A Mini 1499 GT-ben egy 1.5 literes motor lesz!

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

A Mini kiad egy limitált szériás modellt a 11 éven keresztül gyártott 1275 GT tiszteletére, amit bár nem versenypályára szánnak, mégis mutatós lesz

A Mini kidobta az 1.2 literes alap motorját a felhozatalból, helyette egy lebutított verziójú Mini Cooper motort kapott, ami 1.5 literje ellenére csak háromliteres.

A Mini 1499 GT voltaképpen tisztelgés a márka egy korábbi öregje előtt, az 1275 GT előtt, amit a Mini 1969 és 1980 között gyártott. Az 1275 GT-vel szemben viszont túl sok turpisságra az alkatrészek terén ne számíts: csak egy sportfelfüggesztést kapott, mint az egyetlen mechanikai változtatás az alapmodellen kívül.

Limiált szériás Mini 1499 GT

Az öreg 1275 GT és az újonc 1499 GT

Ami új, az a már említett 1.5 literes háromhengeres motor ebben a lejjebb hangolt állapotában, hiszen ezzel a Mini nem használja többé a 1.2 literes motorját, se a három-, se az ötajtós változatában. Minek is tenné, hiszen ebben az állapotában az 1.5 literes motor ugyanazt a teljesítményt nyújtja, mint az 1.2-es.

Ha elsőre nem értenéd, miért is tette meg ezt a lépést a Mini, rávilágíthat a gyártó szóvivőjének a nyilatkozata, miszerint a Mini

„egyszerűsíti a motorgyártást, hogy még jobban megfeleljen az EU6C emissziós követelményeknek.”

Mini 1499 GT sportos beltér

Ha nem is egy versenygép, amíg el nem indulsz vele, a beltér alapján inkább gondolnád annak

Kizárólag fekete vagy fehér fényezéssel kapható, az alsó oldalszegélyeken egy exkluzív 1499 GT felirat lesz látható – utalva az eredeti 1275 GT-re – arany, illetve fekete színben, attól függően, hogy mi az autó alapszíne. Persze elmaradhatatlan a John Cooper Works Sport Pack is, amit alapból tartalmaz, belül John Cooper Works sportülések, kormány fogad.

A Mini már a Frankfurti Autószalonon is megvillantotta a különleges… á dehogy is különleges, sokkal inkább extrém John Cooper Works GP-vel, ami aztán megmutatta: Lehet aranyos, de lehet vadállat is egy Mini!

A BMW leányvállalata a Mini

Igaz, csak tanulmányautó, de a Mini John Copper Works GP-re nem lehet azt mondani, hogy ne lenne megkapó

Az 1499 GT 17-es kerekeken gurul, amik alapból feketék. A másfél literes motor 101 LE-t kölcsönöz az autónak, ami ma már egyáltalán nem kirívó, 10.1 másodperces gyorsulást eredményez.

Akármilyen jópofa is ez a kis Mini, sajnos csak brit piacokon kapható, 2017 novembere és 2018 februárja között fogják gyártani a limitált szériájú különkiadást. Az értékesítése már most megkezdődött, de a legelső darabokat csak november végén kezdik el szállítani.

Mini 1499 GT limitált szériás kiadás

Már csak az a kérdés, hogy egy mutatós, de nem erős Mini vajon kinek ér meg 6 milliót?

Amennyiben mégis szeretnél egy ilyet, az ára 16.990 font, vagyis átszámolva kb. 6 millió forint.

Forrás:

Autocar

További autós hírek

Az új fővárosi közgyűlés már az első rendes ülésén elfogadott egy olyan javaslatot, hogy megvizsgálják az autómegosztó cégek kedvezményrendszerének kiterjesztését…

Kukásautó és menetrend szerinti trolibuszjárat ütközött össze még szombaton Milánóban. Elképesztő sebességgel csapódott a kukásautó oldalról a buszba, ami a…

Még mellette sem szívesen parkoltunk volna, hiszen a sofőr – érthető indulatai ellenére – egy igazi dühöngő őrült, aki kezelésre…

Egy román “horror karaván”, az MO-ról lehajtva, a 7-es útra balra kanyaradó sávból, piros lámpánál jobbra kanyarodik. (szerencsére baleset nem…

A beleset-megelőzés, a rendőrség egyik hivatalos facebook oldala és a PoliceHungary YouTube csatorna posztolta ki azokat a jeleneteket egy videócsokorban,…

Kapcsolódó írások

1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.
Mini Cooper 1960
2019. október 19.
Olcsó, kicsi és praktikus. Ebből következne, hogy silány és unalmas, de a Mini erre alaposan rácáfolt, mindmáig az egyik legélvezetesebb kisautó a világon!
1972 Reliant Bond Bug 700ES, narancssárga, elölnézet, oldalnézet, jobbról
2019. szeptember 08.
1970-ben mutatkozott be az angol személyszállítás jövőjének tekintett Bond Bug. Fő vásárló szegmense a fiatalok voltak, akik rajongtak a formabontó megjelenésű, soros 4 hengeres és 3 kerekű mikrokupéért
1962 Trojan 200 buborékautó, piros, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. október 05.
Az 1950-es években a Heinkel is megépítette saját mikroautóját, ami sokban hasonlított a kortárs Isettára. Az 1 hengeres kisautó licenszét többen is megvásárolták, köztük az angol Trojan Ltd. is