A luxus megtestesítője – Bentley Mulsanne

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

400 munkaóra alatt vajon mennyi minden készülhet el? Például egy Bentley Mulsanne!

Társszerző: Bolgár Krisztián

A luxusipar és az autóipar már az első autómobilok születése után nem sokkal „egymásra találtak”, hiszen a fényűző és gazdag emberek nem közlekedhettek a polgári felhasználásra készült gépjárművekkel.

Az 1919-ben alapított Bentley kezdetben a jómódú, fiatal férfiak érdeklődését keltette fel csak, akik főként kedvtelésből vásárolták a kor egyik legnemesebb brit luxusautóját. Idővel a köznyelvben Bentley-fiúkként kezdték hívni ezeket a tulajdonosokat, majd 1930-ban megvásárolta a Roll-Royce a márkát, aki még nagyobb hangsúlyt fektetett a Bentley extravaganciájának és sportos jellegének kiemelésére.

1980-as fekete Bentley Mulsanne

A díva, amely már a 80-as években is a luxust tükrözte. Ma sincs ez másként, de tény, hogy manapság már magasabbak az igények egy luxusautó terén

A majdnem egy évszázados márka mára már a VW csoport része, de múltjáról – mint a legtöbb száz év körüli brand – sosem feledkezik el. A Mulsanne is erről a szemléletről tanúskodik, amely a hírhedt Le Mans versenypálya Mulsanne kanyarjáról kapta nevét, tekintettel a Bentley 24-órás versenysorozatban elért hatszoros győzelmére.

A 80-as évek dívája a Mulsanne

A fényűzés egyik legmeghatározóbb úttörője a 70-es évek végén jelentette be, hogy érkezik az új, négyajtós, 6.75 literes V8-cal felszerelt luxuscrikálójuk, amely minden – kornak megfelelő – felsőkategóriás igényt kielégít. Az alumínium hengerfejes V8-as Bosch K-jetronic befecskendező rendszert kapott, valamint háromsebességes automata váltó járt minden modellhez. A Mulsanne Turbo egy Garrett turbófeltöltőt is kapott, amely még nagyobb teljesítményt biztosított a 498 db rövid tengelytávval és 18 db hosszú tengelytávval készült típushoz.

Bentley Mulsanne barna színben

Jól áll neki a komolyság – de ettől függetlenül izgalmas színekben is rendelhető az új Mulsanne

A gyártási adatok nem véletlenül ilyen kicsik, hiszen ha esetleg ismeretlen számodra az egyik leglenyűgözőbb tény a Bentleyről, akkor elárulom, hogy egy Bentley legyártása átlagosan (összeszereléssel) 350 munkaórát igényel. Ennek oka pedig az, hogy a Bentley mind a mai napig kézzel szereli össze és gyártja le az autó alkatrészeinek zömét, legalábbis amit csak lehet. Ez az a tény, ami miatt a Bentley közel 100 év múltán is ugyanaz a márka tudott maradni, mint a kezdetekkor.

Az első generációs Mulsanne 12 éven át gyártották (1980-1992) és az alap Mulsanne-ből 482 hosszú-, 49 rövid-, a Turbo-ból, 498 rövid-, 18 hosszú-, az S kivitelből pedig 909 rövid tengelytávú és 61 hosszú tengelytávú készült összesen.

12 óra polírozás és 400 munkaóra a Mulsanne esetében

Ezek a számadatok bizony komolyan elgondolkoztathatnak, hiszen manapság mi igényel ennyi munkát? Jól tudod, hogy a jó munkához sok idő kell, a tökéleteshez pedig még több. A Bentley pedig a tökéletes feletti szint környékén helyezhető el, ha az autógyártási technológiájukat veszed figyelembe.

