Érzékire sikeredett az új Mercedes A-osztály

Frissítve:
2019-04-09, 13:42

A vadonatúj Mercedes-Benz A-osztály hazai bemutatóján lehetőségünk volt közelebbről megismerni ezt az igazán emocionális kisautót, sőt, bekukkanthattunk a Kecskeméten készülő kompakt gyártási folyamataiba is!

Az új Mercedes-Benz A-osztály hazai bemutatója az Ankertben került megrendezésre, Jörg Schmidt, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezetőjének elmondása szerint egy „A” betűvel kezdődő helyet kerestek, így esett a romkocsmára a választásuk. A Mercedes kompakt kategóriájának legújabb képviselőjét már Genfben volt alkalmunk közelebbről szemügyre venni, ezért aztán különösebb meglepetést nem okozott a lepel lerántása után.

Jörg elmondta, hogy a kompakt szegmensben - amiben a CLA, a B-osztály, illetve az A-osztály tartozik - eddig 5 millió példányt értékesítettek, ebből 3 millió darabot az A-osztály tett ki, mely az első és második generációja inkább a tehetős nyugdíjasok kedvében járt. A harmadik variáns már a fiatalok felé is nyitott, és ez az új, igazán modern forma már bárki számára megfelelő alternatívát kínál a kompakt-kategóriában.

Mercedes A-osztály hazai bemutató

Jörg Schmidt, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezetője

 

Az A-osztály főbb újdonságainak ismertetése után átadták a kulcsokat, nekünk egy A200-as jutott, mely egy 1,33 literes benzinmotort takar, sőt, abban a szerencsében volt részünk, hogy egy AMG-Line verzióban foglalhattunk helyet. A négyhengeres alapmotor 163 lóerőt és 250 Nm-et teljesít és a 7G-DCT duplakuplungos automata váltóval gyorsan reagál. Nyilván nem volt hátbavágós az élmény, de az M5-ösön kifejezetten csendesen viselkedett, és alig forgott 2500-at 130-as tempónál.

Mercedes-Benz A-osztály

A Mercedes A-osztályok katonásan sorakoztak az Anker’t udvarán

 

Azonnal feltűnt az új modell talán legérdekesebb belső eleme, a két, egyenként 26 centiméter átmérőjű kijelző, melyből a jobboldali érintős funkcióval is bír. Ezen jelenik meg az MBUX multimédiás rendszer, ami az állítólagos mesterséges intelligenciának köszönhetően képes megtanulni szokásainkat. A középkonzolon található touchpadon és a kormánykerék érintésérzékeny gombjain keresztül és hangvezérléssel is kezelhető, így a „Hey Mercedes” hívószóra működtethetjük a klímát, rádiót, napfénytetőt stb. Földöntúli érzést kínált, de alapvetően jó muri volt beszélgetni egy autóval.

Mercedes gyár Kecskemét

Az első elkészült A-osztályt jótékony célokra ajánlották fel

 

Maradandó utunk a kecskeméti gyár 1-es kapujához vezetett, ahol az A-osztály kompakt modellcsaládjának gyártása váltotta fel a B-osztályt. Három kontinensen, világszinten öt termelési egységben, többek között Finnországban, Kínában és Mexikóban folyik a munka: a Németországi Rastatt után Kecskeméten is megkezdődött a gyártás a CLA és CLA Shooting Brake mellett.

Elsőként Christian Wolff a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója tartott egy rövid előadást az újonnan kibővített üzemről, ugyanis a magyarországi gyárban egy teljesen új, 99 ezer négyzetméteres karosszériaüzemet hoztak létre, új robotokat helyeztek üzembe, hogy még hatékonyabban gyárthassák az A-modellt.

Christian Wolff

Christian Wolff a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója

 

A munkavédelmi bakancsot, szemüveget és a megkülönböztető mellényt magunkra öltöttük, így megkezdődhetett az idegenvezetés a karosszériaüzemen belül. Itt három lépésben illesztik össze az alvázat az oldalsó elemekkel majd az ajtókkal. A munka nagy részét KUKA robotok végzik, a barangolás közben figyelnünk kellett az előre kijelölt útvonalon mozgó, alkatrész-szállító kisebb-nagyobb robotokra, mert könnyen az útjukba kerülhettünk. Természetes fénnyel, zenével, pasztell fehér festéssel, igényesen kialakított pihenőhelységgel próbálják még élhetőbbe tenni a jó hangulatban dolgozó munkások mindennapjait.

Mercedes A-osztály beltér

Hazafelé az A180d-vel

 

Kecskeméti látogatásunk végeztével benzines A-osztályunkat dízelre cseréltük, mely az A180d nevet viseli, a géptető alatt pedig egy 1,5 literes, Renault-féle öngyulladós egység lapult, amely 116 lóerőt és 260 Nm-es nyomatékkal áll elő. A motor alapvetően kulturáltan járt, élveztük hazafelé a nagyobb nyomaték nyújtotta előnyöket, bár ez a modell szerényebb felszereltséggel bírt.

Az A-osztály menetkomfortját nem nevezném kimagaslónak, ami valószínűleg azért van, mert a gyengébb motorokkal szerelt változatok hátul csatolt lengőkaros futóművet kapnak. Opcionális a négylengőkaros megoldás, illetve a nagyobb motorokkal szerelt példányoknál már ez alap, de választható adaptív, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás, amivel jóval komfortosabb futás érhető el. A helykínálat annál inkább lenyűgözött minket, igaz, a kategóriában elsőként rendelhető ülésszellőztetést még elviseltem volna a masszázsfunkciókkal együtt, amik a multikontúr üléscsomag részei.

A 2018-as Mercedes-Benz A-osztályt Facebook LIVE videón keresztül is ismertettük!

Nos, több érdekes információt nem árulnék el az új Mercedes A-osztályról, ezeket majd egy átfogó teszt keretein belül ismerheted meg a jövőben! Kísérd figyelemmel TESZT rovatunkat az Alapjárat oldalán, illetve kövesd YouTube csatornánkat is!

Kapcsolódó írások

Mercedes-Benz A45 AMG
2018. december 27.
A videó ugyan nem árul el sok mindent a Mercedes-Benz agresszív hatchbackjéről, de nem is ez a lényeg, hanem, hogy rendkívül ütősre sikeredett! Az autó is!
Az új Maybach fényszórók képeket vetítenek az útra
2018. március 09.
Nem kevesebb, mint kétmillió pixeles alakzatokat tud az útra vetíteni az új Mercedes Maybach S-osztály. Nagyszerű kiegészítő vagy inkább teljesen szükségtelen?
2019 Mercedes-Benz E300e oldalról
2018. december 05.
Hivatalosan is megérkeztek a Mercedes-Benz E300e specifikációi és ára, olcsó az nem lesz, gyors viszont igen!
A Mercedes B-osztály Electric Drive-ja megszűnik
2018. november 02.
Az elektromos B-osztály az ősszel lehúzhatja a rolót, amikor is bemutatják a márka első teljesen elektromos alapokra épített autóját, az EQ A-t