A visszavett autókat nem lehet újraértékesíteni vagy exportálni, mindet átalakítani viszont túlságosan költséges lenne a Volkswagen-konszernnek.
A Volkswagen korábban megígérte, hogy visszavásárolnak félmillió dízelautójukat, ha az emissziós teszteken csaló szoftverrel futó autójukra nem találnak olyan megoldást, amely valóban megfelel az emissziós-előírásoknak. Ez része volt egy megegyezésnek tavaly, 2016-ban a Volkswagen-konszern és az Egyesült Államok között, miután kirobbant a dízelbotrány, ami után 6 magas rangú Volkswagen-vezető ellen eljárást is indítottak.
A Bloomberg egyik új jelentése szerint a Volkswagen még mindig nem tudja, mihez kezdjen a visszavásárolt autókkal, így azokat egyelőre raktáron tárolják. A jelentések szerint körülbelül 15 ezer Volkswagen és Audi tulajdonos viheti még vissza a dízelbotrányban érintett autójukat, hogy átlagban 11 millió forintért visszavásárolja tőlük az a VW.
Mindezek mellett az Egyesült Államokkal kötött megállapodás értelmében nem értékesíthetik újra és nem is exportálhatja a VW olyan országba, ahol kevésbé szigorúak a kibocsátási normák. Ha a Volkswagen ki akarja vinni az Egyesült Államokból az autóit, először ki kell javítaniuk az autókat, hogy az ottani normáknak is megfeleljen.
Több mint félmillió, a dízelbotrányban érintett Volkswagen futott az amerikai utakon
Több mint 288 ezer Volkswagen-tulajdonos választotta a visszavásárlási opciót 2017. február 18-áig, közülük 138 ezer embernek már vissza is térítették a pénzét. 52 ezer tulajdonos viszont nem a visszatérítés mellett döntött, hanem hogy a Volkswagen javítsa ki a hibát és javítsák ki a hibát, megfelelve így az emissziós követelményeknek. Ráadásul az átalakított autókra még nem adta ki az engedélyt az Egyesült Államok illetékes hivatala. John German, a Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsának egyik vezetője azt mondta a Bloombergnek, hogy még az újabb autókkal is el kell végezni a helyreállítást, aminek során a részecskeszűrőt és az egész utókezelő rendszert ki kell cserélni. De felhívta a figyelmet arra is, hogy létezik olyan megoldás is, melynek során karbamid-oldatok fecskendeznek a kipufogógázba, megkötve benne a károsanyagokat. A karbamid-oldatos megoldást a 2009 és 2014 között gyártott Volkswagen-autókon lehet alkalmazni. Ez azonban költséges átalakítás lenne, hiszen a karbamid-oldat tárolására egy tartályt kéne beépíteni az autókba, amiknek tervezésekor nem kalkuláltak azzal, hogy a későbbiekben szükség lenne egy új tartály számára plusz hely. A Volkswagen szóvivője azt nyilatkozta a Bloombergnek, hogy a vállalata fontosnak tartja, hogy kijavítsa a hibát és visszaszerezze a vásárlói bizalmát a márka számára. Fred Emich, a denveri Emich Volkswagen vezető menedzsere azt nyilatkozta, azt is kezdi számításba venni a Volkswagen, hogy költséghatékonyabb lenne bezúzni az autókat és újrahasznosítani a helyreállítás helyett.
A botrányban érintett EA 189-kódjelű motor, annak is a 2.0 literes változata
A Volkswagennek 2019. június 20-áig vissza kell vásárolnia vagy át kell alakítania a dízelbotrányban érintett 1.6 és 2.0 literes motorral ellátott autók legalább 85%-át. Ha ez nem sikerül a Volkswagennek, komoly büntetést kell fizetnie az Egyesült Államok Környezetvédelmi Hivatalának (EPA) és a kaliforniai légszennyezettségi hivatalnak (CARB). Mégpedig az EPA-nak 85 millió dollárt, a CARB-nak 13,5 millió dollárt minden egyes százalékpontért, amennyivel eltérnek az előre meghatározott 85%-tól. A Volkswagen, hogy teljesíteni tudja határidőre a vállalását 1300 embert vett fel csak abból a célból, hogy legyen elegendő apparátusuk az ügyfelekkel tárgyalni és a visszavásárlási szerződést megkötni. Forrás:
Több mint 288 ezer Volkswagen-tulajdonos választotta a visszavásárlási opciót 2017. február 18-áig, közülük 138 ezer embernek már vissza is térítették a pénzét. 52 ezer tulajdonos viszont nem a visszatérítés mellett döntött, hanem hogy a Volkswagen javítsa ki a hibát és javítsák ki a hibát, megfelelve így az emissziós követelményeknek. Ráadásul az átalakított autókra még nem adta ki az engedélyt az Egyesült Államok illetékes hivatala. John German, a Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsának egyik vezetője azt mondta a Bloombergnek, hogy még az újabb autókkal is el kell végezni a helyreállítást, aminek során a részecskeszűrőt és az egész utókezelő rendszert ki kell cserélni. De felhívta a figyelmet arra is, hogy létezik olyan megoldás is, melynek során karbamid-oldatok fecskendeznek a kipufogógázba, megkötve benne a károsanyagokat. A karbamid-oldatos megoldást a 2009 és 2014 között gyártott Volkswagen-autókon lehet alkalmazni. Ez azonban költséges átalakítás lenne, hiszen a karbamid-oldat tárolására egy tartályt kéne beépíteni az autókba, amiknek tervezésekor nem kalkuláltak azzal, hogy a későbbiekben szükség lenne egy új tartály számára plusz hely. A Volkswagen szóvivője azt nyilatkozta a Bloombergnek, hogy a vállalata fontosnak tartja, hogy kijavítsa a hibát és visszaszerezze a vásárlói bizalmát a márka számára. Fred Emich, a denveri Emich Volkswagen vezető menedzsere azt nyilatkozta, azt is kezdi számításba venni a Volkswagen, hogy költséghatékonyabb lenne bezúzni az autókat és újrahasznosítani a helyreállítás helyett.
A Volkswagennek 2019. június 20-áig vissza kell vásárolnia vagy át kell alakítania a dízelbotrányban érintett 1.6 és 2.0 literes motorral ellátott autók legalább 85%-át. Ha ez nem sikerül a Volkswagennek, komoly büntetést kell fizetnie az Egyesült Államok Környezetvédelmi Hivatalának (EPA) és a kaliforniai légszennyezettségi hivatalnak (CARB). Mégpedig az EPA-nak 85 millió dollárt, a CARB-nak 13,5 millió dollárt minden egyes százalékpontért, amennyivel eltérnek az előre meghatározott 85%-tól. A Volkswagen, hogy teljesíteni tudja határidőre a vállalását 1300 embert vett fel csak abból a célból, hogy legyen elegendő apparátusuk az ügyfelekkel tárgyalni és a visszavásárlási szerződést megkötni. Forrás:
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!