Egy legenda nyomában – Ford Mustang K-Code

Frissítve:
2018-09-18, 21:56

A K-Code jelzésű Mustang az egyik legszebb autó, amit valaha építettek. A gyűjtők és autókedvelők egész biztosan megőrülnek egy ilyen láttán, nézzük hogyan is született.

A Ford Mustang az egyik leghíresebb és legkedveltebb sportautó a világon, mely megjelenésével és teljesítményével mindig az élvonalban tartotta magát. Újabban pedig ismét nagyon kedvelt a kasztni, ugyanis lehengerlően szép, s bizony ár-érték arányban is nagyon megéri elgondolkodni rajta, aki izomautóra vágyik.

Pazar megjelenés, sportos és éles vonalak: ez a K-Code Mustang

Pazar megjelenésű a K-Code Mustang

A K-Code Mustang egy 1965 és 1967 között gyártott különkiadás volt, ami egy nagyon speciális 289 köbhengeres nagy teljesítményű motort kapott. Akkoriban, nincs jobb szó rá, vadállat autó volt. A Mustang vásárlói a GT csomaghoz kérhették felárasan a K-kód jelzésű specifikációjú motort, sokan éltek is a lehetőséggel. A motor ugyanakkor a GT csomag nélkül is kérhető volt, ez esetben több pénzt kellett fizetni. A K kóddal jelzett motort a Ford 1963-ban mutatta be, és olyan autókban szerepelt, mint a Fairlane és a Comet.

A K jelzésű motor, melyet versenyautókban is használtak

A K jelzésű motor

Minden K-Code Mustang autónak volt egy speciális jelvénye az első sárvédőkön, melyekre a „HIGH PERFORMANCE 289” felirat került. Az első K jelzéssel ellátott fenevadak nem rendelkeztek légkondival és szervokormánnyal sem. Automata váltó is csak az 1966-ban gyártott típusba került, az elsőkben 4 sebességes manuális váltó volt. Érdekesség, hogy az autó rövidebb ideig tartó garanciát kapott, mint egy normál Ford Mustang.

A K-Code vásárlók 3 hónapos vagy 4000 mérföldes garanciát vehették át frissen vásárolt autóikhoz, a 12 hónapos és 12000 mérföldes normál garanciához képest. Felmerül a kérdés, hogy miben különbözik a K-kód motorja a többi 289-es motorhoz képest? Ez a motortípus frissített dugattyúkat, hengerfejeket, karburátorokat, emelőfejeket és összekötő rudakat tartalmazott. Ezenkívül a motorháztető alatt találhatóak a krómozott levegőtisztítók és szelepfedelek. A „289 High Performance” felirat olvasható a légtisztító tetején is.

A Mustan filmbe illő belső tere nagyon amerikai

A filmbe illő belső tér

A 271 lóerős motor hangzása egészen hajmeresztő volt, könnyen meg lehetett különböztetni a többi Mustang típustól. Ennek az autónak a hajtásláncát a teljesítményre tervezték a mérnökök. Nagy teljesítményű kuplungról, hátsó differenciálról, hajtó tengelyről és felfüggesztésről beszélünk. Nem csoda, hogy Caroll Shelby ezt a típusú erőforrást belerakta egy GT350 Mustang versenyautóba. Valójában az első Shelby Mustang, a Shelby GT350R volt egy kicsit módosított K jelzésű motorral.

Minden oldalról gyönyörű a K-kód jelzésű Mustang

Minden oldalról gyönyörű

Manapság a Ford Mustang gyűjtőknek nagyon résen kell lenniük, ha szeretnének maguknak egy eredeti K motoros darabot, az érdeklődés óriási iránta. Sajnos csak korlátozott számú motor készült ebből a típusból, így a vadászatot még nehezebbé téve az érdeklődőknek: körülbelül 13000 darab készült belőle.

Forrás: thoughtco.com

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Mustang Boss 429
2018. november 07.
Egy vadonatúj Mustangnál már csak egy régebbi típus lehet vonzóbb, átalakítva meg aztán pláne! A Classic Recreations ezúttal a Mustang Boss 429-es típushoz nyúlt hozzá, melyből több példány is várható.
1966 Oldsmobile Tornado
2019. április 22.
A General Motors 1966-ban előállt egy teljesen új Gran Turismóval, amit a Ford Thunderbird vetélytársaként képviseltetett. Ő az első generációs Oldsmobile Toronado

További hírek