Ebből valami komoly lesz! Érkezhet az elektromos ezüstnyíl?

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

A Mercedes egy sajtónap keretében mutatta be az EQ tanulmányautójának várható formavilágát.

A Mercedes-Benz rendszeresen egy szoborral előlegezi meg nagyobb bejelentéseit, elég csak a 2010-es Detroiti Autószalonra visszaemlékezni, amikor a CLS formavilágát mutatták be előzetesen egy szobor formájában. A nem mindent megmutató, de sokat eláruló szobornak akkoriban elég erős visszhangja volt. 2017-ben A-osztály is kapott egy lepelszobrot.

A gyártó egy dizájn-nap keretében tartott előadásokat a meghívott újságíróknak, ahol az EQ-almárkáé volt a főszerep.

A Mercedes EQ tanulmánynál

Az EQ név az "Electric Intelligence" kifejezésre utal. A széles körű termékcsalád villamosítás felé történő elmozdulása lehetővé teszi, hogy az EQ termék- és technológiai márkát egyre kézzelfoghatóbbá tegyék. Ez a modern belső égésű motorok hibridesítésével kezdődött. Ezt a technológiát "EQ Boost"-nak hívják. Egy másik, nagyon fontos elem a plug-in hybrid rendszer, amely EQ Power "EQ Power +" néven ismert.

Bemutatták azt a szobrot, amely egy tanulmányautó körvonalát sugallja, mely roppant letisztult, a vége felé darabossá váló megjelenés pedig a mozgást hivatott sugallni. Első ránézésre az 1930-as évek végének német versenyautói jutnak eszembe róla, pontosabban a W125-ös sebességrekordra épített változata.

Mercedes-Benz-W125

A 736 lóerős 5,6 literes, V12-es motorral szerelt típus 80 évig tartotta a közúti sebességi rekordot, melyet 1938. január 28-án Rudolf Caracciola állított be a Frankfurt-Darmstadt közti autópályán, ahol 432,7 km/h-es sebességet ért el. Az augusztusi Pebble Beach Concours d'Elegance-ra kézzel fogható tanulmányautót építenek, mely állítólag tisztán elektromos hajtású lesz, sebesség tekintetében sem lesz szégyenkezni valója, legalább olyan gyors lesz, mint az egykori rekorder versenygép.

A Mercedes EQ tanulmány eleje az ezüstnyilakat idézi.

Ezt az SLS E-Cell tanulmányánál is nagyobb teljesítményű hajtáslánccal érnék el, ami elég komolyan hangzik, ugyanis abban is négy motor dolgozott, melyek összesen 740 lóerőt adtak le.

A koncepcióautók az "Concept EQ" és a "Concept EQA" már ma is konkrét képet mutatnak a teljesen új generációk formavilágáról. Az első modell, az EQ C nevű SUV, amely abszolút mérföldkő a teljesítmény, a sportosság és a biztonság tekintetében.

2022-ig tíz új modellt mutatnak majd be EQ márkanév alatt.

Forrás:

Kapcsolódó írások

A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
A német luxus etalonja – Mercedes-Benz S-osztály (W140)
2018. február 09.
A W140-es „bálna” Mercedes hét évig képviselte a márka csúcsát a 90-es években. Grandiózus megjelenésével és műszaki túltervezettségével új mércét állított fel a luxusautók piacán.
Az új Maybach fényszórók képeket vetítenek az útra
2018. március 09.
Nem kevesebb, mint kétmillió pixeles alakzatokat tud az útra vetíteni az új Mercedes Maybach S-osztály. Nagyszerű kiegészítő vagy inkább teljesen szükségtelen?
Hullócsillag? – Mercedes E-osztály W210
2018. augusztus 25.
A W210-es egy új arculatot és vállalatfilozófiát képviselt a Mercedes palettáján a 90-es évek közepétől. Nem generációkra tervezték, mégis szépen teljesít!