2017. október 17. | 18:37

Ha egy szupersportautóból alig 106 darabot gyártottak, mindegyik ára a csillagos eget verdesi. Kérdés, hogy mennyiért kel el egy olyan modell, amit úgy ahogy van félretettek, miután kigördült a gyárból?

Amikor azt írják egy eladó autó hirdetéséhez, hogy „gyári állapotú”, az egészen mást is jelenthet a legdrágább szupersportautók körében, erre a legjobb példa az alábbi McLaren F1. Ennél a példánynál ugyanis a gyári állapotot olyan szinten komolyan lehet venni, hogy a belsejében még mindig ott az eredeti védőfólia, ahogy 1997-ben kigördült a wokingi gyárból.
Ennél a McLarennél ezt jelenti a gyári állapot: mindenhol védőfólia. Ha megvehetném, életem egyik legszebb élménye lenne kicsomagolni belőle

A Gordon Murray tervezte autóban egy V12-es BMW-motor dolgozik, ami 627 LE-s teljesítménnyel. De ennek az autónak a japán gazdája nem élvezte ezt ki, hiszen az autóban alig 239 km van. És ez a mennyiség is csupán az értékesítés előtti tesztelésekből származik, amit még a McLarennél végeztek vele. A pénzben kifejezett értékét nem nagyon, az eszmeiét azonban annál inkább emeli az is, hogy az autó mellé a gyári tartozékok is járnak, beleértve a Tag Hauer 6000-es órát, amiből mindössze 64 darab van a világon.
Tag Hauer 6000 McLaren F1, ami még a szupersportautónál is ritkább

Az eddigi legdrágább McLaren F1 a Pebble Beach-en kelt el, 2017 augusztusban, akkor a 15.6 millió dollárral, azaz átszámítva négymilliárd-egyszázötvenmillió forinttal karcsúsította a pénztárcáját a szerencsés vevő, aki kétség kívül jól járt az üzlettel, hiszen egy ilyen ultra ritka sportautó ára csak felfelé emelkedik, a kérdés, hogy mennyire? De az az F1 szinte agyonhasznált ehhez képest, hiszen abban 15.300 km-t tettek bele élete során, úgyhogy a Tom Hartley Jnr aukciósház bizton számít arra, hogy simán megdöntik az eddigi rekordot.
Őszintén, ha lenne egy ilyen autód, te meg tudnád állni, hogy ne ülj bele és használd?

A McLaren F1 a világ legkeresettebb szuperautói között van, hiába az elképesztően magas ára, attól nem kell félni, hogy ne találna gazdára egy ilyen darab. 1992 és 1998 között mindössze 106 darab készült belőle, a 6.1 literes szívó V12-es BMW-motort aranyfólia veszi körbe, hogy az irtózatos hőtermelés ne okozzon károkat a motortérben. Angol sportkocsi lévén talán a brit Autocartól illő idézni, akik azt mondták róla:
„Egy autó, amit ha nem hideg fejjel vezetik, könnyen akkora bajba sodorhatja a sofőrjét, amit el se tudsz képzelni.”

Nem az F1 a létező legerősebb vagy leggyorsabb sportautó, de ő az utolsó, ahol még az elektronika nem homályosította el a vezetési élményt

Mr. Bean, alias Rowan Atkinson csak bólogatni tudna erre, ugyanis ő volt az, aki megszállott sportautó-rajongó lévén birtokolt egy ilyen F1-et. És össze is törte. Kétszer! Ezzel kivívta magának a történelem legnagyobb legnagyobb biztosítási kifizétését, ugyanis a második, 2011-es „kis” balesetére, ami után 910 ezer fontot kapott, átszámítva 320 millió forintot. Persze a McLarenjét is 16 hónapig tartott, mire megjavították, hogy aztán végül 2015-ben 7 millió fontért adja tovább! Forrás: Autocar