A legtisztább négyhengeres Lotus: Cup 250

Frissítve:
2018-11-02, 16:11

Megjelent a Lotus Elise Cup 250, amit a márka az eddigi legtisztább Lotusként aposztrofál, könnyebb mint valaha, hála az aerodinamikai frissítéseknek

Legkönnyebb formájában az alig 860 kg-os autó 240 LE-s teljesítményével hihetetlen teljesítmény/tömeg aránnyal rendelkezik: minden egyes tonnájára 279 lóerő jut!

Lotus Elise Cup 250

A Lotus Elise Cup 250, félúton a tisztán pályára szánt és az utcai Elise modellek között

Ennek köszönhetően alig 3.9 másodperc kell neki, hogy 0-ról 100 km/h-ra gyorsuljon, a végsebessége pedig 246 km/h. A Cup 250-et egy 1.8-as turbófeltöltött motor hajtja, ráadásul a kipufogórendszert is egy kicsit megpiszkálták, hogy minél kellemesebb legyen az autó hangja.

A könnyű anyagok, mint például a szénszál, a titán és az alumínium kiterjedt használata segített az autó súlyának csökkentésében. További lehetőség a súlycsökkentésre, ha a sztenderd kipufogórendszer helyett titán kipufogórendszerrel kérik a Cup 250-et, bár ez nem olcsó mulatság, 4000 angol fontba, vagyis átszámítva több mint 1 millió 400 ezer forintba kerül. Ezek mellé az autót ultrakönnyű könnyűfém tárcsákkal kínálják, elöl 16-os, hátul 17-es mérettel.

Lotus Elise Cup 250 belsőtere

Egyszerű belső tér, de a lehető legkisebb súlyhoz minél kevesebb sallang kellett

Jópár aerodinamikai frissítés került a Cup 250-re, így az elülső légterelő, hátsó spoiler, az oldalsó légterelők, valamint a diffúzor módosításával plusz 125 kg-os leszorítóerőt nyertek 224 km/h mellett.

Külön figyelmet szenteltek a Cup 250 felfüggesztésére, ugyanis egymástól független dupla lengőkarral és keresztstabilizátorral, így jobban veszi az útakadályokat, mint az Elise Sport és Sprint.

Lotus Elise Cup 250 kormány

A volán mögött ülve azonban mindent elfelejthetsz, lehet, egyenesben nem megy úgy, mint egy Ferrari, de ezzel nagyobb kanyarsebességet érhetsz el

A Cup 250 menetstabilizátora három állítható fokozattal rendelkezik: Drive, Sport és Off.

A Lotus a Cup 250-et valahol félútra pozicionálja az utcai és a verseny-változat Elise-ek közé. Eddig az Exige Cup 380 volt a legkeményebb Lotusnak beállítva a közvélemény előtt, amit nyilván nem fog lekörözni a Cup 250, de azt azért hozzá kell tenni, hogy az Exige Cup 380-ból mindössze 60 darab készült, úgyhogy meglehetősen exkluzív modell.

Lotus Elise Cup 250 hátsó spoiler

Ha perfekcionista-maximalista vagy, akkor úgyis titán kipufogórendszerrel kérnéd, alig kevesebb mint másfél millióért többért

Az Elise Cup 250 16.750.000 forintról indul, de ha az összes súlycsökkentő opciót igénybe akarod venni és megrendelni hozzá, simán felkúszik ez a szám 23.250.000 forintra.

Forrás:

Autocar

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!

Kapcsolódó írások

1970 Plymouth Superbird, szürke, oldalnézet, jobbról
2018. november 07.
A NASCAR 1970-es évadja alkalmával a Plymouth bemutatta legendás típusát, a Superbirdöt
Autók az 1950-es évekből
2018. október 23.
Október 23-a alkalmából az Alapjárat bemutat 23 autót, melyek nagy hatással voltak az ’50-es évek motorizációjára
Renault Apline A110, kék, elölnézet, balról
2018. december 17.
A XX. század második felében a franciák is kivették részüket a motorsportból, aminek egyik legjobb példája az Alpine A110-es sportkupéja
2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja