A német autógyártók haszontalan technológiákba fektetik erőforrásaikat?

Frissítve:
2018-09-18, 21:56

A Genesis vezetője, Albert Biermann úgy véli, számos német luxusautóban olyan extrák vannak, amelyek csupán a média figyelmének felkeltésére alkalmasak.

A Genesis teljesítményi részlegének vezetője, Albert Biermann - a BMW M divíziójának korábbi fejese - úgy nyilatkozott, "ostoba" technológiák kifejlesztésére pazarolják energiájukat a prémium gépjármű gyártók. Az új Genesis G70 bemutatóján a riportereknek elmondta, hogy korábbi munkáltatója, és más német gyártók is olyan technológiára szórják a pénzt, mely csak mérsékelten nevezhetők hasznosnak.

A német prémium márkák kihívója akar lenni a Genesis

A német prémium márkák kihívója akar lenni a Genesis

Az ausztrál Drive magazin szerint Biermann kiemelt több olyan tulajdonságot is a luxusautókban, melyek “csak marketing” céllal vannak jelen.

“Sok közülük csak a média miatt létezik, hogy felhajtást generáljanak a technológia szintjének felvillantására. Hányan fogják azonban ezt később megvenni? Ha a technológia megbukik, csak terhet rósz a vásáróra, igaz?”

Alapos tesztelésnek vetik alá az új Genesiseket

Alapos tesztelésnek vetik alá az új Genesiseket

Biermann szerint a Genesis egyszerűbb, hasznosabb tulajdonságokra koncentrál, melyek a következő években is biztosan működni fognak. Ez részben azért van, mert a Hyundai elnöke, Csung Mong-koo azt szeretné, hogy az autóikat még 10 év után is újnak érezzék a vásárlók. A cél elérése érdekében a járművek rengeteg teszten mennek keresztül a fejlesztés során.

“30 000 km teszten vagyunk túl Namyangban (a Hyundai kutatási és fejlesztési központjában), annyi rossz macskakővel és kátyúval, amit csak el tudnak képzelni. Az itteni 30 000 km-en felül a Nürburgringen újabb 10 000 km-t tesztelünk” - mondta Biermann. “Én nem gondolnám, hogy ezt bárki is megteszi rajtunk kívül – talán csak a Porsche vagy a Ferrari. Ám a többiek a 10 000 helyett csak 8000 vagy 5000 kilométert mennek, vagy egyáltalán semmit."

Biermann úgy gondolja, hogy egy bizonyos ponton az autók elég nagyok lesznek ahhoz, hogy a gyártóknak nem kell többé túlhangsúlyozniuk a járművek kanyarban való viselkedését. “Ha egy amerikai vásárlónak szeretnék eladni egy G90-est, vannak más OEM-ek (Eredeti Berendezés Gyártók), melyek megmutatják a zászlóshajójukat a versenypályán. A luxuskategóriás kocsik kiválóan viselkednek a versenypályán, ám melyik 2,2 tonnás autó fog egyáltalán ilyen körülmények között közlekedni?”

A Genesis G90 33T HTRAC vezetőülése

A Genesis G90 33T HTRAC vezetőülése

Állítása szerint bejött az a filozófia a Genesisnek, hogy az autók megbízhatóságára, kényelmére és relatív egyszerűségére összpontosít. “A G90-esben nem találunk légrugókat, aktív bukókeretet, vagy aktív bármit. Az utat érzékelő kamera sem kell. Ez ostobaság!” - magyarázta Biermann. “Van egy szilárd Hyundai acél platformunk, több tonna nagy erősségű acél – rendben, egy kicsit nehezebb mint a többi autó – valamint állítható lengéscsillapítónk, és ennyi az egész. Simán versenyben vagyunk a Mercedes S-osztállyal és a BMW-vel a csilli-villi cuccok nélkül."

Egyfelől, Biermannak igaza van. A luxus szedánok sok olyan tulajdonsággal vannak felruházva, melyek leírva sokkal izgalmasabbak, mint a gyakorlatban. És amikor néhány évvel később valami elromlik, a javítási költség igen magas lehet. Plusz a luxusautók vásárlói a vezetési kényelmet keresik, az érdekli őket a legjobban. Ám azt is érdemes végiggondolni, hogy vajon nem csak azért mondja-e mindezt, mert nincs meg a költségvetés a Genesisnél hasonló technológia fejlesztésére? A Genesis csak 2015 óta van jelen a piacon, és egy luxus márka elindítása meglehetősen költséges.

A Genesis mottója a kényelem és a megbízhatóság

A Genesis mottója a kényelem és a megbízhatóság

Bárhogy is legyen, azok, akik luxusautót akarnak venni, és akiknek a kényelem és a megbízhatóság fontosabb, mint a kütyük, azoknak a Genesis kiváló választás.

Forrás:

Motortrend

Kapcsolódó írások

Buick Roadmaster woody wagon, bordó, olalnézet, elölről, balról
2019. március 29.
82 500 dollárért, vagyis majdnem 22,5 millió forintért kelt el egy Buick Roadmaster kombi az RM Sotheby’s árverésén. Az autónak nem csak a megjelenése, de teljesítménye és története is különleges
1966 Oldsmobile Tornado
2019. április 22.
A General Motors 1966-ban előállt egy teljesen új Gran Turismóval, amit a Ford Thunderbird vetélytársaként képviseltetett. Ő az első generációs Oldsmobile Toronado
1957 Imperial Crown, meggyvörös, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. május 12.
1957-ben az Imperial bemutatta egyik legikonikusabb zászlóshajóját, a Virgil Exner tervezte Crownt. Az autó nem csak méreteivel, de teljesítményével és felszereltségével is túlszárnyalta a kor legelitebb luxusautóit
2019. május 25.
1963-ban a Mercedes bemutatta a valaha volt legelitebb limuzinját, a W100-ast. A luxus csillagból kevesebb, mint 2800 készült, főbb vásárlói hírességek és diktátorok voltak