Izgalmas koncepciónak indult a 2014-es Párizsi Autószalonon, és nagy meglepetésre a gyártósorra kerülve sem lett belőle „unalmas feleség”.

A 2014-es Párizsi Autószalonon mutatkozott be először a Toyota C-HR koncepció, ami radikális külsejével rögtön a kiállítás legtöbbet fotózott autója lett. Koncepcióról lévén szó sokan azt várták, hogy a japánok kasztrálni fogják szériagyártás előtt, ám nagy meglepetésre csaknem mindent radikális dizájnelemet a helyén hagytak, és piacra dobták ezt a még most is futurisztikus külsejű autót. A húzás bejött, nem csak Európában, hanem a magyar piacon is, ahol jelenleg ez a városi crossover a japán márka legnépszerűbb autója! A C-HR nem csak azért különleges, mert alig tér el az eredeti koncepciótól, hanem azért is, mert ebből a modellből egyáltalán nem kínáltak dízeles változatot. A kocsi kizárólag 1,2 literes benzines turbómotorral, valamint a Toyota Prius negyedik generációjában bemutatkozó 1,8 literes hibrid elektromos hajtással vásárolható meg azóta is. Az európai – és a magyarországi – kereskedésekben 2016 év végén jelent meg, egy évvel később pedig már 113 345 darabot adta el belőle. Ezzel a harmadik legnépszerűbb Toyota lett, mindössze 250 darabbal lemaradva az élen álló Auristól. A Toyota ügyesen időzített, a dízelbotrány miatt meggyengülő dízelek helyét egyre inkább a benzinesek és a hibridek veszik át, ezért lehetséges, hogy az európai C-HR-ek 77,6 százalékát már hibrid változatban adják el.   Magyarországon 2017-ben 1135 C-HR-t adtak el, ezzel rögtön a városi SUV-kategória harmadik legnépszerűbb autója lett idehaza, bár a Toyota modellek között akkor még csak üldözte az élbolyt. Magyarországon a Yaris volt a legnépszerűbb tavaly a maga 1926 eladott példányával, ezt követte a RAV4 (1292 db), az Auris (1287 db) és a Hilux (1243). A számok azt is megmutatják, hogy a japánok portfóliója mennyire kiegyensúlyozott, hiszen a modelljeik fej-fej mellett teljesítenek. A C-HR-ből többet is el tudtak volna adni Magyarországon 2017-ben, ám képtelenek voltak eleget szállítani a hibrid változatból, ami az itthoni eladások 75 százalékát tette ki tavaly. Futurisztikus megjelenése ellenére a modell vásárlóinak 45 százaléka vállalati ügyfél, ami azért érdekes, mert a flottákban a konzervatívabb autók dominálnak inkább. A 2018-as év is ígéretesen alakult eddig, hiszen a SUV-kategória és a hibrid meghajtás a két nagy aktuális kedvenc mostanság az európai és az amerikai piacon, a C-HR pedig mindkettőt hozza. Magyarországon sincs ez máshogy, nem hiába lett az év első két hónapjában a legnépszerűbb Toyota modell. A C-HR-ből február végéig 325 darabot adtak el, ezt követi a Yaris (316 db), a Hilux (254 db), az Auris (195 db), a RAV4 (191 db) és a világ legnépszerűbbje, a Corolla, amiből idehaza 189 darab kelt el eddig. Forrás:
  • Toyota Central Europe sajtóközlemény