2017. október 06. | 12:40

A Range Rover Sport a következő modellévre frissítést kap, kívül-belül egyaránt megújul a terepen és közúton egyaránt helyt álló erős brit SUV

A Land Rover bejelentette a Range Rover Sport termékcsaládjának frissítését, kezdve 2018-as modellekkel, amelyek új külső és belső kialakítást kapnak. A 2019-es modellévben a Range Rover olyan plug-in hibrid verziót kínál, amely 398 lóerős teljesítményt nyújt, valamint 50 km-re elegendő tisztán elektromos hatótávval fog rendelkezni.
Az ember azt hinné, nem gyártanak manapság rendes, terepre való SUV-okat, de a Range Rover meglepően jól veszi az offroad akadályokat is

A ráncfelvarrott verziónak teljesen új hűtőrácsa, lökhárítója és fényszóró dizájnja lesz. A SUV ezeken felül karcsú LED-es ködlámpákat, hátsó spoilert kap, valamint további szabadon választható megjelenési csomagokkal lesz kapható, mint Carbon Fiber Extrerior Pack és a Supercharged Dynamic Black Exterior. A Range Rover Sport belseje egyaránt kap technológiai és ergonómiai frissítést, a középkonzolon immáron 2 10”-es érintőképernyőt, amik közül az egyik kizárólag a szórakoztató egységekért felel. Az új 12”-es digitális műszerfalat immár head-up display is kiegészíti, ami 10”-es méretben vetíti ki a műszerfal értékeit a szélvédőre is.
A beltér ugyanúgy kapott egy frissítést, mint a külseje, a XXI. századnak megfelelően még több érintőképes kijelzővel szórakozhatsz

Emellett további újítás a vékonyabb első ülések, a 10 különböző színű belső világítás, új tárolórekeszek és a hátsó ülésekhez kijelző, ami ezentúl érintőképernyős lesz. A Range Rover a már megszokott motorok mellett egy 3.0 literes V6-os benzines változatot is kínál de a V8-as modellek plusz lóerőket is fognak kapni. Az alap 5.0 literes kompresszoros V8 ereje valahol 510 és 518 LE között lesz, míg a sokkal erősebb SVR-kiadás 550 – 575 LE közötti lesz majd. Utóbbi ereje bőven elég lesz, hogy akár 4.3 másodperc alatt 100 km/h-ra röpítse az autót.
Nemcsak a szemnek kedves újításokat kapott a Range Rover Sport, de a motorok is bővültek pár pacival

2018 nyarára már lesz egy plug-in hibrid változata is a Range Rover Sportnak, ahol is a négyhengeres 2.0 literes turbós motor és az elektromos együttesen majdnem 400 LE-t és 640 Nm-t kölcsönöz az autónak, ami által álló helyzetből 100 km/h-ra 6.3 másodperc alatt fog gyorsítani, de a végsebessége elég kicsi, pusztán 220 km/h lesz. Az elektromos motor egy 13.1 kWh-s lítium-ion akkumulátorból nyeri az energiáját, 7 kW-os töltőcsatlakozóval rendelkezik, valamint egy nyolcfokozatú automata ZF váltó dolgozik majd benne. A volán mögött ülve lesz majd választási lehetőség, hogy mind az elektromos és a benzinmotort használva, vagy pedig tisztán elektromos üzemben haladjon a Ranger Rover.
A plug-in hibrid meg tud ugrani, ha kell, 6.3 másodperc alatt van százon, de a 220 km/h-s végsebesség nem száguldásra csábít

Egy SAVE-funkció igyekszik megakadályozni majd, hogy az előre beállított limit alá essen a töltöttségi szint, valamint a közlekedési szituációnak legmegfelelőbben használja fel a két motor teljesítményét a legoptimálisabb fogyasztás érdekében. Tisztán elektromos üzemmódban nem lesz nagy száguldásra képes, maximum 135 km/h-val haladhat így. Forrás: Motortrend