A VW új mini SUV-ja, 113 lóerős 1000-es TSI benzinessel? Ő a T-Roc!

Közzétéve:
2018-02-01, 10:07

Vajon jó irányba halad az autóipar? És ha igen, akkor van jogod eldönteni, hogy igen vagy sem?! Érkezik az új T-Roc, amely minden bizonnyal megosztó reakciókat vált ki.

Társszerző: Bolgár Krisztián

A SUV-ok és a miniatürizált motorok egy olyan téma, ami a 2010-es évek előrehaladtával exponenciálisan előtérbe került a főbb autógyárak palettáin. Lehet mondani, hogy divathullámról van szó, de várhatóan nem mostanában fog lecsengeni.

A mai városi terepjárók, a 90-es években megjelent óriási és luxus SUV-ok egy igencsak átalakult verziói. A sportos élményautók előretörését az is segítette, hogy egyre több kivitelt, valamint kategóriát teremtenek a márkák a témán belül, hiszen már elég sok méretbesorolás létezik a mai SUV-piacon.

VW T-Roc különleges LED nappali menetfénnyel

A 17”-os felnik jócskán kitöltik a kicsi SUV kerékjáratait, ezért optikailag elég szép látványt nyújt

Nem is olyan rég jelentek meg az Opel Mokka, Citroen C3 Aircross vagy a Fiat 500X modellek, amelyekben a közös, hogy mind a „mini SUV”-kategóriában helyezkednek el. A Volkswagen még 2014-ben debütáltatta a T-Rocot, amely a VW piacvezető mini SUV-ja akart lenni. Végül három évet kellett várni, hogy gyártásba is kerüljön VW Tiguan kisöccse, aki egy parányi motorral is kapható.

Számít a méret? A Volkswagen szerint igen!

A VW-konszernnek persze nem teljesen újdonság a mini-SUV téma, hiszen az Audi Q2-je már a T-Roc előtt gyártásba került, illetve sokban (szinte mindenben) megegyezik a T-Roc méreteivel és műszaki felépítésével. Ebből következhet az, hogy a T-Roc az egy VW emblémázott Q2-es? Nos, pont fordítva lenne helyes a felvetés, hiszen a VW sokáig tanulmányautónak használta a T-Roc-ot, illetve a Q2 kapta a T-Roc fejlesztéseit.

Ettől függetlenül a Golf méretű T-Roc sok újdonságot és különlegességet tartogat azok számára, akik egy kompakt terepjárót szeretnének VW színvonalban. A külső is sok szempontból esztétikusabb, mint az „unokatestvér” Q2-es, vagy a konkurensek közül a bevezetőben felsorolt SUV-ok), hiszen a VW mindig is igyekezett megtartani alapvonásait.

VW T-Roc kéttónusú fényezéssel

Határozott hátsó, szép lámpák és kéttónusú fényezés

A T-Roc ezért Tiguanra hasonlító frontot kapott, persze éppen elegendő újítással, mint a hatszög alapú szellőzőnyílások, amiket kitölt a nappali menetfény LED szalagja. A hátsó traktussal már más a helyzet, hiszen a Seat Arona féltestvér lámpáira hajaz a T-Roc, illetve ez esetben is fordított a dolog, hiszen az Arona is a T-Rocból „fejlődött ki”.

Összességében az autó külseje tipikusan Volkswagenes, elegánsan visszafogott, és egy minimális sportos hatás azért érződik a dizájnon, annak ellenére, hogy nincs sok köze a SUV-nak a versenyzéshez.

A TSI-motorok legkisebb verziója

A motor hengerűrtartalom zsugorítás, mint már említettem, egy eléggé új-keletű dolog, amit a károsanyag kibocsájtás elleni harc és azokra épülő törvényi szabályozások alkották meg – közvetve. Arról nem is beszélve, hogy egy csöpp motor turbófeltöltővel elég jó fogyasztási értékeket érhet el, ami bónuszként fogható fel a konstrukció pozitív jelzőinek listáján.

A nem is olyan régóta létező TSI a VW fő motorkonstrukciója a benzinmotorok terén, amiket a kis méreteik miatt legtöbb esetben turbófeltöltővel szerelik, ezzel kompenzálva a redukálással járó teljesítménycsökkenést.

Ez elvben nagyon szép és nagyon jó, de ezek a konstrukciók egyelőre még nem nagyon bizonyítottak hosszútávon. A konkrét dolog amire gondolok az a motorélettartam, hiszen egy alulméretezett alkatrész lehet az akármilyen strapabíró porkohászati ötvözet, a 200 ezer kilométeres intervallum már annak a kifáradási határát is kikezdheti.

