2018. március 20. | 05:17

Modern felfüggesztéssel, fékekkel és kormányművel érkezik a felújított Lancia Stratos. Tökéletes játszótárs egy életre szóló kalandhoz.

Társszerző: Hajdu Balázs

És akkor most jöjjön valami egészen más. Ha az új Stratos nem elég eredeti számodra, vess egy pillantást erre a szépségre: a Classic Driver oldalán felbukkant egy 1975-ös, raliversenyekre specializálódott, eladó (!) Lancia Stratos. Istenem, hát nem gyönyörű?! Az eredetiség lenyűgöző ereje mellett a fékek, a motor és a kormánymű újszerűsége miatt szinte bizonyos, hogy ezt a Stratost a 21. században is élmény lehet vezetni. A 001-526 nevű alap egy 24 szelepes módosított modell, melyet 300 lóerőre tuningoltak fel. A raliversenyekre tervezett, kissé szokatlan 2,4-es V6-ost a Ferrari Dinótól vették át. Az autó szinte zenél 7800-as fordulaton, a hangzást pedig három Weber karburátor teszi utánozhatatlanná.

Maga Walter Rohrl mondta egyszer, hogy az ő Stratos raliautójának hangja volt “a legcsodálatosabb hang a világon”. A restauráció összesen 250 000 euróba került, melyet Franciaországban végeztek el az elmúlt néhány év során. Az autó most van a csúcson, úgyhogy készen áll arra, hogy mindenki maga eldöntse, mit is tudhat valójában. A Lancia Stratos nem egy hétvégi, garázsban álló autó. Modern felfüggesztése van, könnyűsúlyú, karbonszálas motorháztető és csomagtartótető, és praktikus, modern fékek és kormánymű teszik különlegessé az autót. Vezetésre született. A jármű tömege 880 kg környékén van, benne egy Lorrtec motor továbbfejlesztett változata dübörög, melyhez a Vaison Sport új, kézi sebességváltója párosul, a hagyományos, ötsebességes ZF helyett. Az autó természetesen balkormányos, és még mindig Franciaországban van. Őszintén szólva egy egyszeri, és egyben megismételhetetlen utazást ígér, akár a svájci alapokon át a Lancia otthonába, Torinóba. Az egyetlen apró bökkenő van csupán, az ára: 780 000 euróba kerül, ami nagyjából 250 millió forint. Egy új modell olcsóbb lenne, de azon nincsenek felnyíló fényszórók... Természetesen a különleges elemekért, a valódi és egyedi Lancia-élményért komoly pénzt kell fizetni. Ez a világ rendje, így működnek a dolgok. Szerinted megéri az árát? Forrás: