2018. július 27. | 12:17

A Honda Civic Type R új rekordot állított fel a portugáliai versenypályán Tiago Monteiroval a volánnál.

Az új elsőkerék-hajtású rekord Estorilban 2:01,84 másodperc, melyet a WTCR pilóta utcai abroncsokkal abszolvált. A „Type R Challenge – 2018” névre keresztelt sorozat célja, hogy Európa öt híres versenypályáján megdöntse a körrekordot a nagy teljesítményű hatchback az utcai elsőkerék-meghajtású autók között.
Az Estorilban beállított pályacsúcs a negyedik Honda-siker az elsőkerék-hajtásúak között 2018-ban. Az új Civic Type R már Silverstone-ban, Magny-Cours-ban, Spa- Francorchampson és Estorilban is megdöntötte az elsőkerék-hajtású kategória körrekordját.  Elég mozgalmasra sikerült az első félév. A 4,2 km hosszú, ikonikus Estorili pályát két hajtűkanyar, egy nehéz sikán és egy nagyon hosszú célegyenes tarkítja. A technikás, néhol lassú, máshol nagyon gyors szakaszoknak köszönhetően magas fokú pontosságot és precizitást igényel. A Civic Type R kiválóan illik ide, a 320 lóerős VTEC TURBO motorja határozottan mozgatja a kasztnit. A különleges felfüggesztésnek és kormányműnek köszönhetően a kezelhetősége stabil és precíz lesz.
„Úgy jöttünk ide, hogy megdöntjük az előző modell által felállított körrekordot, de nem tudtuk mire számíthattunk, mert semmi nincs kőbe vésve. Úgy értem, ez egy pályacsúcs, tehát egyáltalán nem volt könnyű dolgunk, de végül megdöntöttük a korábbi rekordot.” - mondta Tiago Monteiro a rekorddöntést követően.
Kiemelte még:
„A Type R elképesztően erős és stabil, valamint a fékrendszere is roppant hatékony, olyan mint egy igazi versenyautó, csak ezt közúton is használhatod."
Az új Civic Type R-rel hatalmas lépést tett a járműipar. Ez az autó nem hasonlít egyik elődjéhez sem, az aerodinamikai teljesítménye, felfüggesztése, futómű-geometriája és az erőforrása mind a legminőségibb. Az előző generációs modell sem volt lassú, ugyanis 2016-ban azzal is csúcsidőt futottak az estorili, a silverstone-i és a Spa-Francorchamps pályán, sőt a Hungaroringen is. A Type R Challenge 2018 előző állomása Nürburgring Nordschleife volt. Ott 7:43,8 másodperc alatt ért körbe, ezzel ugyancsak a leggyorsabb elsőkerék-hajtású szériaautónak bizonyult. Forrás/Fotók: