A modernizált Lancia Stratos minden igényt kielégít

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

Modern felfüggesztéssel, fékekkel és kormányművel érkezik a felújított Lancia Stratos. Tökéletes játszótárs egy életre szóló kalandhoz.

Társszerző: Hajdu Balázs

És akkor most jöjjön valami egészen más. Ha az új Stratos nem elég eredeti számodra, vess egy pillantást erre a szépségre: a Classic Driver oldalán felbukkant egy 1975-ös, raliversenyekre specializálódott, eladó (!) Lancia Stratos. Istenem, hát nem gyönyörű?! Az eredetiség lenyűgöző ereje mellett a fékek, a motor és a kormánymű újszerűsége miatt szinte bizonyos, hogy ezt a Stratost a 21. században is élmény lehet vezetni.

A 001-526 nevű alap egy 24 szelepes módosított modell, melyet 300 lóerőre tuningoltak fel. A raliversenyekre tervezett, kissé szokatlan 2,4-es V6-ost a Ferrari Dinótól vették át. Az autó szinte zenél 7800-as fordulaton, a hangzást pedig három Weber karburátor teszi utánozhatatlanná.

Maga Walter Rohrl mondta egyszer, hogy az ő Stratos raliautójának hangja volt “a legcsodálatosabb hang a világon”. A restauráció összesen 250 000 euróba került, melyet Franciaországban végeztek el az elmúlt néhány év során. Az autó most van a csúcson, úgyhogy készen áll arra, hogy mindenki maga eldöntse, mit is tudhat valójában.

A Lancia Stratos nem egy hétvégi, garázsban álló autó. Modern felfüggesztése van, könnyűsúlyú, karbonszálas motorháztető és csomagtartótető, és praktikus, modern fékek és kormánymű teszik különlegessé az autót. Vezetésre született. A jármű tömege 880 kg környékén van, benne egy Lorrtec motor továbbfejlesztett változata dübörög, melyhez a Vaison Sport új, kézi sebességváltója párosul, a hagyományos, ötsebességes ZF helyett.

Az autó természetesen balkormányos, és még mindig Franciaországban van. Őszintén szólva egy egyszeri, és egyben megismételhetetlen utazást ígér, akár a svájci alapokon át a Lancia otthonába, Torinóba.

Az egyetlen apró bökkenő van csupán, az ára: 780 000 euróba kerül, ami nagyjából 250 millió forint. Egy új modell olcsóbb lenne, de azon nincsenek felnyíló fényszórók... Természetesen a különleges elemekért, a valódi és egyedi Lancia-élményért komoly pénzt kell fizetni. Ez a világ rendje, így működnek a dolgok. Szerinted megéri az árát?

Forrás:

Kapcsolódó írások

 Egy Lancia 037-es elrajtolt a 16. Rallylegenden - szemből fotózva
2018. október 15.
Ezt a galériát hazafele válogattam neked, valahol az olasz autópályán
Porsche olasz ház előtt oldalról fotózva
2018. október 28.
Szombaton délelőtt pihenő volt a résztvevőknek és a nézőknek is egyaránt, délután viszont Domagnano környékén bőgtek fel a motorok.
Trabant 601 S
2019. július 05.
Legfeljebb 2 millió forintot kell kifizetni egy kitűnő állapotú szedán vagy lépcsőshátú kivitelért.
Újjászületik a Lancia Stratos
2018. február 13.
Az Lancia Stratos feltámasztása 2010-ben vetődött fel először. A Ferrari nem volt boldog, ahogyan most sem, de idén mégis készül 25 példány.