pályán 2:10.19-es idő alatt ért körbe a Honda Civic Type R, ezúttal Jenson Button-nal a volánnál.
Ronny Urland Honda motoros Trabant 601S-je
2019. október 09.
Az európai hegyi felfutó sorozaton pirított a Honda motoros Trabant.
Honda is önvezető rendszert fejleszt
2017. június 08.
A Honda célkitűzése, hogy 2025-re vezetés közben alhasson a sofőr, ne kelljen folyamatosan az utat figyelnie, valamint hogy az utazással töltött idő szórakoztató legyen
Így válik az elhivatottság hivatássá
2018. május 05.
Ez a rövid cikk az elmúlt 6-7 évem kedvenc autó fotóit tartalmazza, nőként, fotósként, autófotósként, ez egy kicsit döcögős, de nem lehetetlen