Az Audinál járt az Alapjárat – Interjú

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

Győrben jártam az Audi Hungáriánál, ahol Jakab Réka külső kommunikációért felelős menedzser fogadott minket és adott nekünk interjút.

A munkavállalók hány százalékát teszik ki külföldi dolgozók?

Jakab Réka: Az Audi Hungaria magyar munkatársakat foglalkoztat, néhány német kolléga érkezik hozzánk meghatározott időszakra, hogy támogassák az aktuális projekteket. Magyar munkatársak is dolgoznak kiküldetésben Ingolstadban, vagy a konszern más gyártó telephelyein. Győrbe a legtöbben Németországból érkeznek, de rendszeresen jönnek például indiai vagy mexikói kollégák is. A munkatársak nemzetközi bevetésének számos előnye van, kapcsolatokat építenek, tudást adnak át és a külföldön megszerzett tapasztalatokat itthon tudják kamatoztatni.

Hány magyar céggel van kapcsolatban jelenleg az Audi Hungaria?

Jakab Réka: A magyarországi széria beszállítóink száma több mint 100, ez a szám folyamatosan növekszik. Segítjük a beszállítókat és partnereinket, hogy az Audi Hungaria és a Volkswagen-konszern beszállítóivá tudjanak válni. Magyar cégek szállítják nekünk többek között a lökhárítókat, üléseket, de természetesen motorjainkhoz is számos alkatrész érkezik magyar cégektől.

Audi TT karosszéria

Készül az Audi TT karosszériája

Mi a termelési folyamat, előre készülnek az autók vagy mindegyiknek van már egy tulajdonosa?

Jakab Réka: Az Audi Hungaria csak megrendelésre gyárt autókat, minden autó mögött ott van már a vevő. A megrendelő kiválaszthatja a neki legjobban tetsző felszereltséget és a megfelelő specifikációt, mi pedig ennek megfelelően gyártjuk le az autót. A szériaszínek mellett egyedi szín választására is van lehetőség.

Hány külföldi céggel van kapcsolatban az Audi Hungária?

Jakab Réka: Számos külföldi céggel állunk kapcsolatban, hiszen egy nemzetközi színtéren tevékenykedő vállalat vagyunk. Például Kínából, Csehországból és Lengyelországból is vannak beszállítók.

Az Audinál dolgozni nagyszerű dolog, sok helyen lehet ezt olvasni. Miért is jó itt dolgozni?

Jakab Réka: 25 éve van jelen az Audi Magyarországon, ezalatt nagyon sokat fejlődött a vállalat, ami a városra is pozitív hatással van, hiszen nem csak gazdasági területen, hanem sport-, kultúra és szociális projektek keretében is szorosan együttműködünk a várossal. Munkatársaink számára igyekszünk a lehető legjobb munkakörülményeket biztosítani, folyamatosan fejlesztjük az ergonómiát.

Motorgyártás

Motorgyártás az Audinál

A versenyképes bérezésen kívül a munkatársak számos béren kívüli juttatás, például Erzsébet utalvány, SZÉP kártya, gyermekek számára iskolakezdési támogatás közül választhatnak. Számos belső rendezvényt szervezünk számunkra, ezek közül a legkedveltebb a nyári főzőnap, amelyen 150 csapat indul. Egy jó hangulatú családi nap keretében főznek a kollégák. Legközelebbi rendezvényünk egy jubilumi 25 km-es futóverseny, amelyet május 5-én rendezünk. A pályakezdők között is nagyon népszerű a vállalat, az elmúlt években háromszor választották Magyarország legvonzóbb munkáltatójának az Audi Hungariát.

Mennyire erős a Széchenyi István Egyetem és az Audi Hungaria együttműködése?

Jakab Réka: Évek óta nagyon szoros és eredményes a győri Széchenyi István Egyetem és az Audi Hungaria együttműködése, amelyet az is bizonyít, hogy saját tanszékünk, az Audi Hungaria Járműmérnöki Tanszék működik az egyetemen, amely egyedülálló az országban. Audis kollégák is oktatnak itt, a hallgatóknak lehetőségük van valós projektekben részt venni. A gyakornoki programunk is nagyon népszerű, számos hallgató érkezik hozzánk nem csak a győri egyetemről, hanem az ország különböző egyetemeiről is.

Jakab Réka interjú

Jakab Réka interjút ad az Alapjáratnak

Milyen tervei vannak az Audi Hungáriának a jövőt illetően?

Jakab Réka: Az idén is tervezzük új munkatársak felvételét, hiszen új projekteket indítunk ebben az évben. Nemsokára indul Győrben az elektromos motorok gyártása, valamint megkezdődik az Audi Q3 gyártása is, amelyet 2019-ben az Audi vadonatúj modellje, a Q4 gyártása követ. Tavaly indult az első CNG-motor gyártása és a jövőben is tovább szeretnénk fejleszteni a hagyományos dízel- és benzinmotorjainkat. Ehhez minden feltétel adott, hiszen éves szinten mintegy 400 millió eurónyi beruházás érkezik Győrbe.

Az interjút készítette: Porkoláb Bence

Fotók:

  • Audi Hungaria

További autós hírek

Ugyanis a Balatonfűzfőt, Balatonakarattyát és Balatonkenesét elkerülő, 2,4 kilométer hosszú, 2×1 sávos új út elkészült. A csomópont új gyűjtő- és…

Kb 1 órája súlyos, kamiont érintő baleset történt az M0-áson, az M7 felől, az M5 irányába, Diósd előtt. Aki teheti…

Rosszul lett egy sofőr Floridában, az irányítás nélkül maradt Toyota hatalmasat repült. – szúrta ki a videót az origo. A…

Olvasónk, Csaba írt nekünk egy esetről, ami még november közepén történt az M0-ás autóút jobb pályáján, a 60-as km. után.…

A telegraph írt róla, hogy angliai farmerek vetették fel az ötletet, mivel a földjeik közelében lévő gyorséttermek szemete valósággal elárasztja…

Kapcsolódó írások

Az Audi 25 éves sajtótájékoztatójának résztvevői
2018. szeptember 21.
2018. szeptember 20.-án ünnepelte az Audi Hungaria fennállásának 25 éves jubileumát
Audi TT 20 years limitált kiadás, oldalról fotózva
2018. december 05.
Az Audi limitált kiadású „TT 20 years” modellekkel tiszteleg a TT 2 évtizedes sikertörténete előtt.
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
Les Zoltán az Audi Hungária új igazgatója
2019. július 05.
A korábbi vezető visszatér Ingolstadtba.