Az új 2018-as Porsche 911 Carrera Turbo

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

Hangolt teljesítmény, csekély súlycsökkentés és persze utánozhatatlan 911 vezetési élmény. Ez az, amit az új Carrera Turbo garantál!

Társszerző: Bolgár Krisztián

A Porsche sosem lesz képes lemosni magáról a „bogár” jelzőt, de ami azt illeti nem is kell neki. A presztízsévé vált, valamint a kérkedők is csupán gyerekes piszkálódásból csúfolják Bogárnak a 911-es Porschékat. Ja igen, és hogy miről beszélek? A Porsche alapítója, idősebb Ferdinand Porsche volt az a gépészmérnök, aki 1931-ben megtervezte a Volkswagen számára a Bogarat, majd a 356-os Porschéval megalapította saját márkanevét, ami mára az egyik legnagyobb német sportautó vállalata lett.

A Porsche lenyűgöző karrierjének legfontosabb támpontja természetesen a Bogár megtervezése volt, hiszen a világon a legtöbb példányszámban gyártott gépkocsi mind a mai napig. A 356-os Porsche kifejlesztése így nem csoda, hogy a Bogár műszaki alapjain alapult. Fia, a Porsche AG megalapítása után segített apjának a céget vinni, illetve kifejleszteni a 911-es első szériáját, a 901-est.

Porsche 911 Carrera Sport Chrono Pack

Az új 991-es Sport Chrono készletben is rendelhető, ami 20”-os felniket és vadabb kipufogórendszert tartalmaz (többek között)

Idővel a 911 típusok már csak elszórva voltak hasonlóak a Bogárhoz, ettől függetlenül mindmáig közkedvelt fricska a „túlárazott Bogár” és hasonló jelzők egy 911-et megcélozva. Bátran állítható, hogy a 911-es már réges-rég önálló sportkocsi, ezt a tényt pedig az új Turbo is alátámasztja.

Léghűtés, boxermotor és alacsony tömeg: mind a Porsche védjegyei

Ferdinand Porsche első 911-es sketcheit 1959-ben vázolta le, jó néhány évvel a Bogár tervezése után. Ettől függetlenül az első vázlatok rettentően hasonlítottak egy Bogár illetve egy Citroen 2CV (Kacsa) szerelemgyermekére. Végül négyévnyi finomítás és műszaki fejlesztés után, 1963-ban megszületett az első 911-es Porsche, a 901-es kódú, 2.0 literes boxermotorral szerelt léghűtéses csoda, ami 1964-től gurult le a stuttgarti szalagokról.

Idővel folyamatosan fejlesztette Porsche a 911-nek a motorválasztékát, halála után fia, ifjabbik Ferdinand Porsche vette át ezt a feladatot, majd vitte tovább apja örökségét. Megjelent a középmotoros konstrukció, a 160 lóerőre tornázott 904, illetve a 210 lóerős 906-os modellek, laikusok számára alig változó karosszériával.

Porsche 911 Carrera Turbo sárga színben

A Carrera Turbo meghatározó árnyalata a napsárga lesz, de szabadon variálhatjuk a felnik és kasznink színét rendeléskor

A 911 történelmében még fontos időpont volt az 1967-es Targa kivitel megjelenése, ami egészen 1987-ig képviselte a Porsche tető nélküli életérzésre vágyok kegyeit, amikor megjelentek a kabrió kivitelű 911-ek is. A klasszikus Porschék vízválasztó időpontjának mondják az 1988-as évet, amikor a Porsche lecserélte a 911-es designját egy sokkal modernebb változatra, első ilyen típusa pedig a 964-es volt.

Jelen esetben számunkra a legfontosabb dátum viszont 1975 volt, amikor a 911-es 930-as típusa megjelent egy 3.0 literes, turbófeltöltős erőforrással. A különleges Turbo és Carrera Turbo kivitelek eszenciája még a sportosabb, szélesebb karosszéria valamint a jellegzetes „bálnafarok” hátsó spoiler volt, stabilabb futóművel tökéletesítve.

Turbóval minden izgalmasabb, hát még egy 911-es

Az 1975-ös fejlesztés óta eltelt 43 év, és hat generációnyi 911-es, de mindmáig megmaradt a turbófeltöltő jelentősége az alacsony súlypontú sportautó esetében. Ugyan a léghűtéses konstrukció a 996-os modell óta már nem létezik, a 911-ek klasszikus vezetési élménye mit sem változott (pozitív irányba fejlődött inkább).

