2018. február 06. | 04:33

Az Ares Design a Ferrari és a Red Bull korábbi marketing mágusának legújabb projektje. A cég olyan szinten szeretné személyre szabni az autókat, ami a Ferrari és a McLaren különleges osztályainak munkásságát is lefölözi.

Társszerző: Hajdu Balázs

Dany Bahar egy valódi túlélő. Kiváló érzéke van ahhoz, hogy megtalálja a legtehetségesebb embereket, amikor egy nagyszerű üzleti ötletről van szó. A Ferrari és a Red Bull korábbi marketing mágusa, aki ellentmondásos bővítési tervéről is elhíresült, amikor a Lotus vezérigazgatója lett, most éppen egy új projektbe kezdett. Ez pedig nem más, mint az Ares Design, egy kortárs karosszériagyártó, melynek központja Modenában, az olasz motorsport központi városában lesz. Azok számára, akik még mindig kételkednek Bahar motivációban, az Ares Design központi épülete elég hatékony módja a fanyalgók elhallgattatásának. A főhadiszállás 18 000 négyzetméternyi területen fekszik, ahol Bahar és legfőbb üzleti partnere, Waleed Al Ghafari már több, mint 150 autót gyártott. Waleed Al Ghafariról annyit még érdemes tudni, hogy egy telekommunikációs vállalkozó, aki egy jótékonysági árverésen megszerezte a Spectre James Bond filmben szereplő Aston Martin DB10-et. A duó szeretné tovább növelni az eddigi 110-es alkalmazotti létszámot. Bahar szerint a vagyonos körökben globális igény lesz majd az egyedileg gyártott autókra. A gazdagabb réteg számára jelenleg a Touring, a Zagato, vagy akár a Ferrari, a JLR, vagy a McLaren különleges osztályai gyártanak autókat. Ők azonban nem elégítenek ki minden igényt, és túl sok pénzt kérnek az élményért. Legalábbis Bahar szerint.
“A személyre szabás jövője sokkal többet rejt, mint az üléshuzaton lévő varrások, vagy az autó oldalán lévő csíkok”, mondja Bahar. „A karosszéria gyártás nem egy földönkívüli dolog, teljesen megvalósítható. A projektjeink tiszteletben tartják a releváns helyi biztonsági és egységesítési szabályokat, miközben egy új, magasabb szintű szolgáltatást kínálunk az ügyfeleinknek. Az autók persze nem olcsók, de próbálunk a realitások talaján maradni, nem akarunk elszállni ebben a tekintetben sem.”
Ha vet az ember egy közelebbi pillantást az Ares létesítményére, akkor világossá válik, hogy a cég szimbolizálja mindazt a filozófiát, ami Olaszországot az autógyártás kreatív és művészi melegágyává tette a háború előtti és utáni időszakban egyaránt. Az átalakított Porsche 911-esek és Land Rover Defender modellek csak a kezdetet jelzik. Mihai Panatescunak, a cég tervezési vezetőjének meg van a képessége arra, hogy összefogja a vállalat ambícióit, ahogy ezt a nemrégiben bemutatott Panther projekt is megerősíti. Ez a De Tomasso Pantera elképesztő újragondolása a Lamborgini Huracan alapján. Habár, az újítások sora kissé túlmutat a kiinduló jármú A-oszlopának megváltoztatásán és a felnyíló fényszórókon.

Az Ares a rendkívül jövedelmező régi autó átalakítási piacon is jelen kíván lenni. Ennek érdekében újragondolnak egy Porsche 964-et, mely egyéb Porsche modellek mintájára készül. Ezzel párhuzamosan futó jelenlegi projekt még egy 53 éves Corvette Stingray átalakítása, melyhez a Vette C6-os karosszériáját és hajtóegységét fogják felhasználni.

Körülbelül 600 000 fontért (közel 210 millió forintért) a tiéd lehet a szénszálas Mercedes G-Class 4x4. Az Ares abból is előnyt kovácsolt, hogy a Bentley nem tudott felmutatni semmi újat a Brooklands modell helyett, az Ares megcsinálta a lenyűgöző Mulsanne coupét. Ha ez nem lenne elég, valahol egy Ferrari GTC4lusso vár arra, hogy feláldozza magát, és tisztelegjen a valaha kevésbé szeretett, de újabban menőnek számító Ferrari 400 előtt, valamint egy Porsche 918 is „kés alá“ fekszik egy svájci ügyfél kezdeményezésére.
“Az ügyfél úgy gondolja, hogy az autója nem elég különleges”, mondja mosolyogva Bahar. „Az igazi érték ebben az, hogy az ügyfél elégedett legyen azzal az autóval, amit ő maga tervezett. Segítünk megvalósítani az álmaikat, erre pedig egyre növekvő igény van. Ez nem egy racionális befektetés, itt az érzelmekről van szó.”

Az Ares Design jelentősen nyereséges volt az elmúlt egy évben, Bahar mégis tovább szeretné bővíteni az üzletet, és tökéletesen kontroll alatt tartja az ambícióit. Nem akar saját autót építeni, és nem akar tanácsadóként sem működni. „Szerintem nincs meg az egónk, hogy saját autót csináljunk”, mondja Bahar. „Mi az ügyféligényekre koncentrálunk, nem a stratégia hajt bennünket.“ Forrás: Top Gear