Corbellati – Egy letűnt kor modern gyermeke

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

14 óra utazás után, a sajtótájékoztatók előtti estén, a Genfi Auto Show press anyagát böngészve egy olaszos csengésű, eddig ismeretlen autógyártón akadt meg a szemem. Kis keresgélés után, úgy döntöttem, hogy nem hagyhatom ki a Corbellati prezentációját.

Genfben a képlet egyszerű. A legnagyobb autógyárak a szokásos statisztikákkal és az ígéretekkel próbálják meggyőzni egy fényűző bemutatón az újságírókat, majd a közönséget, hogy miért az Ő termékük a legjobb. Ezért sem könnyű egy olyan gyártónak, akik valójában egy család, ékszergyártó múlttal megjelenni a shown, hiteles bemutatóval, egy félkész autóval.

Corbellati alapító és főnök

A Corbellati tájékoztatót ezért is inkább nevezném családiasnak, mintsem profinak, még kihangosításról se gondoskodtak, ami utólag azért nem baj, mert nagyon készségesen válaszoltak az újságírók bármilyen kérdésére.

Corbellati Missile a Genfi Autószalonon

A Corbellati-család fiatal sarja, rövid ismertetőt tartott az ekkor még ponyva alatt pihenő Missile-ról, melyben elmondta, hogy versenytechnológia-fejlesztést tanult, azzal az ambícióval, hogy saját autót készít egyszer, melynek hamarosan úgy néz ki, beérik gyümölcse. Megtudhattuk, hogy a hiperautóban 9, bizony nem elírás, KILENC literes V8-as motor pihen a szénszálas alváz felett, a szintén szénszálas kaszni burkolatában.

Természetesen ha már lúd, legyen kövér, ezért két hatalmas turbófeltöltővel oldják meg a szükséges oxigénellátást. Az így kapott teljesítményadatok 1800 lóerőt és 2350 Nm nyomatékról tanúskodnak. Erre azért van szükség, mert a tervező álma az 500 km/h átlépése.

A rövidre fogott kedvcsináló szöveg után lerántották a leplet a prototípusról. Az autón még fényezés sem volt, de műszakilag nagyon közel áll a kész állapot eléréséhez. Corbellati szinte már szabadkozva jelentette ki, hogy a motor, a hajtáslánc már minden a helyén van, gyakorlatilag az utolsó simításokra van már szükség.

Ezután beszélgettünk vele, természetesen első körben szó esett a motorról. A hatalmas hengerűrtartalomra a megbízhatóság miatt van szükség, hiszen ilyen teljesítmény kihozható lenne kisebb térfogatú motorból is, de a megbízhatósága drasztikusan romlana. A Missile a tervezés első percétől minimum 200 000 kilométeres futásteljesítményhez van igazítva a motor nagyobb szétborítása nélkül. Gond nélkül mennek szembe a modern autógyártás összes gyakorlatával és elvével.

Nem kell a kis köbcenti, nem kellenek az apró feltöltők, itt minden a nyers erőről szól, ehhez pedig kell a túlméretezés! Felmerült a kérdés, hogy egy ekkora motor bizony hatalmas tömeget nyom: Milyen nehéz lesz a Missile? Minden plusz kilót a kasztniról próbáltak lefaragni, így ami lehet, az szénszálas. Továbbá a nehéz összkeréhajtás helyett csak a hátsó kerekekre jut az embertelen erő egy hatsebességes váltón keresztül.

Corbellati Missile a Genfi Autószalonon
A fő inspirációt a vonalvezetéshez tagadhatatlanul a hatvanas évek versenyautóiból merítette. Elmondása szerint a modern autókkal az a fő probléma, hogy nem „folynak” a vonalak, minden kesze-kusza. Továbbá, a műanyag elemek használatát is minimalizálta, a hátsó rács is centi széles alumíniumból van. A Missile báját pont az egyszerű, lapos forma, a széles sárvédők és a lágyan hullámzó ívek alkotják.

Természetesen ez problémát is jelent, hiszen nehéz jó légáramlati mutatókat elérni. A kulcs az autó alján van, ahol a szénszálas alváz meglehetősen nagy leszorítóerőt generál. Ebben egészítik ki az autó orrán, illetve hátulján található diffúzorok.

A különleges sportautó megjelenése 2019-ben várható, évente 10-12 legyártott példánnyal, egyelőre nem limitált darabszámmal. Corbellati ambiciózus, ha sikeres lesz a Missile, várható a jövőben egy emberibb jármű is tőlük, hiszen tisztában van vele, hogy amit a kezei közül kiadni készül, bizony abszurd.

Egy biztos, szurkolok, hogy az álmok valóra váljanak!

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

2019. november 23.
Méltatlanul alulértékelt ismérve egy autónak, hogy mennyire fog a fék.
Újabb képek a Bugatti Chiron elektromos vetélytársáról
2018. augusztus 16.
A Pininfarina PF0 néven villanyos hiperautót készít, mely a Chironnal is felvenné a versenyt.

További hírek