Az Aston Martin bővíti a motorkínálatát

Frissítve:
2018-11-02, 16:11

A Mercedes-AMG-vel való együttműködés első gyümölcsét már lehet kérni a DB11-hez, ami egy duplaturbós V8-as motor, amivel könnyebb és stabilabb is lesz

Pörögnek az események az Aston Martinnál, folyton újabb és újabb bejelenteni valóhoz, mérföldkőhöz érnek, tele vannak velük a hírek. De ettől függetlenül nincs megállás, most is van miért beszélni róluk

Aston Martin DB11 V8

Kifinomult angol elegancia, gyönyörű vonalvezetés, párosítva a még erősebb és még könnyebb konstrukcióval

Az Aston Martin bejelentette, hogy a DB11 2018-as modellváltozata kap egy újabb opciót a motorok terén, mégpedig egy 4.0 literes duplaturbós V8-as személyében, ami „potom” 503 LE-t és 700 Nm-es nyomatékot ad le. Ez már a Mercedes-AMG-vel kötött megállapodás keretében kerül az Aston Martinokba, de ez még nem a csúcsmotor, mert az az 5.2 literes szintén duplaturbós 600 LE-s V12-es motor.

Aston Martin DB11 V8 beltér

Luxus, kényelem, sportosság, ugyan mi több kell még?

Sajnos váltók terén nem lesz túl nagy a változatosság, ugyanis csak nyolcfokozatú ZF automata váltóval lehet rendelni a DB11-et. Az Aston Martin szerint a DB11 a duplaturbós V8-as motorral 300 km/h-s végsebességet érhet el, valamint 4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra.

Aston Martin DB11 V8 motor

Tudom, egyeseknek szentségtörés, ha turbót aggatnak a motorra, de na... egy ilyenért a lelkem eladnám akkor is

Bár a motort Mercedes-AMG fejlesztette, elsődleges szempont volt, hogy tökéletesen illeszkedjen a DB11 kenőanyag-rendszeréhez, beömlőkhöz, valamint a kipufogórendszerhez, valamint a motorvezérlőn is állítottak. A V8-as motorral a DB11 majdnem 115 kg-mal könnyebb, mint V12-es testvére, valamint az új megoldásoknak köszönhetően alacsonyabbra sikerült helyezni a motort, így a DB11 tömegközéppontja is lejjebb került, javítva ezzel a stabilitásán.

Aston Martin DB11 V8 motorral

Az új biturbós motorral a költségeket is sikerült csökkenteni, de az 55 milliós kezdőár még mindig elég húzós

55 milliótól kezdődik az ára és ezzel a legolcsóbb DB11-es lesz, amit meg lehetett eddig vásárolni. És hogy mit kapsz ezért? Start-stop rendszert, 360 fokos kamerarendszert, 20-as könnyűfém felniket, 8”-es kijelzőt, 2+2-es üléselrendezést, kulcs nélküli indítást. Opcionális még a Bang & Olufsen hangrendszer, de akár az üvegből készült kulcs is!

Forrás:

Motortrend

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Jensen Interceptor
2020. február 08.
A Interceptor karosszériáját az olaszok tervezték, motorját az amcsik gyártották, nemzetisége mégis angol volt. Csodálatos kombináció, az egyszer biztos!
1984 Ford Bronco XLT, barna SUV, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 14.
1980-ban mutatkozott be a Ford Bronco harmadik generációja. Az évek múlásával több apró módosításon esett át, de a széria csak 1984-ben nyerte el legmarkánsabb jellegzetességeit

További hírek