2017. május 04. | 14:30

Árverésre kerül egy egyáltalán nem használt Porsche Carrera RSR, amiből mindössze alig 51 darabot készítettek!


A Porsche 964 Carrera RSR hihetetlenül ritka, mindössze alig 51 darabot gyártottak belőle

Május 27-én fanatikus Porsche-rajongók fogják megszállni a festői Comói-tó partján álló Villa Erbát, ahol árverésre kerül egy igen ritka Porsche. Merthogy a 964 Carrera RSR-ből alig 51 darab készült. És ha ez még nem lenne elég, ezt a példányt ráadásul egyáltalán nem használták amióta kigurultak vele a szalonból, 24 év ide vagy oda, de 10 km-t mutat még mindig a kilométeróra. Ez a példány ráadásul nem csak limitált darabszámával tűnik ki, hanem azzal, hogy a többi RSR-től teljesen eltér a belsőtere. Ugyanis az eredeti RSR-ek belsőtere egyáltalán nem vette figyelembe a kényelmet. Minek is gondoltak volna erre a Porsche mérnökei, amikor az RSR-t a tökéletes versenyautónak szánták?
Ha nem lenne elég, hogy alig félszáz darabot gyártottak belőle, ezt az autót a belső tere is teljesen egyedivé teszi

De az árverésre kerülő darabban különleges plüss-bőr kombináció található, ráadásul minden felület egységesen élénkvörösben pompázik. Az ezüst fényezéssel és a metállila felnikkel érdekes színkombinációt sikerült ennek a Porschénak az esetében összehozni. Hogy mennyire érintetlen az autó, a képeken is látszik, ugyanis nem mondható éppenséggel tisztának, vastag porréteg ül rajta, cserébe viszont pont olyan illata van, mint amikor anno germán hazájában megszületett.
Ez nem visszatekert óra, valóban alig 10 km van az autóban.

A Porsche 964 Carrera RSR-t abszolút versenyautónak tervezték, amit meg is hálált számtalan győzelemmel, például a Spa 24 óráson, Suzukában 1000 km-en vagy a 24 órás Interlagoson. A győzelmekhez a 3.8 literes M64/04 RSR-motor segítette hozzá, ami papíron 350 LE-s 386 Nm-es nyomatékkal, de a teljesítményt alábecsülték, valahol 375 LE körül mozog inkább. És hogy mit tud az autó? Alig 3.7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, lekörözve ezzel akár egy Ferrari F40-et is!
Az autó lelke, avagy egy irdatlan motor a Porsche hátsójában, ami hivatalos adatok szerint 350 LE, mégis inkább erősebbnek tűnik

Persze a 24 év nem múlt el nyomtalanul az autón, ha az új tulajdonosa szeretné majd többet használni, mint az előző, egy alapos generál rá fog férni, hiszen a gumielemeket ki kell cserélni, valamint a felfüggesztésnek se ártana, ha ránéznének.
Az 1993-ban gyártott Porsche május 27-én kerül árverésre, remélem az új gazdája többet fogja használni, mint a régi, kár lenne egy ilyen remekművet csak porosodni hagyni

Gondolom, hogy az új tulajdonost nem fogja zavarni, hogy egyből nagygenerálra kell költenie, miután kicsengeti majd az autóért a várható 2 millió eurót, azaz 625 millió forintot. Persze, mivel egy különlegesen ritka és egyedi autóról van szó, ez csak becslés, ha igazán kell a leendő gazdájának, biztos vagyok benne, hogy többet is megadna érte. Forrás:
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!