Extrém Mini érkezik Frankfurtba!

Frissítve:
2018-09-18, 21:56

A Frankfurti Autószalonon bemutatják a John Cooper Works GP-változatot, ami a látványra hozza a tökéletes hot hatch-hangulatot, de vajon lesz-e belőle sorozatgyártás?

Ez a Mini John Cooper Works GP tanulmányautója, ami az előfutára lehet egy későbbi sorozatgyártásba kerülő bivaly hot hatchnek.

Mini John Cooper Works konceptautó

Ez nem az a kedves kis visszafogott Mini, amiből annyit lehet látni

Mind az első-, mind a második generációs Miniből volt kapható John Cooper Works GP-modell, nem sokkal a generációváltás előtt, 2006-ban és 2012-ben, így várhatóan a harmadik generációs modellből is kapható lesz majd egy JCW GP-variáns.

Mivel a következő ferdehátú Mini 2020-ra érkezik, így jó eséllyel 2019-re jelenik meg a különlegesen extrém változat.

Frankfurtban új konceptautót mutat be a Mini

Bukókeret, kagylóülések, nem lehet kétséges: ezt bizony amennyire lehet, sportosra hangolták

Mindenesetre a Mini „nem tudja megerősíteni, hogy sorozatgyártású modell lesz a jövőben a GP-modellből. Ez a koncept egy dizájn tanulmányautó.”

A BMW tulajdonában lévő autógyártó szerint a tanulmányautó a Monte Carlo Rali 50 évvel ezelőtti győzelme ihlette, így "dinamizmust és hihetetlen vezetői élményt" fog nyújtani.

A BMW leányvállalata a Mini

Amellett, hogy mutatós, még az aerodinamikai mutatóit is javítják a GP-változatnak a szénszálas elemek

A Mini főnöke, Peter Schwarzenbauer azt nyilatkozta még 2016 év végén, hogy a jó eséllyel lesz újra GP-modelljük:

„A John Cooper Works GP egy fontos része a Mini márkának” – mondta – „Jól működött a múltban, így nem látom okát, miért ne működne a jövőben is.”

A konceptautó olyan extrém stílusjegyeket visel magán, hogy nagyon nem valószínű, hogy mindet átültetnék egy sorozatgyártású modellbe… pedig igazán el tudnám viselni.

Hatalmas első- és hátsó kötények jellemzik a karosszériát, valamint egy méretes tetőspoilert kapott. Persze miért is lenne GP-modell, ha ezek nem mind szénszálas anyagokból készültek volna, amik az optimális teljesítmény-súly arányt hivatottak javítani. De pontos adatokat egyelőre nem közöltek.

Új konceptautó a Minitől

Egyáltalán nem bánnám, ha sorozatgyártásra is kerülne a tanulmányautó, még ha nem is tartaná meg minden elemét

Annyit lehet rajta látni, hogy 19-es könnyűfém kerekeken gurul, a hátsó LED-fényszórók a brit lobogó, a Union Jack egy részét világítják meg, utalva az autó származására.

A legutóbbi John Cooper Works GP-t 2012-ben csodálhatott a közönség, akkor egy négyhengeres 1.6 literes turbós motort használt, ami 215 LE-s teljesítményt adott le, 7 LE-vel többet, mint a szokványos JCW-modell abban az időben. De a gyorsulására nem lehetett panasz, a 0-100-as sprintet 6.3 másodperc alatt teljesítette.

A legsportosabb Mini

A korábbi GP-modell 1.6-os turbómotorját eggyel nagyobbra, 2.0 literes turbósra cserélték, így csak az a kérdés: mennyivel lesz gyorsabb, mint a régi?

A mostani alap JCW-modell egy négyhengeres, 2.0 literes turbós motort használ, 227 LE-vel, a gyorsulása ugyanúgy 6.3 másodperc 100-ra, mint a legutóbbi GP-modellé. Vagyis az ebből készülő harmadik generációs GP-modellnek minden tekintetben jobb értékeket kell produkálnia.

Forrás:

Autocar

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.
Mini Cooper 1960
2019. október 19.
Olcsó, kicsi és praktikus. Ebből következne, hogy silány és unalmas, de a Mini erre alaposan rácáfolt, mindmáig az egyik legélvezetesebb kisautó a világon!

További hírek