A hosszú, egész estés autóút után hát persze, hogy ott volt a helyünk az Év Autója eredményhirdetésén is, ahol nem az Alapjárat szerkesztőségi favorit, a Kia Stinger győzött, hanem a Volvo XC40. Az Év Autója-díj nagyon nagy szó, de ez még csak a libamájas előétel volt, holnap a gyomrot is jóllakató főétel következik, aztán meglátjuk, mennyire fekszi azt meg!
A tudósítások egyik oldala, hogy lehetőleg minél több mindenről számoljon be az újságíró, de mi is csak emberek vagyunk, hát naná, hogy van egy olyan modell, amire a legkíváncsibbak vagyunk!
Jöjjön most a genfi csapat listája, mit várunk leginkább az idei autószalonon!
Adrienn – Toyota Supra
„Mert ez a Toyota Supra!”
Ezt és egy fura nézést kaptam tőle, amikor megkérdeztem, mit vár leginkább az autószalonról és persze igaza van! 16 év után kap az emberiség egy újabb generációt ebből a legendából és eddig akárhányszor fel-felröppent a hír, hogy újra gyártásba kerül, a japán sportautók iránt kiéhezett tömeg kezdte el csócsálni azt a falatka hírt.
Bár egyelőre egy tanulmányautóról van szó, a BMW-vel közös fejlesztés – a 2017-ben bemutatott legújabb Z4-gyel egy alapra épül – hatalmas kérdéseket vet fel mindenkiben. Vajon hogy sikerül házasítani a japán és a német technológiát?
Hivatalosan a genfiek nem adtak információt a Toyota GR Supra Racing Conceptről, de egyes lapértesülések szerint a másik hátsókerekes Toyota-modellnél, a GT86-nál jócskán nagyobb lesz: 14 centivel hosszabb, 11 centivel szélesebb, de három centivel alacsonyabb, miközben a tömege éppen nem másfél tonna, 1496 kg.
Márk – Jaguar I-Pace
„Jaguar a Tatával… ilyen elektromos SUV-ot csinálna???”
Trendi mostanában az elektromos autózás, de eddig a Tesla volt a mérvadó a nullemissziós autók terén. Most itt ez az I-Pace és persze jogosan veti fel a kérdést, hogy vajon felér-e a vetélytárs Model X-szel?
Az I-Pace az E- és az F-Pace közé fúrta be magát a Jaguár modellpalettájára. Hogy a gyártónak is nagyok az elvárásai az új elektromos modellel szemben, az tetten érhető abban is, hogy mennyire ajnározzák. Elmondásuk szerint ez lesz a Jaguar legokosabb autója, ami 3 az 1-ben egyszerre: sportautó, családi autó és SUV.
400 LE, 700 Nm-es nyomaték mellett nem hangzik rosszul, 4 másodperc alatt gyorsul az I-Pace 100 km/h-ra, a 90 kWh-s lítium-ion akkumulátorok 350 km-re elegendő energiát tárolnak. Papíron lehet, hogy jól mutatnak a számok, de vajon mire jutnak vele?
Medárd – BMW 8-as széria Gran Coupé Concept
„Gyönyörű tetővonal, hosszú kupé orr, de vannak fenntartásaim, mert az utóbbi tanulmányautóik nagyon elrugaszkodtak a BMW-érzéstől”
Igazat adok neki, a BMW-t is elkapta a futurizmus, bőven elég, ha a Vision Next 100-ra gondolsz. Bár az inkább egy csapat mérnök fizetett elmélkedésének tűnik, a 8-as Gran Coupé sokkal közelebb áll a földi értelemben vett autókhoz.
Szűkmarkúak az információkkal, ami érthető, minél kevesebbet lehet tudni róla, annál nagyobb az érdeklődés. De ha tippelnem kéne, egy 4,4 literes V8-as biturbós motort tudnék elképzelni bele, nyolcsebességes automata váltóval és összkerékhajtással.
Róbert – McLaren Senna
„Nem azért jöttem Genfbe, hogy elérhető autókat nézegessek!”
Persze, lehet, hogy valakit vonz, ha az új Kia Ceed, vagy a Mazda6 Sport Wagon bemutatóját nézheti végig, de én inkább azon a véleményen vagyok, ha ennyit utazom azért, hogy a világ autós újdonságait testközelből láthassam, akkor már inkább olyasmi érdekel, ami a technológia csúcsát jelenti, a megfoghatatlant!
A Senna a 720S alapjaira épül, de az aerodinamikáját jelentősen átdolgozták, olyannyira, hogy 250 km/h-s tempónál 800 kg leszorítóerőt termel. A 4 literes biturbós motor a maga 800 LE-jével és 800 Nm-ével a legerősebb belsőégésű motor, amit McLaren valaha kapott. A gyorsulása 6,8 másodperc… 0-200 km/h-ra!
A McLaren az egyik legjobb a szénszálas műanyagok készítésében, az új Monocage II nevű utascellájuk ráadásul a legerősebb, amit valaha gyártottak. Hogy tényleg csak messziről lehet rá majd csorgatnom a nyálam, arra mérget vehetek, hiszen alig 500 darabot gyártanak belőle, persze már az elkészültük előtt mind elkeltek.
Forrás: