A Nissan kész, hogy becsússzon Chicagóba

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

Nissan 370Z sítappancsokon, avagy hogy vegyél részt egy kategóriában, amihez semmi közöd.

Majdnem egy évtizede annak, hogy a Nissan nem tervezte át radikálisan a 370Z-t és valószínűleg a közeljövőben sem fog teljesen új ruhába öltözni. Emellett azért az élet nem állt meg, kijelenthetem, hogy a Nissannál van humorérzéke a mérnököknek.

Nissan 370Z logó fagyos, havas kasztnin

Az a legendás Z betű, minden japán bolond álmai közt ott lebeg egy 370Z

Az eszement, mégis hihetetlenül vagány hójárgány a 370Zki a Chicagói Autószalon kereti között egy speciális, kifejezetten hóra tervezett Nissan Armada társaságában kerül bemutatásra. A Nissannak mondhatni már tradicionális szokása, hogy valami teljesen érthetetlen ötlettől vezérelve elmossák a határokat a kreatív képzelet és a valóság határai között, majd életre keltik azt és be is mutatják. Így volt ez a szóban forgó 370Zki hómobillal is.

Ha bárki, hómobilt emleget, vagy az a kis méretű motorosszán jut eszembe, amin a filmekben menekülnek a főhősök, vagy egyértelműen egy SUV. Na ugye, mint azzal mindenki tisztában van, a 370Z bizony se nem SUV, se nem motorosszán. Mégis megdöbbentő, hogy mennyire „kiadja” az egész havas felállást ez a kis roadster.

Nissan 370Zki lánctalpas, hó mobil havas terepteszten

Egyszerűen semmi nem tudja elrontani a Z-sorozat népszerűségét, főleg nem egy ilyen hó-verzió

A Pathfinder, a Murano és a Rogue Winter Warrior koncepció után a Nissan 370Zki is óriási Dominator lánctalpas hójáró cipőket kapott az American Track Trucktől, az első futóművek helyére pedig 56 cm hosszú és 12 cm széles síléceket. Ahhoz, hogy helyet biztosítsanak a módosításoknak, teljesen szét kellett szedni elemeire a Z-t, majd miután bekerültek a speciális futóművek mehetett vissza a 3,7 literes V6-os motor és a 7 sebességes automata váltó. A hátsókerék hajtás és a 332 lóerő változatlan, igazi lendületgép hóra.

Az egyedi emelés miatt a Z közel 7,5 centiméterrel magasabb, módosítottak az első és a hátsó felfüggesztéseken is, továbbá a távtartókat is újra kellett gondolni, hogy csatlakoztatni lehessen a lánctalpakat a kerékagyhoz. A fékek maradtak, viszont a fékkör elrendezésén szintén módosítani kellett. A hátsó lánctalpak helyigénye miatt a kerékjáratot is át kellett szabni, illetve a kipufogó rendszer sem maradhatott gyári állapotában.

Nissan 370Zki lánctalpakon és sítalpakon hegyi környezetben

A kecses Z „tank” lánctalpaival nem vicceltek a Nissannál

A teljes hajtáslánc elemeit egyedi elrendezéssel szerelték be az autóba az extrém külső hatások elleni védelem érdekében, első koptatót is kapott a Z, a bódé megjelenésről pedig a Icon Image Graphic gondoskodott. Szerintem a „láthatósági sárga” volt a jelmondata a tervezésnek, ettől függetlenül nagyon vagány ez a narancs-sárga geometrikus átmenet és a hatalmas 370Zki-felirat.

A zizzent Z szállításáról és támogatásáról sem felejtkezett el a gyártó, a show-n bemutatásra kerül egy Nissan Armada Snow Patrol is amely kísérő autóként funkcionál a 370Z mellett, a biztonságos és hatékony haladásáról pedig a felemelt futóművek, terepgumik és egy megizmosított lökhárító gondoskodik.

 Nissan Armada Snow Patrol traileren szállítja a 370Zki-t

Így segít egy valamire való nagytestvér, az Armada hősiesen húzza a 370Zki-t szállító trailert.

Forrás:

További autós hírek

A statisztika szerint egy átlagos budapesti közlekedő 162 órát, azaz majdnem egy hetet ül a forgalmi dugóban – írja az…

Olvasónk, akitől a videót kaptuk az alábbi sorokat írta: “A hölgy a Hungária krt-ról forgalommal szemben próbált lekanyarodni a Kerepesi…

Ausztriában a legkeményebb a helyzet. Ott súlyos büntetést is kiszabhatnak a dashcamet használók ellen. Tiltott még Luxemburgban és Portugáliában a…

Durván megemelte árait az elektromos autók töltőpiacának egyik meghatározó szereplője. – írja a hvg.hu Az Ionity hálózata hatalmas teljesítménnyel képes…

A tanulóvezető ahogy azt kell megállt a gyalogátkelő előtt és átengedte a gyalogosokat. Mögötte a türelmetlen Renault sofőrje, akinek a…

Kapcsolódó írások

BMW 507 Roadster
2019. december 09.
Az 507-esből mindössze 252 darab készült, ezek közül 2 Elvis Presleyé volt. A V8-as motorral szerelt exkluzív kabrió előállítása hatalmas pénzt emésztett fel!
2019. január 23.
Elegáns külső, komfortos belső, maximális menetteljesítmények. A Mercedes ikonikus roadster-szériája ezeket a tulajdonságokat egyesíti már több, mint 50 éve!
Mercedes-Benz, W113, 280 SL, meggyvörös, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. július 21.
1963-ban a Mercedes bemutatta a W113-as sorozat első tagját, a 230 SL-t. A széria olyan nagy sikernek örvendett, hogy 4 évvel később már a 3. generációs modell rótta az utakat. Ő az 1967-es Mercedes 280 SL
745 lóerős roadster mutatkozik be Sanghajban
2017. március 22.
Jövő hónapban, a Sanghai Autószalonon mutatják be a VLF Force 1 V10-es Roadster változatát