2018. május 30. | 14:00

A vadonatúj Mercedes-Benz A-osztály hazai bemutatóján lehetőségünk volt közelebbről megismerni ezt az igazán emocionális kisautót, sőt, bekukkanthattunk a Kecskeméten készülő kompakt gyártási folyamataiba is!

Az új Mercedes-Benz A-osztály hazai bemutatója az Ankertben került megrendezésre, Jörg Schmidt, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezetőjének elmondása szerint egy „A” betűvel kezdődő helyet kerestek, így esett a romkocsmára a választásuk. A Mercedes kompakt kategóriájának legújabb képviselőjét már Genfben volt alkalmunk közelebbről szemügyre venni, ezért aztán különösebb meglepetést nem okozott a lepel lerántása után.

Jörg elmondta, hogy a kompakt szegmensben - amiben a CLA, a B-osztály, illetve az A-osztály tartozik - eddig 5 millió példányt értékesítettek, ebből 3 millió darabot az A-osztály tett ki, mely az első és második generációja inkább a tehetős nyugdíjasok kedvében járt. A harmadik variáns már a fiatalok felé is nyitott, és ez az új, igazán modern forma már bárki számára megfelelő alternatívát kínál a kompakt-kategóriában.

Jörg Schmidt, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezetője

 

Az A-osztály főbb újdonságainak ismertetése után átadták a kulcsokat, nekünk egy A200-as jutott, mely egy 1,33 literes benzinmotort takar, sőt, abban a szerencsében volt részünk, hogy egy AMG-Line verzióban foglalhattunk helyet. A négyhengeres alapmotor 163 lóerőt és 250 Nm-et teljesít és a 7G-DCT duplakuplungos automata váltóval gyorsan reagál. Nyilván nem volt hátbavágós az élmény, de az M5-ösön kifejezetten csendesen viselkedett, és alig forgott 2500-at 130-as tempónál.

A Mercedes A-osztályok katonásan sorakoztak az Anker’t udvarán

 

Azonnal feltűnt az új modell talán legérdekesebb belső eleme, a két, egyenként 26 centiméter átmérőjű kijelző, melyből a jobboldali érintős funkcióval is bír. Ezen jelenik meg az MBUX multimédiás rendszer, ami az állítólagos mesterséges intelligenciának köszönhetően képes megtanulni szokásainkat. A középkonzolon található touchpadon és a kormánykerék érintésérzékeny gombjain keresztül és hangvezérléssel is kezelhető, így a „Hey Mercedes” hívószóra működtethetjük a klímát, rádiót, napfénytetőt stb. Földöntúli érzést kínált, de alapvetően jó muri volt beszélgetni egy autóval.

Az első elkészült A-osztályt jótékony célokra ajánlották fel

 

Maradandó utunk a kecskeméti gyár 1-es kapujához vezetett, ahol az A-osztály kompakt modellcsaládjának gyártása váltotta fel a B-osztályt. Három kontinensen, világszinten öt termelési egységben, többek között Finnországban, Kínában és Mexikóban folyik a munka: a Németországi Rastatt után Kecskeméten is megkezdődött a gyártás a CLA és CLA Shooting Brake mellett.

Elsőként Christian Wolff a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója tartott egy rövid előadást az újonnan kibővített üzemről, ugyanis a magyarországi gyárban egy teljesen új, 99 ezer négyzetméteres karosszériaüzemet hoztak létre, új robotokat helyeztek üzembe, hogy még hatékonyabban gyárthassák az A-modellt.

Christian Wolff a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója

 

A munkavédelmi bakancsot, szemüveget és a megkülönböztető mellényt magunkra öltöttük, így megkezdődhetett az idegenvezetés a karosszériaüzemen belül. Itt három lépésben illesztik össze az alvázat az oldalsó elemekkel majd az ajtókkal. A munka nagy részét KUKA robotok végzik, a barangolás közben figyelnünk kellett az előre kijelölt útvonalon mozgó, alkatrész-szállító kisebb-nagyobb robotokra, mert könnyen az útjukba kerülhettünk. Természetes fénnyel, zenével, pasztell fehér festéssel, igényesen kialakított pihenőhelységgel próbálják még élhetőbbe tenni a jó hangulatban dolgozó munkások mindennapjait.

Hazafelé az A180d-vel

 

Kecskeméti látogatásunk végeztével benzines A-osztályunkat dízelre cseréltük, mely az A180d nevet viseli, a géptető alatt pedig egy 1,5 literes, Renault-féle öngyulladós egység lapult, amely 116 lóerőt és 260 Nm-es nyomatékkal áll elő. A motor alapvetően kulturáltan járt, élveztük hazafelé a nagyobb nyomaték nyújtotta előnyöket, bár ez a modell szerényebb felszereltséggel bírt.

Az A-osztály menetkomfortját nem nevezném kimagaslónak, ami valószínűleg azért van, mert a gyengébb motorokkal szerelt változatok hátul csatolt lengőkaros futóművet kapnak. Opcionális a négylengőkaros megoldás, illetve a nagyobb motorokkal szerelt példányoknál már ez alap, de választható adaptív, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás, amivel jóval komfortosabb futás érhető el. A helykínálat annál inkább lenyűgözött minket, igaz, a kategóriában elsőként rendelhető ülésszellőztetést még elviseltem volna a masszázsfunkciókkal együtt, amik a multikontúr üléscsomag részei.

A 2018-as Mercedes-Benz A-osztályt Facebook LIVE videón keresztül is ismertettük!



Nos, több érdekes információt nem árulnék el az új Mercedes A-osztályról, ezeket majd egy átfogó teszt keretein belül ismerheted meg a jövőben! Kísérd figyelemmel TESZT rovatunkat az Alapjárat oldalán, illetve kövesd YouTube csatornánkat is!