2018. február 14. | 10:58

A Volkswagen zászlóshajójának első és második generációja mintegy egymillió példányszámban fogyott. Nagy reményeket fűznek tehát az új sorozathoz is, amely a SUV-modellek világszerte legintenzívebben bővülő piacán debütál.

A Volkswagen modellpalettájának csúcsán álló Touareg új generációjának nagyot kell robbantania, ha továbbra is sikeres szeretne maradni. Az igényességről Klaus Bischoff, a Volkswagen vezető formatervezője és csapata alkotta kifejező dizájn gondoskodhat, ami a pletykák szerint egy felnagyított Arteonéhoz hasonlít majd, azaz a frontrészen található rács a lámpákkal lesz összefűzve. Innovatív vezetői segédrendszerek egész sora gondoskodik a magasfokú biztonságról és kényelemről, miközben a kategória egyik legnagyobb digitális vezetőtere, az Innovision Cockpit nyújt egészen újszerű információs és szórakoztató környezetet. Hajtásrendszere, légrugózása, hátsókerék-kormányzása és oldalirányú billenésstabilizálása a magabiztos haladásról és dinamikus élményéről gondoskodik. Az új Touareg formájában a Volkswagen immár harmadik nemzedékével írja tovább e modellsorozat történetét. Mintegy egymillió alkalommal bizonyította meggyőzően képességeit 2002-es indítása óta, a műutakon és azoktól távol, illetve a világ raliversenyein egyaránt. Külön említést érdemelnek a 2009 és 2011 között a Dakar Ralin aratott sikerei. Akárcsak elődei, az új Touareg is az exkluzív SUV C-szegmensben igyekszik helyt állni, fő célpontja a kínai piac lesz, ahol a várakozások szerint megduplázódik 2023-ig a városi terepjárók iránti érdeklődés. A VW Touareg az MLB Evo néven ismert hosszmotoros platformra épül, amire az Audi Q7, a Lamborghini Urus és a Porsche Cayenne is készül, illetve erre szánják az Audi Q8-at és a Bentley Bentaygát is. Várhatóan 3,0 literes dízel és benzines motorral érkezik, de van esély V8-as dízelmotorra is. Az új Touareg és átfogó felszereltségének teljes kínálata első körben 2018. március 23-án, a pekingi világpremier alkalmával tekinthető meg. Forrás: