2017. december 28. | 07:00

A Liberty Walk már nem egy Honda NSX-et alakított át, esetükben még Wataru Kato is képes rá, hogy a szokott bosozuku-szélesítésről is legyen, de ettől még korántsem lesz kevésbé szemrevaló

Társszerző: Bolgár Krisztián

A 2017-es Honda NSX mondhatni még ki sem gördült a gyárból, de a világhírű „szupersportautó gyilkos”, Wataru Kato már kezelésbe vett egy sorszámozott modellt. Az optikai készlet tervezésekor viszont tisztáznia kellett valamit magába a cég fejejesének. Egy vadonatúj, közel 60millió forintos sportautót senki sem szeretne szétvágni minden szó nélkül (a készlet áráról nem is beszélve), és a lehető legkevesebb „sebet” szeretné ejteni rajta az átalakítás során. Ezért a Liberty Walk egy gyökereihez visszanyúló, visszafogottabb kinézetű készletet varázsolt az autóra, ami hamarosan rendelhető lesz a büszke Honda tulajok számára, mind karbonszálas, mind üvegszálas kivitelben.

Debütálás az NSX debütálására

A Liberty Walk és a hozzá hasonló tuning cégekhez (amik közül hamarosan többet is bemutatok) hasonlóan, mindig a legfrissebb modellekkel szeretnek dolgozni. Így nem is csoda, hogy az októberi SEMA Show-n már debütált az LB-kiadású Honda NSX. A Honda közel 600 lóerős 3.5 literes duplaturbós V6-tal szerelt, összkerekes szörnyetege optikailag hozza az elődjéhez méltó külsőt, műszakilag viszont már megoszlóak a vélemények. Tény, hogy közel dupla annyi lóerő jutott a második kiadásba, de a 3 db villanymotorból eredő hibridhajtást elég sokan kérdőjelezik meg. A kérkedők véleménye viszont hamar ellenkezőjére fordul, mikor tudatosul bennük, hogy a 2 db turbófeltöltő zéró turbólyukkal rendelkezik, hála az elektromos erőforrásoknak. Mindenesetre ezek a tények Katoékat közel sem érdekli, ők csak a potenciális alanyt látták meg a jelenleg is várólistás szuperautóban.

Mindenhez passzoló tuning megoldások

A konszolidáltabb widebody készlet sok kérdést tételez fel bárkiben. Vége az ultraszéles, szegecselt (csavarozott) íveknek és az extrém széles felnik világának a Liberty Walk galaxisában? Több mint valószínű, hogy erről szó sincs, a tuning óriás csupán minden nagyvállalathoz hasonlóan az igényekhez igazodik. Jelen esetben pedig a Honda elvégezte a „piszkos munkát”, és az autó külseje egyáltalán nem igényli az ultra széles bosozoku-szélesítéseket. De aggodalomra semmi ok, az autó így is teljes. A gyárilag is hihetetlenül futurisztikus és morcos fronthoz sem kellet sok pluszt hozzáadni. A gyári lököshöz egy karbon diffúzor csatlakozik, amely leginkább az ültetés mélységét hivatott kihangsúlyozni. Az autó oldalnézetből sem okoz csalódást, legyen szó emelt vagy teljesen leengedett futóműről. Az AirRex levegős futóműnek, valamint a kiegészült szoknyának köszönhetően az autó minden egyes pontja a földtől csupán néhány mm-re pihen meg az airride vezérlő legalacsonyabb állásban. A karbon téma már a gyárban sem maradt tárgyalatlanul az NSX körül, hiszen a tető és számos beltéri elem is szénszálas kivitelben készült el. Így az LB-nek többek között az óriási GT-szárnyat kellett legyártania a versenysport egyik legfontosabb szülöttjéből. A kupé hátulja eredeti formájában is majdnem olyan impozáns, mind a gép többi része. Az LB egyrészes, hátsó diffúzora, no meg az Fi Exhaust titán kipufogórendszerének végei pedig mondhatni teljesen beteljesítik a hátsó traktust, és az ovális popsi máris sportosan oválissá válik.

Brutális felnik, visszafogottabb dimenziók

Az ultraszéles sárvédőszélesítések hiányának eredményeképpen a Liberty demó (bemutató) gépeinek hivatalos felni importőrének sem kellett a legnagyobb alublokkból kiesztergált készletet letargoncáznia a polcairól. A „dívásan sportos” olasz Forgiato cég és Kato-san a Magila-ECL szettet látta legideálisabbnak az egyedi szuperautó sárvédőívei alatt, amik elöl 20x9.5” +28, illetve hátul 20x12” +13 méretekben forognak a /30-as Yokohama Advan Sport abroncsokkal egyöntetűen. A látvány a legkevésbé Honda- és tuning-fanatikusok elméjét is képes magába szippantani, hiszen az autó beteljesíti az összes vele szemben elvárható követelményeket. A konklúzió tanulságos, hiszen a tények jól bizonyítják, hogy még egy eszeveszett módon fanatikus tuner is képes felhagyni stílusjegyéül szolgáló, formabontó megoldásaival és az előrelépést elősegítve, kompromisszumokkal teli készletet előállítani. Mindezt úgy, hogy képes hű maradni önmagához, és céljaihoz egyaránt. Mindenesetre az autó science-fiction külseje olyan feltételezéseket eredményez, mintha egy űrhajó szállt volna le Nagoyában, igencsak közel a Liberty Walk főhadiszállásához. Forrás: