A német autógyártók haszontalan technológiákba fektetik erőforrásaikat?

Frissítve:
2018-09-18, 21:56

A Genesis vezetője, Albert Biermann úgy véli, számos német luxusautóban olyan extrák vannak, amelyek csupán a média figyelmének felkeltésére alkalmasak.

A Genesis teljesítményi részlegének vezetője, Albert Biermann - a BMW M divíziójának korábbi fejese - úgy nyilatkozott, "ostoba" technológiák kifejlesztésére pazarolják energiájukat a prémium gépjármű gyártók. Az új Genesis G70 bemutatóján a riportereknek elmondta, hogy korábbi munkáltatója, és más német gyártók is olyan technológiára szórják a pénzt, mely csak mérsékelten nevezhetők hasznosnak.

A német prémium márkák kihívója akar lenni a Genesis

A német prémium márkák kihívója akar lenni a Genesis

Az ausztrál Drive magazin szerint Biermann kiemelt több olyan tulajdonságot is a luxusautókban, melyek “csak marketing” céllal vannak jelen.

“Sok közülük csak a média miatt létezik, hogy felhajtást generáljanak a technológia szintjének felvillantására. Hányan fogják azonban ezt később megvenni? Ha a technológia megbukik, csak terhet rósz a vásáróra, igaz?”

Alapos tesztelésnek vetik alá az új Genesiseket

Alapos tesztelésnek vetik alá az új Genesiseket

Biermann szerint a Genesis egyszerűbb, hasznosabb tulajdonságokra koncentrál, melyek a következő években is biztosan működni fognak. Ez részben azért van, mert a Hyundai elnöke, Csung Mong-koo azt szeretné, hogy az autóikat még 10 év után is újnak érezzék a vásárlók. A cél elérése érdekében a járművek rengeteg teszten mennek keresztül a fejlesztés során.

“30 000 km teszten vagyunk túl Namyangban (a Hyundai kutatási és fejlesztési központjában), annyi rossz macskakővel és kátyúval, amit csak el tudnak képzelni. Az itteni 30 000 km-en felül a Nürburgringen újabb 10 000 km-t tesztelünk” - mondta Biermann. “Én nem gondolnám, hogy ezt bárki is megteszi rajtunk kívül – talán csak a Porsche vagy a Ferrari. Ám a többiek a 10 000 helyett csak 8000 vagy 5000 kilométert mennek, vagy egyáltalán semmit."

Biermann úgy gondolja, hogy egy bizonyos ponton az autók elég nagyok lesznek ahhoz, hogy a gyártóknak nem kell többé túlhangsúlyozniuk a járművek kanyarban való viselkedését. “Ha egy amerikai vásárlónak szeretnék eladni egy G90-est, vannak más OEM-ek (Eredeti Berendezés Gyártók), melyek megmutatják a zászlóshajójukat a versenypályán. A luxuskategóriás kocsik kiválóan viselkednek a versenypályán, ám melyik 2,2 tonnás autó fog egyáltalán ilyen körülmények között közlekedni?”

A Genesis G90 33T HTRAC vezetőülése

A Genesis G90 33T HTRAC vezetőülése

Állítása szerint bejött az a filozófia a Genesisnek, hogy az autók megbízhatóságára, kényelmére és relatív egyszerűségére összpontosít. “A G90-esben nem találunk légrugókat, aktív bukókeretet, vagy aktív bármit. Az utat érzékelő kamera sem kell. Ez ostobaság!” - magyarázta Biermann. “Van egy szilárd Hyundai acél platformunk, több tonna nagy erősségű acél – rendben, egy kicsit nehezebb mint a többi autó – valamint állítható lengéscsillapítónk, és ennyi az egész. Simán versenyben vagyunk a Mercedes S-osztállyal és a BMW-vel a csilli-villi cuccok nélkül."

Egyfelől, Biermannak igaza van. A luxus szedánok sok olyan tulajdonsággal vannak felruházva, melyek leírva sokkal izgalmasabbak, mint a gyakorlatban. És amikor néhány évvel később valami elromlik, a javítási költség igen magas lehet. Plusz a luxusautók vásárlói a vezetési kényelmet keresik, az érdekli őket a legjobban. Ám azt is érdemes végiggondolni, hogy vajon nem csak azért mondja-e mindezt, mert nincs meg a költségvetés a Genesisnél hasonló technológia fejlesztésére? A Genesis csak 2015 óta van jelen a piacon, és egy luxus márka elindítása meglehetősen költséges.

A Genesis mottója a kényelem és a megbízhatóság

A Genesis mottója a kényelem és a megbízhatóság

Bárhogy is legyen, azok, akik luxusautót akarnak venni, és akiknek a kényelem és a megbízhatóság fontosabb, mint a kütyük, azoknak a Genesis kiváló választás.

Forrás:

Motortrend

További autós hírek

Sokszor esett már szó az igazi tahó autósokról. Ők azok a fazonok, akik úgy közlekednek az utakon, hogy lényegében azt…

Karácsony Gergely főpolgármester alacsony károsanyag-kibocsátású zónákat hozna létre Budapesten, ami a kijelölt területeken a gépjárművek nagy részének kitiltását jelentené. –…

Az oroszországi Szegezsánál vette videóra minden autós rémálmát egy autós – szúrta ki aSzabályosan, nyugodtan haladt, egészen addig, míg észre…

A BRFK Közlekedésrendészeti Főosztálya és a Kommunikációs Osztálya 2019. november 11-én egy egész napos programot szervezett Budapesten, a Than Károly…

Tényleg elképesztő anyagokat küldtök mostanság és egyre durvábbak ezek… Ez a felvétel az Árpád hídon készült. Valahogyan a villamos sínekre…

Kapcsolódó írások

1931 Cadillac Series 452 V16, RM Sotheby’s aukció
2019. szeptember 01.
Az RM Sotheby’s aukciós ház monterey-i árverésén 1,46 millió dollárért, vagyis megközelítőleg 423,7 millió forintnak megfelelő összegért kelt el egy 1931-es Cadillac Series 452 V16 Roadster
1958 Mercedes-Benz 300d (W189) Adenauer, fekete limuzin, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. október 06.
1957-ben a Mercedes átdolgozta a W186-os zászlóshajót. A W189-est „Adeanuer” néven is emlegetik, mely utat mutatott a valaha gyártott legkülönlegesebb Mercedes, a 600-as megszületéséhez
Buick Roadmaster woody wagon, bordó, olalnézet, elölről, balról
2019. március 29.
82 500 dollárért, vagyis majdnem 22,5 millió forintért kelt el egy Buick Roadmaster kombi az RM Sotheby’s árverésén. Az autónak nem csak a megjelenése, de teljesítménye és története is különleges
1966 Oldsmobile Tornado
2019. április 22.
A General Motors 1966-ban előállt egy teljesen új Gran Turismóval, amit a Ford Thunderbird vetélytársaként képviseltetett. Ő az első generációs Oldsmobile Toronado