2017. december 20. | 17:56

Rövidesen beköszönt az új év, bizonyára te is várod a 2018-ban bemutatkozó újdonságokat! De ne szaladj annyira előre, a 2017-es autós rendezvények is elég ütősre sikeredtek!

AMTS

Az AMTS-nek valahogy évről-évre sikerül felülmúlnia magát, mind felhozatal, mind pedig színvonal tekintetében. Rengeteg hazai és külföldi autó tette tiszteletét ezen az eseményen, a látogatók nagy örömére. Ha már rendszeres AMTS turista vagy, biztos felfedeztél ismerős gépeket, de valahogy mindig olyan apróbb vagy jelentősebb módosításokkal térnek vissza, hogy hiába láttad már, meg kell állnod és nézned kell egy darabig, hogy a szemed fel tudja dolgozni a vizuális löketet. Itt minden évben egy olyan közösség gyűlik össze, aki nem vicsorog a másikra, mert neki Golfja vagy Civicje van. Csak szimplán, márkafüggetlen jelleggel elismerik a kolléga ízlését és munkáját, úgy, ahogy egy ilyen rendezvényen illik. A hangulatot tovább fokozták a Gymkhana versenyek, ahol többek között Ámon Olivér szaggatta a gumikat és dobhártyákat, V12-es Mercedesével.

Genfi Autószalon

A 2017-es Genfi Autószalontól a legtöbb autórajongó napokig kereste az állát, főleg azok, akik imádják az egzotikus szuperautókat. A Ferrari bemutatta az F12-es utódját, a 812 Superfastot, amivel sikerült még feljebb tenni azt a bizonyos lécet. A 12 hengeres, 6,5 literes reaktor 789 lóerőt présel ki magából, és a buli egészen 8500-as fordulatig tarthat. Lamborghiniék sem maradtak tétlenek, megmutatták a Huracan kihegyezett változatát, amivel 6:52-es időt mentek a legendás Nordschliefén, ezzel maguk mögé utasítva a 918-as Porschét. Performante a javából. A Koenigsegg tovább flancolta Agera RS-t, a Grypho elnevezésű változatot 24 karátos arannyal díszítették, hogy még exkluzívabb legyen. Nem mintha szükség lett volna rá. Menetteljesítményeivel kevesen versenyezhetnek, csupán néhány résztvevője van ennek a kategóriának, de új kihívók mindig érkeznek. Mint például az Aston Martin Valkyrie: aerodinamikus formájával, leheletkönnyű karosszériájával és Forma-1-es technológiával igyekszik a legjobb lenni. Számokról eddig keveset tudni, de ha hiteles a britek állítása, ez lesz a leggyorsabb Aston Martin, amit valaha látott a világ. Japán nagyon messze van Európától. Más kultúra, más ízléssel és igényekkel. A tokiói autószalonon olyan járművek mutatkoztak meg a közönség előtt, amiket sokan nem tudtak hova tenni. Futurisztikus formák, meredek elgondolások a közlekedési eszköz fogalmáról, apró kei car-ok, és természetesen eszeveszett japán tuningmegoldások. Ha nem ismered töviről hegyire a felkelő nap országának márkáit, típusait, sanszos, hogy sok nevének hallatán csak vakarni fogod a fejedet. Ezeknek az autóknak egy része valószínűleg soha nem fog tömeggyártásba kerülni, de már így koncept formájában is érdekesek, hogy ilyenre képes jelenleg az autóipar. A bennük rejlő technika pedig iránymutató lehet a következő évtized(ek) számára. Ha választani kéne, melyik volt a legkiemelkedőbb autó, sokan a Mazda RX-Vision Concept-et mondanák. Lehengerlő formavilág, ilyen, amikor a Kodo-dizájn szabad kezet kap.

