Az Audi e-tron Sportback lehet az új kihívó

Frissítve:
2018-11-02, 16:19

Az 500 LE-s elektromos Sportback konceptautó felveszi a harcot a Jaguarral 2019-ben, idén  Shanghaiban mutatják be

Audi e-tron Sportback konceptautó Shanghai Autószalon

Az Audinál gondoltak a konzervatívabb vásárlókra is, nem lenne rá szükség, mégis kapott hűtőrácsot az autó

Az e-tron Sportback célja nem más, mint hogy méltó ellenfele legyen a Jaguar I-Pace-nek, és ugyanaz a hajtáslánc lesz benne, mint az e-tron Quattro konceptautónak, amit a jövő évben kezdenek el forgalmazni.

Az Audi legújabb konceptautója sikeresen keveri a lépcsőshátú és a négyüléses SUV-ok látványvilágát. Ezzel szeretnék még inkább maguk mellé csábítani a vásárlókat, elsősorban olyanokat, akik az A7 után inkább egy kis parancsolóbb kinézetet szeretnének az utakon, ugyanis az e-tron Sportback 23-as kerekeken fog gördülni.

Az autó elektromos hajtása feleslegessé teszi a hűtőrácsot az autó elejére, mégis úgy döntöttek az e-tron Sportback tervezői, hogy a design érdekében mégiscsak kap egyet. Az autó az Audi által csak következő generációs digitális világitástechnológiának hívott mátrix LED-fényszórókat fog használni.

Audi e-tron Sportback 2 tonna tömeg

Hiába a szénszálas anyagoknak és az alumíniumnak, az e-tron Sportback nem a kis súlyáról lesz híres, 2 tonna körül lesz várható a tömege

Az e-tron Sportbacket három motor fogja hajtani, egy elöl és kettő hátul, együttes teljesítményük 503 LE és 800 Nm lesz, ami elegendő lesz arra, hogy a 0-ról 100-as sprintet 4,5 másodperc alatt teljesítse, a végsebessége pedig 210 km óra.

Alapesetben csak az első motor fogja hajtani az autót, a hátsó két motor csak nagy terhelésnél kapcsol be, illetve, ha az elektronika érzékeli, hogy elvesztette a tapadását az autó. Az összkerékhajtást bekapcsolhatja a sofőr is, emellett szabályozhatja az erőeloszlást is.

A konceptautó 95 kWh-s akkumulátorcsomaggal fog rendelkezni, de a tervek szerint, mire sorozatgyártásba kerül, 150 kWh-s akkumulátor is elérhető lesz hozzá, ami lehetővé teszi a több mint 500 km-es hatótávot.

Az akkumulátorcsomag az autó aljában kapott helyet, a súlyelosztást is elég jól sikerült eltalálnia az Audi mérnökeinek, elöl-hátul 52:48 arányban oszlik meg az autó tömege. Az MLB platformra tervezett autó tömege meghaladja a 2 tonnát, még úgy is, hogy a lehető legtöbb szénszálas anyagot és alumíniumot használják.

Audi e-tron Sportback utastér

Az Audinál így készülnek a jövőre, akkora kijelzőt pakolnak az utastérbe, amennyit csak tudnak

Az e-tron Sportback hossza és kerékmérete szinte megegyezik az A7-ével, ellenben szélesebb és 11 centivel magasabb annál, ami jótékonyan hat az utastér méretére. Az autóban helyet kap az Audi által fejlesztett Virtual Cockpit műszerfal érintőképernyővel és széles körbefutó dizájnnal.

Ráadásul kamerákat szereltek a visszapillantó tükrökbe, és az első ajtók belülről is kaptak 1-1 kijelzőt. A vezetést segítő rendszerek hasonlóak lesznek, mint az Audi zászlóshajójában, az A8-ban, de az Audi szerint sokat fog a technika még fejlődni, mire sorozatgyártásra érik az autó.

Jan Wischerathot, az Audi technikai rendszerekért felelős projektmenedzserét kérdezték, hogy mi az előnye a hárommotoros megoldásnak:

„Az erőátvitel nagyon dinamikus. Maximális gyorsulás esetén az autó több erőt küld a hátsó kerekre. Sport módban folyamatosan dolgozik a hátsó két motor. Ezek mellett 5 választható mód közül választhatnak – a gazdaságostól a legnagyobb teljesítményig haladva – amiket beállíthatnak, csakúgy, mint a rendes autóink esetében a Drive Select rendszerrel. Még ha [elsőkerék-meghajtású] gazdaságos üzemmódba is van kapcsolva, akkor is mindhárom motor alkalmazza a fékenergia-visszanyerést.”

Audi e-tron Sportback Jan Wischerath

Ahogy Jan Wischerath magyaráz az e-tron Sportback mellett válik csak egyértelművé, mit is akar mondani az Audi azzal, hogy vegyíti a lépcsőshátúak és SUV-ok formáját

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg a Facebookon. Köszönöm!

Forrás:

További autós hírek

A szemből érkező mentő elé kanyarodott az audi sofőrje, ezzel majdnem balesetet okozva. Vannak szituációk, amikor nehéz megítélni, hogy melyik irányból jön a...

Megsérült egy idős asszony a 150-es buszon Budapesten, miután a részeg sofőr minden ok nélkül vészfékezett az egyik megállóban – állítja a Ripost. A...

A TV2 is foglalkozott a ma esti Tényekben azzal az audissal, aki még szeptemberben hajtott be szabálytalanul a Dunakeszi-Alagi major körforgalomba, majd feltartotta...

2012 november 1-től lett kötelező az új autók esetében a gyári nappali menetfény. Sajnos ez a legtöbb típusnál CSAK ELÖL VILÁGÍT motorindítást követően...

Terjed a neten egy sztori, amit most már mi is megosztanánk, bár elég furcsa… Ám ha igaz, akkor imádjuk :)))) A történetet a...

Kapcsolódó írások

A német birodalom visszavág, avagy az E-TRON-ok harca
2018. április 25.
Szinte már minden autógyártónak  kötelező Hibrid, de még inkább a jövőbe mutatóan tisztán elektromos hajtású típusokat fejleszteni és piacra dobni. De az egyre növekvő konkurenciaharc vajon adott elég időt az Audinak?
Már gyártják az elektromos motorokat a Győri Audiban
2018. július 24.
Elindult az elektromos motorok sorozatgyártása az Audi győri üzemében, ezzel pedig jó esély van rá, hogy az elektromos autózás előretörésével is biztos legyen a magyar gyár jövője.
Lexus ES szemből a digitális visszapillantókkal
2018. október 29.
Nagyobb összeget mertem volna tenni arra, hogy az Audi fog elsőként előrukkolni a megoldással az E-Tron sorozatgyártású modelljén, de mégsem így lett
Audi roller elektromos
2019. augusztus 08.
Az Audi ismeretlen vizekre evezne az E-Tron roller koncepcióval.