A 2012-óta gyártásban lévő 991-es 911-ek követik Porsche hagyományaként megőrzött megoldásokat, de a legújabb 991-es, a 2018-as 911 Carrera T, már köszönőviszonyban sincs az 1964-es 901-el. Nem is csoda, hiszen az új 911-es 3.0 literes turbós Carrera erőforrással rendelkezik, ami a 7-sebességes manuális váltó (rendelhető automatában is) segítségével 365 keréken mért lóerőt képes leadni.

Porsche 911 PASM aktív futóművel

A PASM aktív futóműnek köszönhetően az autó menet közben képes variálni hasmagasságát,így terepen is bevethető a sportautó

Persze szó sincs arról, hogy az új Carrera T egy személyre szabott, csapott árú GT3-as lenne, az új Turbo váltója például ugyanaz, mint a Carrera S modellé, csupán rövidebb váltóút jellemzi, ami gyorsabb váltást és dinamikusabb gyorsulást eredményez. Ez a számadat egyébként 4.5 másodperc 0-100-ra, ami egy 1,5 tonnás luxus sportautónál meglehetősen tekintélyt parancsoló.

Meglepően gyors, mondhatni már félelmetesen Carrera

A Porsche szerint ami a legnagyobb változás a 10%-kal drágább Porsche Carrera Turbo esetében - összehasonlítva a „hétköznapi” kupéval szemben - hogy elképesztő sebességérzetet ad sofőrje, és az utasok, pontosítva utas számára. A Turbo alapfelszereltsége ugyanis nem tartalmazza a hátsó üléspárt, és még infotainment rendszer sincs beépítve, aminek oka egyszerű (a Porsche szerint): súlycsökkentés.

Cserébe azonban jár PASM aktív futómű, ami a Porsche által fejlesztett mágneses lengéscsillapítókkal szerelt felfüggesztés meg persze a morajló boxermotort felhergelő sport kipufogórendszert.

Porsche 911 Carrera Turbo beltér

Visszafogott sportos elegancia, a Porsche belterek főbb jellemzője

Összesítve a 31 millió forint körül mozgó Carrera Turbo új, 7-sebességes váltója közel sem olyan jó, mint a vele egykorú 6-sebességes Cayman vagy Boxster nyomatékváltója, és a rövid hetedik sebesség nem tesz lehetővé gazdaságos autópálya sebességet, habár a katalógus adat 9.5 literes vegyes fogyasztást ír le.

Ettől függetlenül ha valaki egy mindennapi használatra alkalmas sportautót szeretne, de nem elégszik meg az alap 911-es sebességfaktorával, akkor bátran ajánlhatom a Porsche újított 911-ét, ami már a magyar Porsche Centrumnál is előrendelhető.

Forrás:

További autós hírek

Megint hihetetlen videó került fel az Internetre. Gondolta a hölgy, hogy benzint vásárolna a kúton, de nem az autóba töltené,…

Lassan minden nagyképűség nélkül állíthatjuk, hogy kb. mindent láttunk, ami a budapesti forgalomban tapasztalható. Viszont ekkora idiótát még tényleg nem…

Korábban már hírül adta az MTI, hogy Magyarországon is elkezdik az E10 benzinre való átállást, mely magasabb bioetanol tartalmat jelent.…

Baleset történt 2019. december 11-én 8 óra 44 perckor, az M1-es autópálya 144. kilométerszelvényében, a Hegyeshalom felé vezető oldalon. Egy…

A kamionos egyszerűen nem látta a gyalogost, aki közvetlenül előtte akart átmenni az úton. A hatalmas súly miatt a gyalogost…

Kapcsolódó írások

Porsche 959
2019. április 23.
A 959-es és az F40-es volt a 80-as évek két nagyágyúja, ehhez kétség sem férhet. A Ferrari ikonná vált, a németnek viszont nem jutott annyi a rivaldafényből…
2017. május 03.
Bizonyos autók kifejezetten csak a legjobb sofőröknek lettek tervezve. Általában ezek kiismerése remek vezethetőséget hozhat, nagy kockázat- nagy jutalom alapon.
Ateliers Diva hátulról
2019. július 30.
Az Ateliers Diva egy klasszikus Porsche 911 szénszálas karosszériával és vaskos árcédulával.
Az új Porsche 911 GT2 RS
2017. július 18.
A Porsche heteken át tagadta a GT2 RS létezését. A sajtó megkereséseire gyenge kibúvókkal válaszolt, annak ellenére, hogy az E3-on a Forza 7 borító autója lett és meg is jelent ott.