SEMA Show

A SEMA Show híresen extrém autóknak ad helyet évente. Akár egyedi építésű tuningautókról, akár szériakocsikról van szó, az itt látott dolgoktól könnyen elgyengülhet egy igazi benzinvérű lába. Az Audi, a TT RS sportautójának a tovább reszelt Clubsport Turbo Concept névre hallgató szörnyetegét hozta el a kiállításra. Öthengeres turbómotorjának 592 lóerős teljesítménye a B kategóriás rallyt idézi, ahol ugyanezzel a recepttel alázták a négykarikások a konkurenciát. A 3,6 másodperces 0-100 sprint és a 310 km/h-s végsebesség meglehetősen impozáns, a relatíve kevés hengerhez képest. A külsőt sem hagyták érintetlenül, kapott szélesítést és állítható légterelőket az úttartás javítása végett. Bajorország is kivette a részét a rivaldafényből, az M3-as széria 30. évfordulója alkalmából egy egyedi példányt hozott a SEMA-ra. Kívül matt piros kasztnival és enyhén arany árnyalatú felnikkel ragadta meg a tekintetet, belül a fehér, piros és kék színek kombinációja dominált. M3-as BMW-t viszont nem az utastér dizájnja miatt szoktak venni az emberek, sokkal inkább a menetteljesítményeiért. A motor ugyan érintetlen maradt, de állítható sportfutóművel, és spéci Michelin gumikkal tettek rá még egy lapáttal az élvezeti faktorra. Mustang rajongóknak kötelező program volt a SEMA, rengeteg változat tűnt fel az ikonikus amerikai izomautóból. A főszereplő egyértelműen a jelenlegi generáció ráncfelvarrott képviselője volt. A forma nem sokat változott, a lámpákat dolgozták át, illetve több él teszi még morcosabbá a már így is karakteres orr-részt. A modell népszerűsége világszerte kiemelkedő, ár-érték arányban szinte verhetetlen, a facelifttel talán még csábítóbb lett a leendő vevők számára. Az izomautó műfaj amerikai keletű, ha európai képviselőt keresel, leginkább a Mercedes AMG részlege gyárt hasonló értékekkel rendelkező gumiszaggatókat. A hárombetűs tuningműhely talán legextrémebb terméke a 6x6-os G-osztály: eltúlzott, otromba és felesleges, de valahogy mindenki akar egyet a szíve mélyén. Fordult a kocka, most az USA válaszolt a németeknek, a Hennessey VelociRaptor 6x6-al. Hasonló felépítés, hasonló teljesítmény, mégis kedvezőbb ár. No, nem mintha a 295 ezer dollár olyan olcsó lenne.

Los Angelesi Autószalon

Talán a Los Angeles-i autószalon kínálata volt a „legésszerűbb”: az itt bemutatott termékek még autóra hasonlítanak, nem kell akkora képzelőerő ahhoz, hogy belelásd őket a forgalomba. Nézd meg például az i8-as BMW-t. Futurisztikus, mégis megszokja a szem, megemészti a gyomor. Jól néz ki, jól is megy, mégis környezettudatos a hibridhajtásával. És most már Roadster kivitelben is elérhető, hogy aki nyitott tetővel hasítva szeretné óvni a környezetet, az is BMW-t válasszon. A Mercedes bemutatta az új CLS-osztályt, amivel egyben a stuttgartiak új arculatát is megcsodálhatta a nagyérdemű. Szögletesebb, filigrán lámpákkal, és az AMG GT-ről ismerős hűtőmaszkkal látták el a debütáló CLS-t. Hibrid biztosan, de remélhetőleg Shooting Brake változat is fog készülni belőle. De ha már sportos kombiknál tartunk, a Porsche gondoskodott arról, hogy felbolygassa az állóvizet. A Panamera új karosszériaváltozattal is rendelhető lesz, a Sport Turismo hátulját úgy kombisították, hogy nem veszett el a sport feeling. Inkább a praktikumot próbálják növelni, meg a SB műfaj amúgy is elég trendi mostanság. Az itt bemutatott autó hibridhajtással rendelkezik, 3,4 másodpercre van szüksége, hogy meg legyen a 100-as sprint, a végsebesség pedig 300km/h. Ezekkel a tekintélyes számokkal akár a Ferrari GTC4 Lusso ellenfele is lehet. Frankfurti Autószalon Végül, de nem utolsósorban muszáj megemlíteni a Frankfurti Autószalont is, ahol mindig a német márkák dobbantanak a legnagyobbat, idén se volt ez másképp. A legnívósabb show-t a Mercedes hozta össze, itt leplezték le a Mercedes-AMG Project ONE-t is, de ugyanígy lehetett látni kiállított darabként a Mercedes C111-et, a stuttgartiak egyetlen próbálkozását a Wankel-motorral. A Volkswagen-konszern is megpróbálta kihozni a legtöbbet, a Lamborghini Aventador S Roadster, vagy az immár hátsókerekes Audi R8 szemet gyönyörködtető látvány volt élőben! De olyan eddig nem túl hírneves modellel is találkoztunk, mint a japán Aspark Owl! Elektromos autóként a 2 másodperces gyorsulás 100 km/h-ra szinte elvárás tőle, kérdés, hogy mennyire tud majd berobbanni a köztudatba!