J.J-nek volt kreativitása és lehetősége, így jól futó magánklinikájának köszönhetően 3 Liberty Walk szuperautót tudhat magáénak!
Társszerző: Bolgár Krisztián
Ha a Honda NSX-et vetem fel kezdésnek, akkor még a legkevésbé JDM-fanoknak is nagyobbat dobban a szíve. Ez azért van, mert lehet utálni és imádni a Hondát, de az NSX típus volt japán első szuperautója, habár ez hivatalosan sosem volt leírva. Az NSX köré kialakult kultusz, illetve közösség azonban erről máshogy vélekedik. A középmotoros, alukasznis, első generáció hat éven át készült a gyártósorán, ez idő alatt a Honda rádöbbent, hogy az új szuperautó világának megvalósításához sokkal több idő kell, annak ellenére, hogy az NSX nem várt eredményeket hozott úgy, hogy nem is szuperautót terveztek építeni. 11 év múltán az Honda/Acura újra terítékre hozta az NSX témát, és bemutatta koncepcióautóját, ami egy év múlva Honda NSX MK2-ként került be a gyártó történelmébe.Vissza a szuperautó businessbe A Honda NSX mérnökei nem tétlenkedtek az elmúlt évtizedben. Ugyan az ötlet nem tudni, hogy mikor is indult el a Hondán belül, ami biztos, hogy az új generáció az előd alapos átdolgozása lett, persze megtartva a főbb külső vonásokat. Az autó szintén középmotoros, de erőforrása már 3.5 literes és V6-os hengerelrendezésű. A legnagyobb visszhangot a hibrid hajtáslánc váltotta ki az NSX körül, de a Honda csupán a trendeket és az elvárásokat követi, amiért nem lenne jogos kérdőre vonni a gyártót. A 9-sebességes automata váltó és az alumínium/acélötvözet karosszéria az előddel ellentétben, most már hivatalosan is elismert szuperautóvá teszi a kezdetekben még csak sportautónak titulált dinasztiát (amit persze vételára is sugall). Az új NSX emellett sorszámozott típusként került forgalmazásba, amit a 2017-es évben 240 db-bal el is kezdtek. A #0178-as sorszámú NSX viszont egy olyan tulajdonos kezébe került, aki biztosította, hogy a 178-as „kicsit” lógjon ki az amúgy sem unalmas NSX sorból. „Doczilla” művésznéven elhíresült tuner pedig nem csak hogy tuner, hanem egy életművész is. Az elképesztően szerény (van ismerősöm, aki személyesen is ismeri) srác hivatalos végzettsége sebész, akinek vállalkozói beállítottságait is kihasználva alapított egy magánklinikát is, a CentriCare Medical Clinics-et, illetve az autó és tuning beállítottságú F7LTHY brandet, amely számos ruházati terméket forgalmaz. Sokaknak a felsorolt tevékenységek külön-külön is túl sokat jelentenének, de az olyanok számára, mint J.J. még lehet hogy kevés is?!
Egy Liberty Walk Ferrari és egy GTR után mégis mi jöhet még? J.J. lenyűgöző magánélete lehetővé tette azt az anyagi helyzetet, hogy lényegében bármit megengedhessen azért, ami ugyan költséges, de rengeteg örömöt szerző hobbinak könyvelhető el. Az első túlméretezett készlettel felöltöztetett LB-projektje egy GTR volt, amit sikerült úgy véghezvinnie, hogy a 2014-es Sema Show-ra a Liberty Walk meghívta saját standjára, anélkül hogy bármit is tudtak volna a tunerről. Itt kezdődött igazán J.J. tuning-karrierje, aki ott állt orvosi végzettségével és zéró autós körökkel kapcsolatos ismerettel. A Liberty Walkot és Kato-sant ez persze nem érdekelte, ők csak azt látták, hogy a kanadai tuner olyan stílusban építette meg a Liberty R35-t, amit érdemes lenne támogatni. Ez így is történt és két év múltán J.J. a 458 Italiáját is megépítette, a kedvezményes áron beszerzett készlet segítségével.
„Az NSX egy roppant különleges autó”
-taglalja J.J.„A Ferrari 458 teljesítményét és a Nissan GTR vezethetőségét ötvözze, ami egy elképesztően jó autóvá teszi. Még 2017-ben döntöttem úgy, hogy két meglévő Liberty Walk szuperautómhoz beújítok egy harmadikat is, hiszen hogyha van rá lehetőségem, akkor miért ne? Az új NSX mellett tettem le a voksomat, aminek már a megrendelés pillanatában tudtam a sorsát, és azt is, hogy azonnal fel kell hívnom Wataru Katot a Liberty Walk tulaját”.A 2016-os SEMA-n egyeztettek személyesen is, és megállapították, hogy közösen megépítik a világ első Liberty Walk kittes NSX-ét, mégpedig az idei Sema Show-ra.
Katoék Japánban azonban már bemutatták a Liberty Walk NSX demóautóját, de a márka védjegyét szolgáló 4 db sárvédőszélesítés akkor még hiányzott a demóhoz. És ekkor jött képbe J.J., akit lehet már most irigyelni, de nagyon jól mutatja a tuner alázatát és polihisztori beállítottságát, hogy a megérkező karosszéria készletet, a 8 éves fia segítségével (!) készítette elő és csavarozta fel az 56 millió forint értékű szuperautóra. Ezután a Midvan Motors-hoz került a nyers kaszni, ahol egy egyedi gyöngyház fehérre fújták az autót, majd J.J.-ék felszerelték a maradék LB cuccokat, mind a karbon kiegészítők, hátsó GT-szárny, első toldat és hátsó diffúzor. Az Airlift-től berendelt egyedi levegős futóműre még szorult némi utómunka, de a beépítés után az kaszni tökéletesen ereszkedik a 20x10”-os (et-10) és 20x13”-os (et-55) méretű Savini SV67-XC kaliforniai felnikhez. Az Armytrix titán kipufogórendszere és az vörös alcantara bőrözés a beltérben még egy olyan aspektusa volt a projektnek, amit nem lehetett kihagyni a Sema-ra készülődés során, az elért eredmény pedig egyértelműen pozitív volt a novemberi tuningipar kiállításon. Már nagyon várjuk, hogy a tuner következő Liberty projektje mi is lesz pontosan, az biztos, hogy nem lesz hétköznapi. Forrás: