A Frankfurti Autószalonon bemutatják a John Cooper Works GP-változatot, ami a látványra hozza a tökéletes hot hatch-hangulatot, de vajon lesz-e belőle sorozatgyártás?
Ez a Mini John Cooper Works GP tanulmányautója, ami az előfutára lehet egy későbbi sorozatgyártásba kerülő bivaly hot hatchnek.
Ez nem az a kedves kis visszafogott Mini, amiből annyit lehet látni
Mind az első-, mind a második generációs Miniből volt kapható John Cooper Works GP-modell, nem sokkal a generációváltás előtt, 2006-ban és 2012-ben, így várhatóan a harmadik generációs modellből is kapható lesz majd egy JCW GP-variáns. Mivel a következő ferdehátú Mini 2020-ra érkezik, így jó eséllyel 2019-re jelenik meg a különlegesen extrém változat.
Bukókeret, kagylóülések, nem lehet kétséges: ezt bizony amennyire lehet, sportosra hangolták
Mindenesetre a Mini „nem tudja megerősíteni, hogy sorozatgyártású modell lesz a jövőben a GP-modellből. Ez a koncept egy dizájn tanulmányautó.” A BMW tulajdonában lévő autógyártó szerint a tanulmányautó a Monte Carlo Rali 50 évvel ezelőtti győzelme ihlette, így "dinamizmust és hihetetlen vezetői élményt" fog nyújtani.
Amellett, hogy mutatós, még az aerodinamikai mutatóit is javítják a GP-változatnak a szénszálas elemek
A Mini főnöke, Peter Schwarzenbauer azt nyilatkozta még 2016 év végén, hogy a jó eséllyel lesz újra GP-modelljük:
Egyáltalán nem bánnám, ha sorozatgyártásra is kerülne a tanulmányautó, még ha nem is tartaná meg minden elemét
Annyit lehet rajta látni, hogy 19-es könnyűfém kerekeken gurul, a hátsó LED-fényszórók a brit lobogó, a Union Jack egy részét világítják meg, utalva az autó származására. A legutóbbi John Cooper Works GP-t 2012-ben csodálhatott a közönség, akkor egy négyhengeres 1.6 literes turbós motort használt, ami 215 LE-s teljesítményt adott le, 7 LE-vel többet, mint a szokványos JCW-modell abban az időben. De a gyorsulására nem lehetett panasz, a 0-100-as sprintet 6.3 másodperc alatt teljesítette.
A korábbi GP-modell 1.6-os turbómotorját eggyel nagyobbra, 2.0 literes turbósra cserélték, így csak az a kérdés: mennyivel lesz gyorsabb, mint a régi?
A mostani alap JCW-modell egy négyhengeres, 2.0 literes turbós motort használ, 227 LE-vel, a gyorsulása ugyanúgy 6.3 másodperc 100-ra, mint a legutóbbi GP-modellé. Vagyis az ebből készülő harmadik generációs GP-modellnek minden tekintetben jobb értékeket kell produkálnia. Forrás: Autocar
Mind az első-, mind a második generációs Miniből volt kapható John Cooper Works GP-modell, nem sokkal a generációváltás előtt, 2006-ban és 2012-ben, így várhatóan a harmadik generációs modellből is kapható lesz majd egy JCW GP-variáns. Mivel a következő ferdehátú Mini 2020-ra érkezik, így jó eséllyel 2019-re jelenik meg a különlegesen extrém változat.
Mindenesetre a Mini „nem tudja megerősíteni, hogy sorozatgyártású modell lesz a jövőben a GP-modellből. Ez a koncept egy dizájn tanulmányautó.” A BMW tulajdonában lévő autógyártó szerint a tanulmányautó a Monte Carlo Rali 50 évvel ezelőtti győzelme ihlette, így "dinamizmust és hihetetlen vezetői élményt" fog nyújtani.
A Mini főnöke, Peter Schwarzenbauer azt nyilatkozta még 2016 év végén, hogy a jó eséllyel lesz újra GP-modelljük:
„A John Cooper Works GP egy fontos része a Mini márkának” – mondta – „Jól működött a múltban, így nem látom okát, miért ne működne a jövőben is.”A konceptautó olyan extrém stílusjegyeket visel magán, hogy nagyon nem valószínű, hogy mindet átültetnék egy sorozatgyártású modellbe… pedig igazán el tudnám viselni. Hatalmas első- és hátsó kötények jellemzik a karosszériát, valamint egy méretes tetőspoilert kapott. Persze miért is lenne GP-modell, ha ezek nem mind szénszálas anyagokból készültek volna, amik az optimális teljesítmény-súly arányt hivatottak javítani. De pontos adatokat egyelőre nem közöltek.
Annyit lehet rajta látni, hogy 19-es könnyűfém kerekeken gurul, a hátsó LED-fényszórók a brit lobogó, a Union Jack egy részét világítják meg, utalva az autó származására. A legutóbbi John Cooper Works GP-t 2012-ben csodálhatott a közönség, akkor egy négyhengeres 1.6 literes turbós motort használt, ami 215 LE-s teljesítményt adott le, 7 LE-vel többet, mint a szokványos JCW-modell abban az időben. De a gyorsulására nem lehetett panasz, a 0-100-as sprintet 6.3 másodperc alatt teljesítette.
A mostani alap JCW-modell egy négyhengeres, 2.0 literes turbós motort használ, 227 LE-vel, a gyorsulása ugyanúgy 6.3 másodperc 100-ra, mint a legutóbbi GP-modellé. Vagyis az ebből készülő harmadik generációs GP-modellnek minden tekintetben jobb értékeket kell produkálnia. Forrás: Autocar