A Jaguar zászlóshajóját alaposan átdolgozták, ennek köszönhetően 575 lóerős lett, méltó vetélytársa akár a Mercedes-AMG S63-nak vagy az Audi S8-nak
Nem véletlenül tervezték ilyenre az XJR575-öt, ugyanis azt akarták, hogy a nagy sportszedánok csúcstartói, a Mercedes-AMG S63, vagy az Audi S8 mellett se kelljen szégyenkeznie.
A Jaguar nem finomkodott, 575 lóerőt sikerült belepakolnia a legerősebb luxusszedánjába
Legelőször múlt hónapban lehetett egy álcázott verziót látni a Goodwood Festival of Speed-en, ahol is az XJR575 az F-Type SVR motorjával parádézott. Mi kell az 575 lóerőhöz? Vegyél egy 5.0 literes Jaguar motort, csapj hozzá egy kompresszort, adj hozzá egy jó adag mérnöki tehetséget és máris 25 lóerővel többed van, mint a kifutó XJR-modellnek, 700 Nm mellett. Így 4,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, ami 0,2 másodperccel jobb, mint az előd XJR-é, de 0,2 másodperccel rosszabb, mint az S63-é, de ha már kigyorsulta magát, 300 km/h a végsebessége.
Az XJR575 remélhetőleg nem csak a terveken, hanem majd az életben is izgalmas autó lesz
A Jaguar nagyon odafigyel most az XJ-sorozatra, 2019-ben akár az első teljesen elektromos XJ is megjelenhet, legalábbis sokan ezt rebesgetik. Ha ez igaz, akkor a Jaguar lesz az első nagy luxusszedán a gyártók közül, aki teljesen elektromos autót gyárt. Természetesen a célpiac nem Európa lesz az elektromos XJ-nek, hanem sokkal inkább Kína, ahol jóval nagyobb kedvezményben részesülnek az elektromos autók.
Igényes kialakítás, gyémántmintás ülések - kevesebb nem is várható el a Jaguartól
Ha majd a nagyközönség számára is elérhető lesz az XJR575, amely csak a szabványos tengelytávban érhető el, testreszabott külső részleteket tartalmaz, beleértve a hátsó spoilereket, a küszöböket, az első lökhárítót és az alacsonyabb légbeömlőt, fényes fekete kerettel. Az XJR575 emblémák és a kettős motorháztető, valamint a 20 fekete kerekek vörös féknyereggel különböztetik meg az autót az eredeti XJ testvéreitől. A modell belsejében dombornyomott felületek találhatók, 575-emblémákkal és gyémántmintás ülések, amik két színben kaphatóak. Az XJ LED-es fényszórókat és úgynevezett "J-blade signature" nappali menetfényt kapott, valamint technológiai frissítésekkel a szedán összhangban lesz a szélesebb Jaguar termékcsaláddal. Ezek közé tartozik a legfrissebb Touch Pro infotainment rendszer, amely 10”-es központi érintőképernyővel és 4G-s Wi-Fi kapcsolattal rendelkezik. Az új biztonsági rendszerek közé tartozik a sávtartó assziszt, a vezetőfigyelő monitor és az automata vészfékezés.
Ha ilyet szeretnél, akkor megvan, melyik hónapot kell bekarikázni a naptárban: 2017 novemberét
A novembertől kapható átdolgozott XJ-k ára 60 ezer fonttól indul, átszámítva majdnem 21 millió forint, de az XJR575 nem lesz ennyire „olcsó” mulatság, ugyanis picit több mint 93 ezer font lesz, ami jó magyar forintban 32 millióban áll meg. Forrás: Autocar Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
Legelőször múlt hónapban lehetett egy álcázott verziót látni a Goodwood Festival of Speed-en, ahol is az XJR575 az F-Type SVR motorjával parádézott. Mi kell az 575 lóerőhöz? Vegyél egy 5.0 literes Jaguar motort, csapj hozzá egy kompresszort, adj hozzá egy jó adag mérnöki tehetséget és máris 25 lóerővel többed van, mint a kifutó XJR-modellnek, 700 Nm mellett. Így 4,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, ami 0,2 másodperccel jobb, mint az előd XJR-é, de 0,2 másodperccel rosszabb, mint az S63-é, de ha már kigyorsulta magát, 300 km/h a végsebessége.
A Jaguar nagyon odafigyel most az XJ-sorozatra, 2019-ben akár az első teljesen elektromos XJ is megjelenhet, legalábbis sokan ezt rebesgetik. Ha ez igaz, akkor a Jaguar lesz az első nagy luxusszedán a gyártók közül, aki teljesen elektromos autót gyárt. Természetesen a célpiac nem Európa lesz az elektromos XJ-nek, hanem sokkal inkább Kína, ahol jóval nagyobb kedvezményben részesülnek az elektromos autók.
Ha majd a nagyközönség számára is elérhető lesz az XJR575, amely csak a szabványos tengelytávban érhető el, testreszabott külső részleteket tartalmaz, beleértve a hátsó spoilereket, a küszöböket, az első lökhárítót és az alacsonyabb légbeömlőt, fényes fekete kerettel. Az XJR575 emblémák és a kettős motorháztető, valamint a 20 fekete kerekek vörös féknyereggel különböztetik meg az autót az eredeti XJ testvéreitől. A modell belsejében dombornyomott felületek találhatók, 575-emblémákkal és gyémántmintás ülések, amik két színben kaphatóak. Az XJ LED-es fényszórókat és úgynevezett "J-blade signature" nappali menetfényt kapott, valamint technológiai frissítésekkel a szedán összhangban lesz a szélesebb Jaguar termékcsaláddal. Ezek közé tartozik a legfrissebb Touch Pro infotainment rendszer, amely 10”-es központi érintőképernyővel és 4G-s Wi-Fi kapcsolattal rendelkezik. Az új biztonsági rendszerek közé tartozik a sávtartó assziszt, a vezetőfigyelő monitor és az automata vészfékezés.
A novembertől kapható átdolgozott XJ-k ára 60 ezer fonttól indul, átszámítva majdnem 21 millió forint, de az XJR575 nem lesz ennyire „olcsó” mulatság, ugyanis picit több mint 93 ezer font lesz, ami jó magyar forintban 32 millióban áll meg. Forrás: Autocar Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!