A DBX névre keresztelt modell formaterve véglegesítve lett, hamarosan a gyártás is megkezdődhet, 2019 végére ígérik az első példányok készhez adását. A széles SUV kategória legtetejére akar betörni az Aston, ám nem lesz könnyű dolga. Olyan nevekkel kell versenyeznie, mint a Bentley Bentayga, Lamborghini Urus, Maserati Levante és a Porsche Cayenne. Jelenleg talán a Macan a legjobban vezethető SUV, az Aston Martin pedig a célkeresztjébe is vette a német terméket.  


Várhatóan így fog festeni az Aston Martin DBX

Andy Palmer, vezérigazgató bizakodó, szerinte a DBX nem említhető a konkurenciával egy lapon, hiszen semmit nem áldoztak fel a praktikusság és a teljesítmény oltárán, az autó Astonosan szép maradt.
Palmer 2014-ben lett a márka CEO-ja nem is tétlenkedett sokáig, a negyedik napján dobta be a SUV ötletét. Marek Reichmann, a fő tervezővel való egyeztetés után, októbertől márciusig el is készült a DBX tanulmányautója, a Genfi Autószalonra. Az elképesztő gyorsaság mellé a legkiválóbb és legmodernebb technológiát kellett felmutatni. 

A 2015-ben bemutatott tanulmány elektromos motorokkal és KERS-szerű energia visszanyerő rendszerrel volt szerelve, 2 ajtós, 4 üléses felépítéssel. Azonban a gyártásba a jelek szerint először benzines motorokkal kerül majd. A fényűző luxus elengedhetetlen kelléke a kielégítő helykínálat, ezt az Aston Martin mérnökei jó tervezés alatt végig szem előtt tartották. Az ütős megjelenésű SUV Palmer elmondása szerint, nem változik gyökeresen a tanulmányhoz képest, vonásai csak a legszükségesebb elemeknél finomodnak.Ez a tetővonal ívén látványos veszít laposságából a concepthez képest.


Az Aston Martin is vallja, hogy egy 4x4 legyen nagy, de DBX mégis formás maradt

Az alváz is teljesen saját fejlesztés, megtehették volna, hogy már jól bevált technológiát vesznek más gyártótól, de a büszke angolok saját tudásuk legjavát akarják átadni. A városi terepjáró szegecselt alumínium struktúrán nyugszik. A büszkeség ellenére valószínű, hogy a motorok a résztulajdonos Mercedestől érkeznek, ahogy az összes jövendőbeli Astonba is. Ha pedig SUV akkor összkerékhajtás, így 2019-ben a hagyományokkal szemben, ez lesz az első összkerekes Aston Martin, de a hátsó kerekes modellek sincsenek kizárva. A legerősebb változat, a DB11 5.2 literes V12 szívével lesz ellátva, 600 lóerővel. A kistestvér a 4 literes biturbó V8 AMG motort kapja meg, a maga 503 lóerejével, sőt egy teljesen elektromos verzió is készülhet, aminek hiánya furcsa is lett volna a tanulmány után. Ezen felül még egy hibrid változat van tervben, plug-in technológia nélkül, ugyanis Palmer tapasztalatai alapján a luxusautó tulajdonosok nem tartják eléggé prémium funkciónak. 


A belsőről még nincs végleges terv, viszont minden eddiginél jobb praktikumot ígérnek az Aston mérnökei

A Walesi gyártósoron gőzerővel készülnek a termelésre, 750 új munkást készülnek felvenni az elkövetkezendő évben. Ehhez hozzá tartozik, hogy további 5 új modell várható a brit gyártó háza tájáról. Ide tartozik az új Vantage, Vanquish, Valkyrie, Lagonda szedán és SUV. Az elmúlt 10 évben csupán az utolsó negyedév volt nyereséges az Aston Martin számára, de a márka újra nagy reményeket fűz frissülő kínálatához és pozitívan várja a jövőt. 

Forrás: autocar.co.uk