Egy legenda nyomában – Ford Mustang K-Code

Közzétéve:
2017-09-27, 16:25

A K-Code jelzésű Mustang az egyik legszebb autó, amit valaha építettek. A gyűjtők és autókedvelők egész biztosan megőrülnek egy ilyen láttán, nézzük hogyan is született.

A Ford Mustang az egyik leghíresebb és legkedveltebb sportautó a világon, mely megjelenésével és teljesítményével mindig az élvonalban tartotta magát. Újabban pedig ismét nagyon kedvelt a kasztni, ugyanis lehengerlően szép, s bizony ár-érték arányban is nagyon megéri elgondolkodni rajta, aki izomautóra vágyik.

Pazar megjelenés, sportos és éles vonalak: ez a K-Code Mustang

Pazar megjelenésű a K-Code Mustang

A K-Code Mustang egy 1965 és 1967 között gyártott különkiadás volt, ami egy nagyon speciális 289 köbhengeres nagy teljesítményű motort kapott. Akkoriban, nincs jobb szó rá, vadállat autó volt. A Mustang vásárlói a GT csomaghoz kérhették felárasan a K-kód jelzésű specifikációjú motort, sokan éltek is a lehetőséggel. A motor ugyanakkor a GT csomag nélkül is kérhető volt, ez esetben több pénzt kellett fizetni. A K kóddal jelzett motort a Ford 1963-ban mutatta be, és olyan autókban szerepelt, mint a Fairlane és a Comet.

A K jelzésű motor, melyet versenyautókban is használtak

A K jelzésű motor

Minden K-Code Mustang autónak volt egy speciális jelvénye az első sárvédőkön, melyekre a „HIGH PERFORMANCE 289” felirat került. Az első K jelzéssel ellátott fenevadak nem rendelkeztek légkondival és szervokormánnyal sem. Automata váltó is csak az 1966-ban gyártott típusba került, az elsőkben 4 sebességes manuális váltó volt. Érdekesség, hogy az autó rövidebb ideig tartó garanciát kapott, mint egy normál Ford Mustang.

A K-Code vásárlók 3 hónapos vagy 4000 mérföldes garanciát vehették át frissen vásárolt autóikhoz, a 12 hónapos és 12000 mérföldes normál garanciához képest. Felmerül a kérdés, hogy miben különbözik a K-kód motorja a többi 289-es motorhoz képest? Ez a motortípus frissített dugattyúkat, hengerfejeket, karburátorokat, emelőfejeket és összekötő rudakat tartalmazott. Ezenkívül a motorháztető alatt találhatóak a krómozott levegőtisztítók és szelepfedelek. A „289 High Performance” felirat olvasható a légtisztító tetején is.

A Mustan filmbe illő belső tere nagyon amerikai

A filmbe illő belső tér

A 271 lóerős motor hangzása egészen hajmeresztő volt, könnyen meg lehetett különböztetni a többi Mustang típustól. Ennek az autónak a hajtásláncát a teljesítményre tervezték a mérnökök. Nagy teljesítményű kuplungról, hátsó differenciálról, hajtó tengelyről és felfüggesztésről beszélünk. Nem csoda, hogy Caroll Shelby ezt a típusú erőforrást belerakta egy GT350 Mustang versenyautóba. Valójában az első Shelby Mustang, a Shelby GT350R volt egy kicsit módosított K jelzésű motorral.

Minden oldalról gyönyörű a K-kód jelzésű Mustang

Minden oldalról gyönyörű

Manapság a Ford Mustang gyűjtőknek nagyon résen kell lenniük, ha szeretnének maguknak egy eredeti K motoros darabot, az érdeklődés óriási iránta. Sajnos csak korlátozott számú motor készült ebből a típusból, így a vadászatot még nehezebbé téve az érdeklődőknek: körülbelül 13000 darab készült belőle.

Forrás: thoughtco.com

Kapcsolódó írások

Mustang Boss 429
2018. november 07.
Egy vadonatúj Mustangnál már csak egy régebbi típus lehet vonzóbb, átalakítva meg aztán pláne! A Classic Recreations ezúttal a Mustang Boss 429-es típushoz nyúlt hozzá, melyből több példány is várható.
Ford Mach-E tanulmányrajz hátulról
2018. december 05.
A Ford korábban már meglobogtatta, hogy visszatér a Mach 1 név, és egy elektromos járgány kapja majd azt
1990 Chevrolet Corvette tanulmányautó, Corvette CERV III, kék, elölnézet, balról
2018. december 20.
A meg nem valósult tanulmányautók tengere mélyén számos fantasztikus autó rejtőzik, ami sosem látott napvilágot. Az elvetélt Corvette-tanulmányok után bemutatom a folytatást
Ford Mustang GT, az örök ikon, újragondolva
2017. december 29.
10 japán autó után Eric Garcia úgy érezte, ideje végre valami amcsi autó is a repertoárba, így beszerzett egy Ford Mustang GT-t, ami nem sokáig maradt érintetlen