Bentley Mulsanne 2017 beltér

Ami a legfontosabb egy ilyen autónál: az impozáns beltér

A Mulsanne 2017-es Facelift verziója ténylegesen Facelift és nem csak azt mondják rá, minimális alakítás után. A luxusszedán egész eleje átalakult, kezdve a lökhárítóval, a hűtőmaszkkal, a motorháztetővel és a sárvédőkkel együttvéve. Az új hűtőmaszk a régi korok Bentley modelljeit igyekszik felidézni (pl. Embiricos, R-Type Continental) a nagyméretű, laposított kialakításával.

Oldalról nézve az autót, ami szembetűnik egyből, az a B-formájú légbeömlők, valamint az újított 20”-os könnyűfém felnik. A 21”-os felniméret csak az extralistán szerepel. Hátulról az új LED hátsó lámpa, valamint a szélesebb kialakítású lökhárító, ami az újítások listájára írható, a katalógusból kiválasztható 50 színárnyalat bármelyike pedig már a megszokott Bentley-s precízség, persze új árnyalatok is kerültek a palettába.

A külsőségeknél csak a belsőségek a fontosabbak a Bentleynél

Már ami a Bentley-t vagy bármely brit luxusautót illeti. A Mulsanne ismételten a régi korok stílusát egyesítette a 21. század legmerészebb technológiáival és dizájnjával. Ennek egyesítésére úgy, hogy a végeredmény ízléses legyen, csupán kevesen lennének képesek, de a Bentley éppen azért Bentley, mert ő képes rá. 13 famintából lehet kiválasztani a legideálisabb fafajtát, amelyet végül 150 munkaórán át készítenek és szerelnek be, az autó kabinjának többi elemével együtt.

Az elöl 14, hátul 8 állásban variálható ülések is új dizájnt kaptak, valamint 24 színt tartalmaz a repertoár. A hátul utazóknak jó hír, hogy nagyobb lábrésszel rendelkeznek, külön kétzónás klímával, külön nyitható napfénytetővel, elektromos függönyökkel és persze a védjegyül szolgáló fa étkezőasztalokkal

Az elektronikus rendszer egy 8”-os érintőképernyővel, 20 db hangszóróból és 2200 W-os erősítőből álló Naim hifirendszert, valamint hátul 2 db 10.2”-os beépített tablettel és különböző iPad/iPhone tartozékokkal, illetve számtalan rendelhető extrával rendelkezik.

Bentley B-formájú hátsó lámpa

A B-betűt formáló hátsó lámpák lehet hogy kicsit megalomániának látszik, de a Bentley az, aki nyugodtan lehet megalomániás

A teljesítmény is mondhatni megszokott, a 6.75 literes V8-as első generációhoz képest már sokkal modernebb segédberendezésekkel rendelkezik (pl. befecskendező rendszer), ami a teljesítményen is meglátszik. Az 505 lóerő 6.1 másodperc alatt repíti a 2,7 tonnás kasznit a 100 km/h-ás tempóra, amely az okosított Mulsanne Speed kivitelnél 530 lóerőt és 4.9-es gyorsulást jelent. A nyolcsebességes ZF automata váltó pedig lehetővé teszi, hogy az autó minden gyorsulása a lehető legegyenletesebb legyen.

A Bentley összességében már megalkotta a kifogástalan luxusautót, amit igazából már tökéletesíteni is nehéz. Persze ettől még ők tudtak rajta finom hangolni, az eredmény pedig maximális, annak ellenére, hogy a Mulsanne-t kevés engedhetné meg magának. De álmodozni mindig lehet.

Forrás:

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

2002 Bentley state limousine, bordó, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. december 29.
Több mint 60 éve tartó uralma alatt II. Erzsébet számtalan autóval utazott és bővítette négykerekű gyűjteményét. Ma ezek közül hatot meg is ismerhetsz!
A német luxus etalonja – Mercedes-Benz S-osztály (W140)
2018. február 09.
A W140-es „bálna” Mercedes hét évig képviselte a márka csúcsát a 90-es években. Grandiózus megjelenésével és műszaki túltervezettségével új mércét állított fel a luxusautók piacán.

További hírek