A Toyota is bedobja a törülközőt Ausztráliában

Frissítve:
2018-11-02, 16:27

Ezentúl a kenguruknak is importálniuk kell az autókat

Magyarországgal ellentétben, ahol az autógyártás volumene nőtt az utóbbi években, tekintélyes szerepet vállalva a gazdaságból (az most más kérdés, hogy ez mennyire teszi egyoldalúvá és sebezhetővé a gazdaságot) Ausztráliában október harmadikától végleg megszűnik az autógyártás.

2014-ben alig pár hónapon belül került bejelentésre először a General Motors, majd a Ford részéről, hogy megszüntetik az ausztrál gyártásukat, végül a Toyota is követte őket a sorban.

Az okok között szerepel, hogy bár Ausztrália a Föld 6. legnagyobb országa, de lakossága „csak” 24 milliós, emiatt az országban készült autók nagyobb része exportra készül. Az exportot viszont rontja, hogy erős az ausztrál dollár, emellett a munkaerő is jóval drágább, mint a délkelet-ázsiai országokban, így a termelés nem lehet gazdaságos.

Azzal, hogy a General Motors és a Ford megszüntette a gyártást, nehéz helyzetbe hozta az autóipari beszállítókat is, akik csak jelentős áremelés mellett tudták volna folytatni a gyártást, vagy jelentős állami támogatással.

A Toyota gyár Ausztráliában

A Toyota-gyár bezárásával megszűnik Ausztrália autóipara

Utóbbit az ausztrál kormány végül elvetette, így a Toyota is kénytelen lehúzni a rolót annak ellenére, hogy a melbourne-i üzemükben évi 100 000 darab Camry, Camry hybrid és Aurion gyártása folyt, amiknek 70%-a külföldi piacokra került, évi 1 milliárd ausztrál dolláros bevételt érve el.

Amikor közölni kellett a munkásokkal a bezárásról szóló hírt, nem más tette ezt meg, mint Toyoda Akio, a cég vezetője. Hogy maga a cég feje jelentette be a hírt a munkásoknak nem másból fakad, minthogy a Toyota-cég fejlődésében kiemelt szerepet játszott az ausztrál Toyota-gyár, ugyanis ez volt az első olyan gyár, amit Japánon kívül létesítettek, még 1963-ban, és 50 év alatt 3 millió autót gyártottak itt le.

Toyoda Akio autógyártás

Toyoda Akio, a Toyota-cég feje, aki a Forbes szerint a világ 29. legbefolyásosabb embere volt a világon 2016-ban

A gyártás mellett a fejlesztő-részleget is bezárják, de hogy mennyire szívügyén viseli a Toyota a melbourne-i dolgozóit, az sem kizárt, hogy nagyon magas, akár két éves fizetésüknek megfelelő végkielégítést is kaphatnak a munkások.

Forrás:

Kapcsolódó írások

A legőrültebb autók a 2017-es tokiói autószalonról
2017. november 02.
A japánoktól Európába egészen visszafogott modellek jutnak csak el, de a galéria bemutatja azt is, mit tudnak kihozni magukból, ha a saját közönségüknek gyártanak
Toyota RAV4 2019
2018. november 16.
A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.
Új Corolla ütközik a régivel. Túlélted volna?
2018. november 02.
Az autók biztonságtechnikai szempontból is forradalmi fejlődéseken mentek keresztül. De vajon egy új autóban nagyobb az esély a túlélésre?
Megjártuk a Budapesti Auto Show-t! - GALÉRIA
2017. október 27.
Az ötödik alkalommal megrendezett cégautó konferencia idén magával hozta többek között a Peugeot, BMW, Opel és a Nissan modelljeit is. De vajon mit tartogatott még a seregszemle?