A Lotus bemutatta az eddigi legdurvább Exiget

Frissítve:
2018-11-02, 16:16

Még több leszorító erő, még kevesebb súly és alig 60 darab készül az Exige Cup 380 változatából, amelyek mindegyike igazi gyűjtői darab lehet

Lotus Exige Cup 380

Az Exige Cup 380 követi a Lotus hagyományait, vagyis minél kisebb súlyhoz minél nagyobb teljesítmény párosuljon

Nagyon jól gyorsul, 0-100 km/h-ra alig 3.4 másodperc alatt jut és ez köszönhető annak is, hogy 1057 kg-ra fogyott le, mert ahol csak lehet, szénszálas anyagokat alkalmaztak. Így 62 kilóval könnyebb lett a sima utcai változatnál, de még mindig 59 kilóval nehezebb a pályára tervezett Race 380-verziónál. A Cup 380 erőforrása ugyanaz, mint a Sport 380-nak és Race 380-nak, 3,5 literes turbófeltöltött motor, ami (meglepő módon) 380 LE-s és 409 Nm-es nyomatékkal bír.

Lotus Exige Cup 380 tömeg/teljesítmény arány

a tömeg/teljesítmény aránya 2,78 kg/LE, így elképesztő gyorsulással és végsebességgel bír

Ebből kijön, hogy miért is kiváló sportautónak a Lotus Exige Cup 380, ugyanis a tömeg/teljesítmény aránya mindössze 2,78 kg/LE, ez egy Mercedes SL 65 AMG Black Series értékével egyenlő. A végsebessége a legerősebb utcai Exigenek így 280 km/h!

Ahol csak lehetett, igyekeztek csökkenteni az autó súlyát, mint például a csomagtartóból hiányzik a kárpit és az utastér belső elemeinek kiválasztásánál is elsődleges fontosságú volt, hogy amennyire lehet, ne növelje az autó súlyát.

Lotus Exige Cup 380 egyszerű belsőtér a súlycsökkentés miatt

Semmi felesleges cicoma, puritán beltér, ezt nem arra készítették, hogy belülről a szemed elkápráztassa, hanem hogy letépje a fejed

Ahol igazán nagyot alakítottak, az a leszorítóerő-növelése volt, ugyanis a karosszéria-módosításokkal sikerült 200 kilós leszorítóerőt összehozni, ami 43%-kal több, mint a Sport 380 esetében!

A Cup 380 20 mm-rel szélesebb kerekeket kapott hátra a Sport 380-nál, így oda 285/30 ZR18 kerekek kerültek. A Lotus határozottan kiáll amellett, hogy a Cup 380 mind közutakra, mind pályákra alkalmas autó, de a már említett nagyobb leszorítóerő miatt sokkal inkább pályabarátabb, mint az alap Exige vagy a Sport 380.

Négy vezetési mód közül lehet majd választani, ezek pedig: Drive, Sport, Race és Off, utolsó háromnál egyre csökken a reakcióideje az autónak gázadásra, csökkenti a kipörgésgátló érzékenységét.

A kipörgésgátlót a kiválasztott vezetési mód felett is lehet módosítani, 1-12% közötti csúszást engedélyezve, de akár teljesen ki is lehet kapcsolni.

Ha valaki még mindig kövérnek találnád az autót, az kérheted titánból is a kipufogót, ami 10 kilót könnyít az autón.

Lotus Exige Cup 380 titán kipufogó

Ha nem tetszik az eredeti kipufogó, kérheted titánból is

Sajnos csak coupéként lesz elérhető az Exige Cup 380, kabriót nem fognak csinálni belőle, de aki kifizeti érte a 83 ezer fontot, átszámítva majdnem 31 millió forintot, semmiképp se panaszkodhat majd.

Forrás:

Kapcsolódó írások

1990 Chevrolet Corvette tanulmányautó, Corvette CERV III, kék, elölnézet, balról
2018. december 20.
A meg nem valósult tanulmányautók tengere mélyén számos fantasztikus autó rejtőzik, ami sosem látott napvilágot. Az elvetélt Corvette-tanulmányok után bemutatom a folytatást
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
Jön az első teljesen elektromos Aston Martin!
2018. november 02.
A britek első teljesen elektromos autója a Rapide AMR-re fog épülni és természetesen limitált példányban készül, a Williams Advanced Engineering segített a fejlesztésben
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika