A Lotus bemutatta az eddigi legdurvább Exiget

Frissítve:
2018-11-02, 16:16

Még több leszorító erő, még kevesebb súly és alig 60 darab készül az Exige Cup 380 változatából, amelyek mindegyike igazi gyűjtői darab lehet

Lotus Exige Cup 380

Az Exige Cup 380 követi a Lotus hagyományait, vagyis minél kisebb súlyhoz minél nagyobb teljesítmény párosuljon

Nagyon jól gyorsul, 0-100 km/h-ra alig 3.4 másodperc alatt jut és ez köszönhető annak is, hogy 1057 kg-ra fogyott le, mert ahol csak lehet, szénszálas anyagokat alkalmaztak. Így 62 kilóval könnyebb lett a sima utcai változatnál, de még mindig 59 kilóval nehezebb a pályára tervezett Race 380-verziónál. A Cup 380 erőforrása ugyanaz, mint a Sport 380-nak és Race 380-nak, 3,5 literes turbófeltöltött motor, ami (meglepő módon) 380 LE-s és 409 Nm-es nyomatékkal bír.

Lotus Exige Cup 380 tömeg/teljesítmény arány

a tömeg/teljesítmény aránya 2,78 kg/LE, így elképesztő gyorsulással és végsebességgel bír

Ebből kijön, hogy miért is kiváló sportautónak a Lotus Exige Cup 380, ugyanis a tömeg/teljesítmény aránya mindössze 2,78 kg/LE, ez egy Mercedes SL 65 AMG Black Series értékével egyenlő. A végsebessége a legerősebb utcai Exigenek így 280 km/h!

Ahol csak lehetett, igyekeztek csökkenteni az autó súlyát, mint például a csomagtartóból hiányzik a kárpit és az utastér belső elemeinek kiválasztásánál is elsődleges fontosságú volt, hogy amennyire lehet, ne növelje az autó súlyát.

Lotus Exige Cup 380 egyszerű belsőtér a súlycsökkentés miatt

Semmi felesleges cicoma, puritán beltér, ezt nem arra készítették, hogy belülről a szemed elkápráztassa, hanem hogy letépje a fejed

Ahol igazán nagyot alakítottak, az a leszorítóerő-növelése volt, ugyanis a karosszéria-módosításokkal sikerült 200 kilós leszorítóerőt összehozni, ami 43%-kal több, mint a Sport 380 esetében!

A Cup 380 20 mm-rel szélesebb kerekeket kapott hátra a Sport 380-nál, így oda 285/30 ZR18 kerekek kerültek. A Lotus határozottan kiáll amellett, hogy a Cup 380 mind közutakra, mind pályákra alkalmas autó, de a már említett nagyobb leszorítóerő miatt sokkal inkább pályabarátabb, mint az alap Exige vagy a Sport 380.

Négy vezetési mód közül lehet majd választani, ezek pedig: Drive, Sport, Race és Off, utolsó háromnál egyre csökken a reakcióideje az autónak gázadásra, csökkenti a kipörgésgátló érzékenységét.

A kipörgésgátlót a kiválasztott vezetési mód felett is lehet módosítani, 1-12% közötti csúszást engedélyezve, de akár teljesen ki is lehet kapcsolni.

Ha valaki még mindig kövérnek találnád az autót, az kérheted titánból is a kipufogót, ami 10 kilót könnyít az autón.

Lotus Exige Cup 380 titán kipufogó

Ha nem tetszik az eredeti kipufogó, kérheted titánból is

Sajnos csak coupéként lesz elérhető az Exige Cup 380, kabriót nem fognak csinálni belőle, de aki kifizeti érte a 83 ezer fontot, átszámítva majdnem 31 millió forintot, semmiképp se panaszkodhat majd.

Forrás:

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

1970 Plymouth Superbird, szürke, oldalnézet, jobbról
2018. november 07.
A NASCAR 1970-es évadja alkalmával a Plymouth bemutatta legendás típusát, a Superbirdöt.
1990 Chevrolet Corvette tanulmányautó, Corvette CERV III, kék, elölnézet, balról
2018. december 20.
A meg nem valósult tanulmányautók tengere mélyén számos fantasztikus autó rejtőzik, ami sosem látott napvilágot. Az elvetélt Corvette-tanulmányok után bemutatom a folytatást.

További hírek