2018. július 10. | 15:43

A Volkswagen után a Nissan is beismerte, hogy csaltak a károsanyag-kibocsátási teszteken Japánban!

A Volkswagen körül forgó dízel-botrány még 2015-ben robbant ki, amikoris az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) azzal vádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 000 dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító rendszerébe, mely érzékeli a mérés körülményeit. Csalásnak minősült, hogy az autók a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét mutatták. Az érintett járművekből 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el. Ezek után vajon mibe keveredett a Nissan?

A Nissan elismerte, hogy a japán gyárak többségében meghamisították a járművek károsanyag-kibocsátással kapcsolatos adatait és a tesztek az elvárttól különböző értékeket mutattak (csakúgy, mint a Volkswagennél). Azt azonban nem árulták el, hogy hány autó lehet érintett az ügy kapcsán. A japán autógyártó ígéretet tett arra, hogy az ügy érdekében megteszik a megfelelő lépéseket, intézkedéseket, hogy a jövőben ne fordulhasson elő hasonló eset.

A vállalat állítása szerint újraellenőrizték az adatokat és a Nissan GT-R sportautó kivételével minden jármű megfelelt a japán biztonsági előírásoknak, viszont azt nem magyarázták, hogy a GT-R miért bukott meg a teszteken.

Ez egy rendkívül kínos ügy a Nissan számára, hiszen sérülhet a vállalat hírneve, de ugyanakkor még mindig nem lehet tudni, hogy szándékos volt-e a művelet avagy sem. A történet valamivel „enyhébbnek” mondható a Volkswagen-botránynál, de mivel a probléma a legtöbb japán gyárban kimutatható, ezért nehezen lehet azt mondani, hogy ez csupán egy egyszeri baleset volt.

Miután a Nissan figyelmeztette a befektetőket a közelgő kipufogógáz-kibocsátásról szóló nyilatkozatról, a vállalat részvényei hétfőn több, mint 4,5%-os visszaesést mutattak.

A tavalyi évben is volt már egy komolyabb ügye a Nissannak, miszerint a járművek biztonsági ellenőrzései nem feleltek meg a leírtaknak. Az autógyártó ennek következtében kénytelen volt visszahívni 1,2 millió autót Japánban.