A DBX névre keresztelt modell formaterve véglegesítve lett, hamarosan a gyártás is megkezdődhet, 2019 végére ígérik az első példányok készhez adását. A széles SUV kategória legtetejére akar betörni az Aston, ám nem lesz könnyű dolga. Olyan nevekkel kell versenyeznie, mint a Bentley Bentayga, Lamborghini Urus, Maserati Levante és a Porsche Cayenne. Jelenleg talán a Macan a legjobban vezethető SUV, az Aston Martin pedig a célkeresztjébe is vette a német terméket.
Andy Palmer, vezérigazgató bizakodó, szerinte a DBX nem említhető a konkurenciával egy lapon, hiszen semmit nem áldoztak fel a praktikusság és a teljesítmény oltárán, az autó Astonosan szép maradt.
Palmer 2014-ben lett a márka CEO-ja nem is tétlenkedett sokáig, a negyedik napján dobta be a SUV ötletét. Marek Reichmann, a fő tervezővel való egyeztetés után, októbertől márciusig el is készült a DBX tanulmányautója, a Genfi Autószalonra. Az elképesztő gyorsaság mellé a legkiválóbb és legmodernebb technológiát kellett felmutatni.
A 2015-ben bemutatott tanulmány elektromos motorokkal és KERS-szerű energia visszanyerő rendszerrel volt szerelve, 2 ajtós, 4 üléses felépítéssel. Azonban a gyártásba a jelek szerint először benzines motorokkal kerül majd. A fényűző luxus elengedhetetlen kelléke a kielégítő helykínálat, ezt az Aston Martin mérnökei jó tervezés alatt végig szem előtt tartották. Az ütős megjelenésű SUV Palmer elmondása szerint, nem változik gyökeresen a tanulmányhoz képest, vonásai csak a legszükségesebb elemeknél finomodnak.Ez a tetővonal ívén látványos veszít laposságából a concepthez képest.
Az alváz is teljesen saját fejlesztés, megtehették volna, hogy már jól bevált technológiát vesznek más gyártótól, de a büszke angolok saját tudásuk legjavát akarják átadni. A városi terepjáró szegecselt alumínium struktúrán nyugszik. A büszkeség ellenére valószínű, hogy a motorok a résztulajdonos Mercedestől érkeznek, ahogy az összes jövendőbeli Astonba is. Ha pedig SUV akkor összkerékhajtás, így 2019-ben a hagyományokkal szemben, ez lesz az első összkerekes Aston Martin, de a hátsó kerekes modellek sincsenek kizárva. A legerősebb változat, a DB11 5.2 literes V12 szívével lesz ellátva, 600 lóerővel. A kistestvér a 4 literes biturbó V8 AMG motort kapja meg, a maga 503 lóerejével, sőt egy teljesen elektromos verzió is készülhet, aminek hiánya furcsa is lett volna a tanulmány után. Ezen felül még egy hibrid változat van tervben, plug-in technológia nélkül, ugyanis Palmer tapasztalatai alapján a luxusautó tulajdonosok nem tartják eléggé prémium funkciónak.
A Walesi gyártósoron gőzerővel készülnek a termelésre, 750 új munkást készülnek felvenni az elkövetkezendő évben. Ehhez hozzá tartozik, hogy további 5 új modell várható a brit gyártó háza tájáról. Ide tartozik az új Vantage, Vanquish, Valkyrie, Lagonda szedán és SUV. Az elmúlt 10 évben csupán az utolsó negyedév volt nyereséges az Aston Martin számára, de a márka újra nagy reményeket fűz frissülő kínálatához és pozitívan várja a jövőt.
Forrás: autocar.co.uk