Két autó fanatikus, Venczel János és Kiss Lajos nem egy szokványos drift autót épített. Olyan gépet hoztak össze, ami igazán különleges a maga nemében!
Minden épített autó különleges a maga nemében, ugyanakkor valami nagyon egyedülállóval szeretném indítani ezt a sorozatot. Ezúttal Venczel János és Kiss Lajos autóját fogom bemutatni, ami több szempontból is különleges. Projektjük 3 évvel ez előtt, 2014-ben kezdődött, ekkor ugyanis kitalálták, hogy drift autót szeretnének építeni. Őket is az az elv vezérelte, mint minden autó fanatikust, valami újat szerettek volna összehozni. Szerettek volna egyedit alkotni: valamit, ami nem BMW, Toyota vagy Nissan, valamit, ami nem illik bele a megszokott mezőnybe.
Venczel János és Kiss Lajos egy Audi A4 Avantot kezdett átépíteni
Találtak is hozzá egy tökéletes alapot Svájcban, egy megkímélt, családi kombit, ez pedig nem más, mint az Audi A4 Avant. Kezdetét vette az átépítés, és már az elején jött is az első kihívás, hogy az a bizonyos hajtás fixen a hátsó tengelyre kerüljön. Aki már kezdett bele ilyen projektbe, az tudja, hogy hajtást többek között hegesztővel is lehet fixálni. Ekkor jött a legnagyobb kérdés, a motor, ami szerves része a versenyautó építésnek. Ezt nem lehet készre csinálni. Mindig valami szétmegy, vagy már nem elég erős, de az biztos, hogy soha nincs kész. Esetükben egy 1.8 T volt az adott kasztniban, aminek a tuningolása igen nagy anyagi befektetéssel egy nem túl megbízható motort eredményezett volna. A fiúk egy V8, pontosabban S8 motort választottak, ami a maga gyári 360 lóerejével egy elég sportosnak mondható kis darab. Őszintén szólva belátható, hogy az autó adottságai miatt nem tűnik a legkézenfekvőbb dolognak beletenni ezt az óriási méretű motort az A4 kasztniba, ugyanakkor a kitartó próbálkozás és a rengeteg munkával eltöltött óra meghozta a gyümölcsét.
A fiúk egy V8, pontosabban S8 motort választottak
Immáron van hajtás, van motor, de még hátra van a drift autó építés elengedhetetlen mozzanata, a kormányszög módosítás. Esetükben ez nem volt olyan egyszerű, hisz az Audi futóműve meglepő módon nyolc (!) darab lengőkarral gurult le a gyártó sorról. Minimálisan sikerült, de még dolgoznak a megoldáson és folyamatosan finomítanak rajta, ugyanakkor „recept" híján nincs könnyű dolguk. Mint minden autónál, a külső itt sem elhanyagolható. Az első lökhárítót leszámítva minden gyári elem megmaradt. A kezdeti zöldből lett egy igen mutatós fekete dizájn, és versenyautó lévén sportülések kerültek a komfort helyére.
Mutatós fekete dizájnt kapott a drift autó
Ahogy lenni szokott, amivel probléma lehet, azzal lesz is. Így például a motortartó bakok, kipufogó rendszer, homlokfal is külön logisztikát igényelt. Egy garázsban töltött éjszakákkal teli év után tesztelésre indult a gazdájával, és mindenki meglepetésére olyat mutattak, amit egy kombitól ritkán látni. A kezdeti megelégedés után új terveken és módosításokon gondolkodnak. Szerintem okoznak még meglepetéseket...
Találtak is hozzá egy tökéletes alapot Svájcban, egy megkímélt, családi kombit, ez pedig nem más, mint az Audi A4 Avant. Kezdetét vette az átépítés, és már az elején jött is az első kihívás, hogy az a bizonyos hajtás fixen a hátsó tengelyre kerüljön. Aki már kezdett bele ilyen projektbe, az tudja, hogy hajtást többek között hegesztővel is lehet fixálni. Ekkor jött a legnagyobb kérdés, a motor, ami szerves része a versenyautó építésnek. Ezt nem lehet készre csinálni. Mindig valami szétmegy, vagy már nem elég erős, de az biztos, hogy soha nincs kész. Esetükben egy 1.8 T volt az adott kasztniban, aminek a tuningolása igen nagy anyagi befektetéssel egy nem túl megbízható motort eredményezett volna. A fiúk egy V8, pontosabban S8 motort választottak, ami a maga gyári 360 lóerejével egy elég sportosnak mondható kis darab. Őszintén szólva belátható, hogy az autó adottságai miatt nem tűnik a legkézenfekvőbb dolognak beletenni ezt az óriási méretű motort az A4 kasztniba, ugyanakkor a kitartó próbálkozás és a rengeteg munkával eltöltött óra meghozta a gyümölcsét.
Immáron van hajtás, van motor, de még hátra van a drift autó építés elengedhetetlen mozzanata, a kormányszög módosítás. Esetükben ez nem volt olyan egyszerű, hisz az Audi futóműve meglepő módon nyolc (!) darab lengőkarral gurult le a gyártó sorról. Minimálisan sikerült, de még dolgoznak a megoldáson és folyamatosan finomítanak rajta, ugyanakkor „recept" híján nincs könnyű dolguk. Mint minden autónál, a külső itt sem elhanyagolható. Az első lökhárítót leszámítva minden gyári elem megmaradt. A kezdeti zöldből lett egy igen mutatós fekete dizájn, és versenyautó lévén sportülések kerültek a komfort helyére.
Ahogy lenni szokott, amivel probléma lehet, azzal lesz is. Így például a motortartó bakok, kipufogó rendszer, homlokfal is külön logisztikát igényelt. Egy garázsban töltött éjszakákkal teli év után tesztelésre indult a gazdájával, és mindenki meglepetésére olyat mutattak, amit egy kombitól ritkán látni. A kezdeti megelégedés után új terveken és módosításokon gondolkodnak. Szerintem okoznak még meglepetéseket...