A Jaguar újraéleszti a ’60-as E-Type-ot

Frissítve:
2018-11-02, 16:19

A Jaguar Classic részlege aprólékosan felújít tíz legendás E-Type-ot

A Jaguar E-Type sokak szerint még mindig a leggyönyörűbb autó, ami valaha készült. Annak ellenére, hogy 1975-ben már befejezték a gyártását, most megint kigördülhet néhány teljesen gyári autó az utakra. A Jaguar Classic divíziója úgy döntött, hogy az utolsó csavarig felújít  tíz példányt az 1960-as specifikációknak megfelelően.

Az első autó elkészült már, egy 1965-ös kupé látható a képeken, ami egy 4.2 literes motort kapott. Születésekor egyből Kaliforniába került, 78 000 mérföldet futott, majd letették pihenni 1983-ban. Most került vissza az Egyesült Királyságba, hogy a Jaguar ismét megdolgozza.

Az áruk kellően borsos lesz, kb. 100 millió forint, ami függ az autó specifikációitól, ez tartalmazhat hűtő rendszert, fejlettebb manuális váltót, könnyített elemeket és széria 2-es első fékeket. Nem ez az első projekt amiben a Land Rover és a Jaguar közösen belevágott, előzőleg már mozgósítottak erőforrásokat a Series I Land Rover és az első Range Rover „Classic”  restauráló programba.

A már kész  E-Type áprilisban jelenik majd meg nyilvánosan a „Techno-Classica” részlegen, Essenben.

Forrás:

 

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

1972 Reliant Bond Bug 700ES, narancssárga, elölnézet, oldalnézet, jobbról
2019. szeptember 08.
1970-ben mutatkozott be az angol személyszállítás jövőjének tekintett Bond Bug. Fő vásárló szegmense a fiatalok voltak, akik rajongtak a formabontó megjelenésű, soros 4 hengeres és 3 kerekű mikrokupéért.
1962 Trojan 200 buborékautó, piros, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. október 05.
Az 1950-es években a Heinkel is megépítette saját mikroautóját, ami sokban hasonlított a kortárs Isettára. Az 1 hengeres kisautó licenszét többen is megvásárolták, köztük az angol Trojan Ltd. is

További hírek