2017. március 28. | 19:18

Március 24-26. között zajlott az Automobil & Tuning Show a Hungexpón, a nyitónapon kint jártunk mi is

A 2006 óta megrendezésre kerülő Show-t a nemzetközi autós és tuning szféra is az év egyik legjelentősebb szakmai és szórakoztató kiállításaként tartja számon. Egyedi átépített autók, hazai és nemzetközi tuning cégek és klubok standjai között mélázva, idén is rengeteg izgalmas programmal készültek a szervezők. Évek óta egyre csak növekszik a külföldiek jelenléte, Európa 15 országából érkeztek friss autócsodák, amik között számos tuning és hifi demóautó is megtalálható volt, a legnagyobb márkák képviseletében. Mint általában idén is az A pavilon volt a show középpontjában, számos magyar és külföldi neves klub autói ide lettek elhelyezve. A rengeteg igényes és szépen megépített autó mellett sajnos még mindig megtalálhatóak a felismerhetetlenségig elcsúfított üvegszálszörnyek, de az bebizonyosodott, hogy ezekre is ugyan úgy igény van. Itt volt megtalálható a nagyszínpad, ahol a szépségversenyt rendezték, de valóban informatív és érdekes programokat nem láthattunk. További fájdalmas pont, az igen nagy helyet foglaló bazári árusok jelenléte, akiknél olcsó kínai, jobb esetben autós kiegészítőket lehetett megvenni igen borsos áron. Ezeket a standokat egy külön pavilonban kellett volna elhelyezni, aki olcsó, gagyi tuning kellékeket szeretne, az ott is megtalálta volna őket. Az A mellett közvetlenül helyet foglaló D pavilonban a hangos zene mellett rengeteg igényes művet hoztak a tulajdonosok, aki ide betért biztosan nem csalódott, néhány hajmeresztő példától eltekintve. A C pavilonban leginkább német és néhány japán járművet helyeztek el, szellős, jól áttekinthető volt, talán itt volt a legkellemesebb nézelődni.

Gymkhana

Nemzetközi profik, sok száz lóerős autók és hazánk legjobbjai egy színvonalas nemzetközi viadalban mutathatták meg tudásukat. A magyarokat képviselte többek között a Markom Racing Team színében Ámon Olivérrel és a fiatal, de annál tehetségesebb Bauer Viktóriával. Nyelte a gumifüstöt rendesen, aki a Gymkhana futamokat figyelte, ordító és izzó motorok nyújtottak felejthetetlen élményt. Az egyetlen negatívum talán, hogy a pályán évek óta kevés a változtatás, ezért kicsit olyan, mintha ugyanazt a műsort látnánk minden alkalommal.  

Márkakereskedők

Külön pavilonokat biztosítottak a szervezők a márkakereskedőknek és az importőröknek az AMTS területén.  A gyártók legújabb modelljeikkel álltak ki a nagyközönség elé, jó volt látni a visszatérő Lada Nivat a csillogó német gyártók között. Több mint 20 márka kínálatában gyönyörködhettünk, három tematikus zóna között. Az egyik legaktuálisabb zóna az Elektromos Autó Kiállítása volt. Idén először vonultak fel új, elektromos és plug-in-hibrid modellek, az e-mobilitás innovációs csúcstermékei, amik nagyobb hatékonyságot és kényelemet biztosíthatnak. Töltési opciók rugalmas rendszerei kerültek még bemutatásra, számos márka kapcsolódó modelljével.

Classic Automobil Show

Patinás veterán és oldtimer modelleket a Classic Automobil Show és a MAVAMSZ szervezésében külön, az F pavilonban jelentették meg, de a túljelentkezés miatt a klasszikusokat a G csarnokban is el kellett szállásolni. Többségükben muzeális minősítéssel rendelkező járművek voltak, kabriók, kupék, mini és törpe autók és kombi járművek. Leginkább a Veterán Zsiguli Egyesület kiállított példányai keltettek feltűnést, ugyanis jelen volt egy kiváló összehasonlítás a Fiat 124-es és a VAZ 2101 között. Remekül össze lehetett vetni a két autó közti hasonlóságokat és különbségeket, Meleg Norbert a VZSE képviseletében sok titkot megosztott velünk, de leginkább saját autóiról és az egyesületről mesélt.

Magyarok a világ járműgyártásában

A G pavilon nagyszínpadánál hallgattunk bele egy előadásba, ami országunk nagyot alkotó járműipari mérnökeiről szólt. A magyar szakemberek, mérnökök, formatervezők kiemelkedő szerepet játszottak a világhírű járművek megalkotása során, innovatív megoldásokkal segítették az autóipar fejlődését. Az Autós Nagykoalíciónak köszönhetően betekintést nyerhettünk a múltba, a jelenbe és a jövőbe is egyaránt, több mint 1000 négyzetméteren gyönyörködhettünk a járműipar minden korszakát és mérföldkövét felidéző tárlatban. Az előadás során szó volt Barényi Béla forradalmi találmányairól, mint például a biztonsági öv, légzsák, párnázott műszerfal, ABS és az öngyújtó. Pavlics Ferencről és Bejczy Antalról, akik részt vettek több holdjáró jármű elkészítésében, illetve jelen volt a MASAT-1 képviseletében Horváth Gyula, projektvezető. Szó volt még Szalai Balázsról, akinek az Opel Dakar Team vezetőjeként és pilótájaként több különleges járművet is köszönhet a szakma, többek között a Dunán haladó autóbuszt, versenykamionokat és a Die Hard 5-ben ikonikus darabként megjelenő rombolót, amit a helyszínen ki is állítottak. Sajnos Balázs végül nem tudott színpadra állni és megosztani élményeit az járműveivel kapcsolatban.

Schneider Electric

A Schneider Electric előadása is nagy népszerűségnek örvendett, praktikus tanácsokat és szempontokat osztottak meg az elektromos autóvásárlással kapcsolatban, és fehívták a figyelmet a tudatos felhasználásra is. Összességében idén sem csalódhatott aki kilátogatott az eseményre. Minden autó rajongó kiélhette vágyait, talán túlságosan is sok inger érte az embert egy hétvége alatt! De sebaj, várjuk jövőre is a még nagyobb izgalmakkal teli AMTS-t!  Az 2017-es AMTS-ről stábunk videós összefoglalót készített, melyben néhány percbe belesűrítettük e legérdekesebb autócsodákat.