VW T-Roc különleges műszerfallal

A különleges beltér az autó külső színét is megkaphatja, csupán annyi a dolgod, hogy a Design csomagot kell rendelned

Ezért a szakmai közönség még mindig hezitálva áll hozzá a VW 1000 köbcentis TSI motorjához, aminek 3-hengeres turbófeltöltős motorja 115 lóerőt képes kipréselni magából. Azt viszont meg kell jegyezni, hogy ez az érték elég szép adatnak számít valamint a könnyített, mindössze 1,3 tonnás SUV-ot elég fürgén tudja 100km/h-s sebességre gyorsítani (aránylag).

Az 1.0-es motoron kívül persze elérhető már a 150 lóerős 1.5-ös TSI és a 190 lóerős 2.0-es TSI motorok is, a 4Motion állandó összkerékhajtással, illetve a 6-sebességes DSG automata váltóval megfelelő nyomatékleadást képes produkálni, ezért a T-Roc valóban egy hamisítatlan élményautónak számít.

Idén érkezik a 150 lóerős 2.0-es TDI erőforrás is a palettára, ami a 2.0-es TSI-vel együtt már 7-sebességes DSG váltót fog kapni.

Különleges beltér, rendelhető opció a T-Rocnál?

Bizony az! A visszafogott alapfelszereltség helyett a VW nem is olyan drágán ajánlja a különleges felszereltségű csomagokat, min például a Design-kivitelt, ami kétzónás klímát, 8”-os központi kijelzőt, navigációs rendszert és variálható műszerfal műanyagokat tartalmaz.

Némi plusz összegért (~320ezer forint) rendelhető a Discover navigációs rendszer vagy a nappali menetfény, ami a T-Roc fő arculatát adja. A beltér anyagok jó minőségű műanyagokat és kompozitokat jelentenek, ami pedig további pozitívum, az az, hogy a lábtér még nagyobb, mint a Q2-es Audiban, vagy a rivális Mini Countrymanben.

VW T-Roc oldalsó vonásai

A SUV oldalról is karakteres vonalakat kapott, bár még sok időnek kell eltelnie, hogy a laikusok is megkülönböztessék egy Seat Aronától

A T-Roc összevéve egy impozáns, talán kategóriájának eddigi legvonzóbb autója, amit a VW is nagyon tud, ezért a 7,4 millió forintos vételár reális beárazásnak bizonyulhat. Azt ugyan még senki sem tudja, hogy az ezres blokk hosszútávon mennyi rejtett hibát fog előhozni a SUV esetében, de remélhetőleg a VW mérnökei egy valóban megbízható konstrukciót hoztak létre.

Neked hogy tetszik az új T-Roc? Írd meg kommentben a véleményedet!

Forrás:

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!  

További autós hírek

Nem hétköznapi módszerrel kerülte ki a délutáni dugót a tahó furgonos a Vörösvári úton. Konkrétan a járdán nyitott magának egy külön sávot, ráadásul...

Olvasónk, Nándi az ötödik autóig bírta, aztán dudálni és káromkodni kezdett autóstársainak, hogy ugyan engedjék már el az átkelni szándékozó gyalogost a gyalogátkelőn....

Kemény képsorokat kaptunk olvasónktól. A baleset ma, 2019.10.18-án, fél 6 előtt történt, a 13. kerületben, a Róbert Károly körúton Tanulságosnak gondoljuk az esetet...

Egy vonatsínen ragadt autóból az utolsó pillanatban rángatta ki a sofőrt egy rendőr Utahban szerdán írja a hvg.hu Ruben Correa rendőrjárőr kapott arról...

38 autót ellenőriztek a rendőrök Düsseldorf környékén. Az ellenőrzés során találtak egy arany színű fóliával burkolt BMW X5-öst is. Hát…ízlések és pofonok, de…...

Kapcsolódó írások

1984 Ford Bronco XLT, barna SUV, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 14.
1980-ban mutatkozott be a Ford Bronco harmadik generációja. Az évek múlásával több apró módosításon esett át, de a széria csak 1984-ben nyerte el legmarkánsabb jellegzetességeit
VW T-Roc cabriolet elölről egy tó partján
2019. augusztus 15.
A Volkswagen T-Roc Cabriolet világpremierje a Frankfurti Autószalonon esedékes.
1965 Volkswagen Typ 3 fastback, fekete, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. augusztus 18.
1961-ben a Volkswagen bemutatta a Bogár egy tovább fejlesztett változatát, a szedán Typ 3-t. A faros limuzin akkora sikernek örvendett, hogy a cég rövidesen piacra dobta a kombi és fastback kivitelt is.
A Volkswagen elektromos bogara menet közben
2019. szeptember 06.
A Volkswagen egy klasszikus bogárba rakta az e-Up! elektromotorját.