Ford GT Heritage Edition – A sporttörténelem egy limitált darabkája

Frissítve:
2018-09-18, 22:00

A márka egy limitált szériával állít emléket az 1968-as és 1969-es Le Mans-győztes GT40-esnek.

50 éve annak, hogy a Gulf Oil vállalat által támogatott, a benzinvérűek körében csak 1075-ös karosszériaként ismert kék-sárga festésű GT40 nyerni tudott a Le Mans-i 24 órás futamon. Ez a modell azon kevés autók közé tartozik, ami többször egymás után is el tudta hozni az elsőséget a legendás versenyen.

“A Gulf Oil fényezés a motorsport egyik leghíresebb grafikai elemévé vált az évek alatt.” mesélte Joe Hinrichs, a Ford globális tevékenységekért felelős elnöke. “

 A régi és az új generáció egymás mellett Laguna Secában

Joe Hinrichs és Ravi Chawla a különböző generációjú GT40-ek közt.

“Örömmel működtünk együtt a Ford GT Heritage Edition életre keltésén. A Ford márka komoly szerepet játszott abban, hogy a Gulf neve egyfajta legendává vált az autózásban és a motorsportban.” vélekedett Ravi Chawla, a Gulf Oil Lubricants India Ltd. ügyvezető igazgatója.

Ez alkalommal nincs növekedés a teljesítményben. A szerencsések „csak” egy egyedi évfordulós optikai csomagból tudják összeválogatni leendő autójuk külső, illetve belső látványvilágát.

A Ford GT Heritage Edition egy egyedülálló kétéves kifutással érkezik, a 2019-es csomagban a 9-es szám található meg a limitált modellek gépháztetején és az ajtókon, valamint halványabban a belső ajtópaneleken. Ezt 2020-ban a 6-os váltja fel, ugyanis az 1969-es Le Mans-i versenyen ez volt a rajtszáma.

A Heritage Edition külső fényezése felülről fotózva

A legendás Gulf fényezés Az új kasztninak is jól áll.

Ami a külsőt illeti a kék-narancs fényezéshez jól passzol az A-oszlop fényezetlen szénszálas borítása. A látványt a narancssárga féknyergek és ezüstre fújt külső tükörburkolatok teszik teljessé. Továbbá autó egyedi, 20 colos alumínium felniket kapott.

A belteret stílusosan ébenfa színű Alcantara bőrkárpit borítja. Az ülések, a műszerfal, az ajtóoszlopok, a mennyezet és még a kormánykerék is ezzel a textillel lett bevonva. Az üléseken és a kormánykeréken nagyon vagányak a kontrasztos kék-narancs öltések, valamint az ülések párnázása az eredeti, 1968-as Le Mans-győztes autóét idézik, akárcsak a kormány mögötti váltókarok fényes, eloxált felülete.

A Ford GT40 Heritage Edition belső tere nyitott ajtókkal

Ford GT Heritage Edition utasterében szinte mindenhol Alcantarát alkalmaztak.

A műszerfalat, az ajtópaneleket és az utasfülke x-alakú belső merevítéseit fényes, sötét színű rozsdamentes acél betétek díszítik. A korábbi limitált kiadású modellváltozatokhoz hasonlóan a Ford GT Heritage Edition utasterében is megtalálható az egyedi sorozatszám-tábla. Továbbá a testes küszöbök és a középkonzol is fényezetlen, matt árnyalatú szénszálas burkolatot kapott.

Forrás/ Fotók:

További autós hírek

“Nem mindennapi lélekjelenlét kellett annak az autósnak ahhoz, hogy megakadályozzon egy gázolást. A férfi szerda éjjel sétált a forgalommal szemben…

Intézkedéscsomagot tett le a  miniszterelnök és a kormány asztalára Lázár János, a nemdohányzók védelméért felelős miniszteri biztos, amiben többek között…

Ezen pörög a Net 3 napja! Azt fejtegetitek ki volt a hibás. A fő kérdés, hogy itt van-e 2 párhuzamos…

A tegnapi cikkünkre hatással küldte el nekünk ezt a videót olvasónk. Ezúttal a belső sávban, szintén az M3-ason, a betonterelő…

Életét vesztette a Csobánkánál történt balesetben megsérült gyermek – írja a police.hu.  Ahogy arról mi is beszámoltunk, eddig tisztázatlan okból…

Kapcsolódó írások

ford gt40 szemből
2019. június 14.
Ken Milesék 1966-ban megtörték a maranellóiak egyeduralmát Le Mans-ban, az erről készülő filmet hamarosan a mozikban is megnézheted.
1984 Ford Bronco XLT, barna SUV, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 14.
1980-ban mutatkozott be a Ford Bronco harmadik generációja. Az évek múlásával több apró módosításon esett át, de a széria csak 1984-ben nyerte el legmarkánsabb jellegzetességeit
Ford T-Model kisgyerekkel fotózva
2018. október 08.
Galamb József makói mérnök nagy szakmai diadala volt, amikor 1908. október 8-án kigördült az első Ford T-Model a gyár szerelőcsarnokából.
1958 Continental Mark III, piros kabrió, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 28.
1958-ban a Ford megpróbálta feléleszteni a haldokló Continental divíziót. A Mark II utódjául egy költséghatékony 7,0 literes yachttal állt elő, ami 1958-ban a Mark III-ban teljesedett ki