2018. január 16. | 17:03

400 munkaóra alatt vajon mennyi minden készülhet el? Például egy Bentley Mulsanne!

Társszerző: Bolgár Krisztián

A luxusipar és az autóipar már az első autómobilok születése után nem sokkal „egymásra találtak”, hiszen a fényűző és gazdag emberek nem közlekedhettek a polgári felhasználásra készült gépjárművekkel. Az 1919-ben alapított Bentley kezdetben a jómódú, fiatal férfiak érdeklődését keltette fel csak, akik főként kedvtelésből vásárolták a kor egyik legnemesebb brit luxusautóját. Idővel a köznyelvben Bentley-fiúkként kezdték hívni ezeket a tulajdonosokat, majd 1930-ban megvásárolta a Roll-Royce a márkát, aki még nagyobb hangsúlyt fektetett a Bentley extravaganciájának és sportos jellegének kiemelésére.
A díva, amely már a 80-as években is a luxust tükrözte. Ma sincs ez másként, de tény, hogy manapság már magasabbak az igények egy luxusautó terén

A majdnem egy évszázados márka mára már a VW csoport része, de múltjáról – mint a legtöbb száz év körüli brand – sosem feledkezik el. A Mulsanne is erről a szemléletről tanúskodik, amely a hírhedt Le Mans versenypálya Mulsanne kanyarjáról kapta nevét, tekintettel a Bentley 24-órás versenysorozatban elért hatszoros győzelmére.

A 80-as évek dívája a Mulsanne

A fényűzés egyik legmeghatározóbb úttörője a 70-es évek végén jelentette be, hogy érkezik az új, négyajtós, 6.75 literes V8-cal felszerelt luxuscrikálójuk, amely minden – kornak megfelelő – felsőkategóriás igényt kielégít. Az alumínium hengerfejes V8-as Bosch K-jetronic befecskendező rendszert kapott, valamint háromsebességes automata váltó járt minden modellhez. A Mulsanne Turbo egy Garrett turbófeltöltőt is kapott, amely még nagyobb teljesítményt biztosított a 498 db rövid tengelytávval és 18 db hosszú tengelytávval készült típushoz.
Jól áll neki a komolyság – de ettől függetlenül izgalmas színekben is rendelhető az új Mulsanne

A gyártási adatok nem véletlenül ilyen kicsik, hiszen ha esetleg ismeretlen számodra az egyik leglenyűgözőbb tény a Bentleyről, akkor elárulom, hogy egy Bentley legyártása átlagosan (összeszereléssel) 350 munkaórát igényel. Ennek oka pedig az, hogy a Bentley mind a mai napig kézzel szereli össze és gyártja le az autó alkatrészeinek zömét, legalábbis amit csak lehet. Ez az a tény, ami miatt a Bentley közel 100 év múltán is ugyanaz a márka tudott maradni, mint a kezdetekkor. Az első generációs Mulsanne 12 éven át gyártották (1980-1992) és az alap Mulsanne-ből 482 hosszú-, 49 rövid-, a Turbo-ból, 498 rövid-, 18 hosszú-, az S kivitelből pedig 909 rövid tengelytávú és 61 hosszú tengelytávú készült összesen.

12 óra polírozás és 400 munkaóra a Mulsanne esetében

Ezek a számadatok bizony komolyan elgondolkoztathatnak, hiszen manapság mi igényel ennyi munkát? Jól tudod, hogy a jó munkához sok idő kell, a tökéleteshez pedig még több. A Bentley pedig a tökéletes feletti szint környékén helyezhető el, ha az autógyártási technológiájukat veszed figyelembe.
Ami a legfontosabb egy ilyen autónál: az impozáns beltér

A Mulsanne 2017-es Facelift verziója ténylegesen Facelift és nem csak azt mondják rá, minimális alakítás után. A luxusszedán egész eleje átalakult, kezdve a lökhárítóval, a hűtőmaszkkal, a motorháztetővel és a sárvédőkkel együttvéve. Az új hűtőmaszk a régi korok Bentley modelljeit igyekszik felidézni (pl. Embiricos, R-Type Continental) a nagyméretű, laposított kialakításával. Oldalról nézve az autót, ami szembetűnik egyből, az a B-formájú légbeömlők, valamint az újított 20”-os könnyűfém felnik. A 21”-os felniméret csak az extralistán szerepel. Hátulról az új LED hátsó lámpa, valamint a szélesebb kialakítású lökhárító, ami az újítások listájára írható, a katalógusból kiválasztható 50 színárnyalat bármelyike pedig már a megszokott Bentley-s precízség, persze új árnyalatok is kerültek a palettába.

A külsőségeknél csak a belsőségek a fontosabbak a Bentleynél

Már ami a Bentley-t vagy bármely brit luxusautót illeti. A Mulsanne ismételten a régi korok stílusát egyesítette a 21. század legmerészebb technológiáival és dizájnjával. Ennek egyesítésére úgy, hogy a végeredmény ízléses legyen, csupán kevesen lennének képesek, de a Bentley éppen azért Bentley, mert ő képes rá. 13 famintából lehet kiválasztani a legideálisabb fafajtát, amelyet végül 150 munkaórán át készítenek és szerelnek be, az autó kabinjának többi elemével együtt. Az elöl 14, hátul 8 állásban variálható ülések is új dizájnt kaptak, valamint 24 színt tartalmaz a repertoár. A hátul utazóknak jó hír, hogy nagyobb lábrésszel rendelkeznek, külön kétzónás klímával, külön nyitható napfénytetővel, elektromos függönyökkel és persze a védjegyül szolgáló fa étkezőasztalokkal Az elektronikus rendszer egy 8”-os érintőképernyővel, 20 db hangszóróból és 2200 W-os erősítőből álló Naim hifirendszert, valamint hátul 2 db 10.2”-os beépített tablettel és különböző iPad/iPhone tartozékokkal, illetve számtalan rendelhető extrával rendelkezik.
A B-betűt formáló hátsó lámpák lehet hogy kicsit megalomániának látszik, de a Bentley az, aki nyugodtan lehet megalomániás

A teljesítmény is mondhatni megszokott, a 6.75 literes V8-as első generációhoz képest már sokkal modernebb segédberendezésekkel rendelkezik (pl. befecskendező rendszer), ami a teljesítményen is meglátszik. Az 505 lóerő 6.1 másodperc alatt repíti a 2,7 tonnás kasznit a 100 km/h-ás tempóra, amely az okosított Mulsanne Speed kivitelnél 530 lóerőt és 4.9-es gyorsulást jelent. A nyolcsebességes ZF automata váltó pedig lehetővé teszi, hogy az autó minden gyorsulása a lehető legegyenletesebb legyen. A Bentley összességében már megalkotta a kifogástalan luxusautót, amit igazából már tökéletesíteni is nehéz. Persze ettől még ők tudtak rajta finom hangolni, az eredmény pedig maximális, annak ellenére, hogy a Mulsanne-t kevés engedhetné meg magának. De álmodozni mindig lehet. Forrás: