2018. június 18. | 18:16

Rupert Stadlert 2018 június 18-án hétfőn tartóztatták le, a vád csalás!

A Volkswagen-csoport prémium szegmensét húzó Audi legmagasabb szintű tisztviselőjét a német autógyártók emissziós tesztjein való csalásért vették őrizetbe a nagy dízelbotrány közepette. A müncheni ügyészek szerint azért volt szükség Rupert Stadler őrizetbe vételére, mert a félelmek, miszerint még tovább ront a helyzeten, akadályozza a vizsgálódást és egy sokkal nagyobb vezetői válságba sodorja a Volkswagent.
Kipdóbáltad már a Nagy Dízel-Tindert? Még nem? Itt az ideje!
A letartóztatás híre az új CEO-tól, Herbert Diesstől érkezett. Diess úgy vezette fel, hogy egy új vezetői struktúrát próbálnak felállítani ami Stadlert is magában foglalja (Tessék? Miért?), valamint olyan irányt céloz meg, ami fellendíti a csoport elektromos járművek felé való elmozdulását a kibocsájtási botrány közepette.
„A dízelbotrány és az Audi motorok körüli nyomozás részeként a Müncheni Ügyészség elfogatóparancsot adott ki Mr. Rupert Stadler professzorra 2018.06.18-án.” - nyilatkozta a müncheni ügyészség.
A bíróság elrendelte, hogy Stadlert mindaddig tartsák őrizetben amíg lenem zárul a dízelbotrány, így nem fogja akadályozni, vagy megnehezíteni a nyomozást. Az Audi és a Volkswagen megerősítette a letartóztatást, de továbbra is kiállnak Stadler ártatlansága mellett. Stadler nem volt hajlandó nyilatkozni. A Porsche SE-t, a Volkswagent és az Audit kontrolláló nagy vállalat szóvivője elmondta, hogy Stadler letartóztatását a felügyelőbizottság ülésén, hétfőn tűzik napirendre és vitatják meg. A Volkswagen 2015-ben elismerte, hogy illegális szoftvereket használtak a dízelmotorok kibocsájtását ellenőrző teszteken az egyesült Államokban. Ezzel minden idők legnagyobb vállalati válságát robbantották ki és világszintű szigorításokat vont maga után a botrány. Lehet vitatkozni, hogy ezzel most ki szívott nagyobbat, szerintem a rendszer csak jól járt, hogy még kevésbé veszik félvállról ezt a dolgot. Főleg, hogy Amerikában azért nem ritka a 3,0 literes vagy még annál is nagyobb motor, nem is ma kezdték ezt a trendet, hiszen már a 70-es években is mindenből gyártottak egy kicsit nagyobbat, mint bárhol máshol a világban. Az Egyesült Államok büntetőeljárást indított a Volkswagen vezérigazgatója, Martin Winterkorn ellen májusban, de több mint valószínű, hogy Winterkornnak nem kell majd a bíróság elé állni az USA-ban, hiszen Németország nem adja ki a polgárait az Európai Unión kívüli országoknak. Stadler letartóztatása is saját otthonában Ingolstadtban történt. Nos, kíváncsian várom, mi lesz a vége a huza-vonának. Egy dolgot biztosan nem értek, miért mindig azok sikkasztanak, csalnak, hazudnak, akiknek már nincs olyan dolog az életükben, amiben hiányt szenvednének? Gondolom Stadlernek is van mit aprítani a tejbe reggelenként a kerti átriumban az összes többi Volkswagen Groups vezetővel együtt. Tényleg ennyit ér még az a plusz néhány milliárd? Megéri szétvágni a Föld légkörét érte és hamis kibocsájtási adatokkal dobálózni?  Forrás: