Ezentúl a kenguruknak is importálniuk kell az autókat
Magyarországgal ellentétben, ahol az autógyártás volumene nőtt az utóbbi években, tekintélyes szerepet vállalva a gazdaságból (az most más kérdés, hogy ez mennyire teszi egyoldalúvá és sebezhetővé a gazdaságot) Ausztráliában október harmadikától végleg megszűnik az autógyártás.
2014-ben alig pár hónapon belül került bejelentésre először a General Motors, majd a Ford részéről, hogy megszüntetik az ausztrál gyártásukat, végül a Toyota is követte őket a sorban.
Az okok között szerepel, hogy bár Ausztrália a Föld 6. legnagyobb országa, de lakossága „csak” 24 milliós, emiatt az országban készült autók nagyobb része exportra készül. Az exportot viszont rontja, hogy erős az ausztrál dollár, emellett a munkaerő is jóval drágább, mint a délkelet-ázsiai országokban, így a termelés nem lehet gazdaságos.
Azzal, hogy a General Motors és a Ford megszüntette a gyártást, nehéz helyzetbe hozta az autóipari beszállítókat is, akik csak jelentős áremelés mellett tudták volna folytatni a gyártást, vagy jelentős állami támogatással.
A Toyota-gyár bezárásával megszűnik Ausztrália autóipara
Utóbbit az ausztrál kormány végül elvetette, így a Toyota is kénytelen lehúzni a rolót annak ellenére, hogy a melbourne-i üzemükben évi 100 000 darab Camry, Camry hybrid és Aurion gyártása folyt, amiknek 70%-a külföldi piacokra került, évi 1 milliárd ausztrál dolláros bevételt érve el. Amikor közölni kellett a munkásokkal a bezárásról szóló hírt, nem más tette ezt meg, mint Toyoda Akio, a cég vezetője. Hogy maga a cég feje jelentette be a hírt a munkásoknak nem másból fakad, minthogy a Toyota-cég fejlődésében kiemelt szerepet játszott az ausztrál Toyota-gyár, ugyanis ez volt az első olyan gyár, amit Japánon kívül létesítettek, még 1963-ban, és 50 év alatt 3 millió autót gyártottak itt le.
Toyoda Akio, a Toyota-cég feje, aki a Forbes szerint a világ 29. legbefolyásosabb embere volt a világon 2016-ban
A gyártás mellett a fejlesztő-részleget is bezárják, de hogy mennyire szívügyén viseli a Toyota a melbourne-i dolgozóit, az sem kizárt, hogy nagyon magas, akár két éves fizetésüknek megfelelő végkielégítést is kaphatnak a munkások. Forrás:
Utóbbit az ausztrál kormány végül elvetette, így a Toyota is kénytelen lehúzni a rolót annak ellenére, hogy a melbourne-i üzemükben évi 100 000 darab Camry, Camry hybrid és Aurion gyártása folyt, amiknek 70%-a külföldi piacokra került, évi 1 milliárd ausztrál dolláros bevételt érve el. Amikor közölni kellett a munkásokkal a bezárásról szóló hírt, nem más tette ezt meg, mint Toyoda Akio, a cég vezetője. Hogy maga a cég feje jelentette be a hírt a munkásoknak nem másból fakad, minthogy a Toyota-cég fejlődésében kiemelt szerepet játszott az ausztrál Toyota-gyár, ugyanis ez volt az első olyan gyár, amit Japánon kívül létesítettek, még 1963-ban, és 50 év alatt 3 millió autót gyártottak itt le.
A gyártás mellett a fejlesztő-részleget is bezárják, de hogy mennyire szívügyén viseli a Toyota a melbourne-i dolgozóit, az sem kizárt, hogy nagyon magas, akár két éves fizetésüknek megfelelő végkielégítést is kaphatnak a munkások. Forrás: