Ausztriából érkezik a Chiron ellenfele

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

Egy hirtelen felbukkant osztrák gyártó, a Milan állt elő egy papíron pokoli gyors konstrukcióval.

A Milan Automotive nem létezik olyan rég óta, de azért van benne potenciál. Az alapító Markus D. Fux már kiskorától kezdve a sebesség megszállottja volt, majd sikerült elérnie azt, amit csak nagyon keveseknek: saját erejéből és tehetségéből feljutott a profi ligába. Ő volt az első osztrák versenyző a Nascar sorozatban, az Egyesült Államokban.

Ezalatt gőzerővel dolgozott az első prototípus autóján, amihez az anyagi hátteret a barátai és a családja teremtette meg. A 900 lóerős Milan névre keresztelt pályára szánt gépet Dieter Quester, Heinz Kinigadner, Felix Baumgartner és David Coulthard tesztelte még 2012-ben.

A Milan Red elölről fotózva egy hangárban egy jet mellett állva

Öt évvel később hivatalosan is bejegyezték a Milan Automotive GMBH-t. Még 2017-ben Markus egy olyan csapatot állított össze maga mellé, akikkel sikeresen építhetik a Milan márkát. Többek közt Siegfried Wolf, Ausztria legjobbnak tartott menedzsere csatlakozott hozzá.

2018-ban az osztrák cég bemutatta az éveken át tartó precíz fejlesztés és tervezés eredményét a Milan, Red névre keresztelt hiperautóját, amely a Vörös Kányáról kapta a nevét.

A hiperautó teljes egészében szénszálból készült. Az 1300 kg-os, 4741 mm hosszú, 1197 mm magas és 2156 mm széles kasztnit egy középen, hosszában elhelyezett 6,2 literes, V8-as erőforrás mozgat szédületes sebességgel. 1325 lóerő leadására képes 7000-es fordulaton, a nyomatékcsúcsa 1400 Nm, amit 6000-es fordulaton ad le. Ezt a hatalmas erőt egy duplakuplungos hétfokozatú váltó viszi át a hátsó kerekekre.

A Milan Red hátsó szárnya elősegíti a fékezést

A gyártó oldala szerint 2,47 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-át, 5,46 másodperc alatt pedig már 200-at mutat az óra és kevesebb, mint 10 másodperc alatt már a 300-at karcolja, ami egészen félelmetes. A végsebessége 400 km/óra felett van.

A fenti adatok félelmetesen megközelítik, már a címben említett Bugatti Chiront, ugyanis a gyári adatok szerint 2,5 másodperc alatt túl is van a 100-as sprinten, 6,5 másodperc kell neki a 200-as sebességhez, 300-ig pedig jóval több idő kell neki, 13,6 másodperc, ez a Rednél 3,6 szekundummal lassabb.

A Milan Red oldalról fotózva a Brembo fékekkel

Akkor sem kell megijedni, ha meg kell állni, ugyanis, elöl 6-, hátul 4-dugattyús féknyergek vannak. Természetesen ahogy illik, Brembo karbon-kerámia fékrendszer dolgozik alatta, emellett a hátsó szárny légfékként működik, ami jobb fékhatást eredményez.

A Milan Automotive 99 darabot készít a Redből, ebből 18 már el is kelt.

Forrás:

Kapcsolódó írások

Bugatti EB110-es
2019. február 08.
A Bugatti Veyron elődje a 90-es évek meghatározó szuperautója volt, korszakalkotó innovációi és eszméletlen ereje miatt még manapság is megállná a helyét!
Újabb képek a Bugatti Chiron elektromos vetélytársáról
2018. augusztus 16.
A Pininfarina PF0 néven villanyos hiperautót készít, mely a Chironnal is felvenné a versenyt.
Pininfarina Battista
2018. december 12.
Nem bírt magával a Pininfarina, így jóval a 2019-es Genfi Autószalon előtt közzétett friss fotókat legújabb modelljéről. A jármű nevét is elárulták, de még annak miértjét is!
McLaren Speedtail koncepció Astral kiadás
2018. december 30.
Te is benne vagy a szerencsés 106 vásárlóban, akik jogosultak egy McLaren Speedtail megvásárlására? Hát én sem! De azért jó elképzelni mi lenne, ha én választhatnék egyedi színt, vagy kereket a limitált szériás autómra, egyenesen a gyártótól!