Gemballa GT: egy 817 lovas 911 Turbo

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

A Gemballa alakított már át Porsche Cayenne-t is, most viszont egy megpiszkált, rekordvadász 911-gyel villantanának a 2017-es SEMA Show-n

A borongós idő magával hozza sokszor a bezárkózottságot, a nyár elment, a napfénynek öt óra magasságában már hűlt helye. A hideg, nyirkos kinti időjárás arra ösztönzi az amerikaiakat, hogy a Netflixhez nyúljanak. A megoldás ilyenkor nem az, hogy valamilyen melegebb éghajlatra költöznek, helyette inkább kimennek melegedni a 2017-es SEMA Show-ra. Hiszen mi más lehetne jobb hely bemutatni egy 800 lóerős Porschét?

A Gemballa GT koncepció

A Gemballa GT koncepció

Ez a darab nem az, amit Genfben már megvillantottak, ez a GT a Gemballa egyedi csomagját kapta meg. A teljes aero-pack közel 8 millió forint, míg a pille könnyű felnik és gumik kombója kb. 2 millió forintot tesz ki. A Gemballa 15 millió forintért hozzányúl a standard 911 Turbo 3.8 literes motorjához is, kihozva belőle 817 lóerőt és 950 Nm-es nyomatékot, mely teljesítmény a saját motorvezérlő rendszernek és sok módosított alkatrésznek köszönhető. A nyers erőt valahogy meg is kell fékezni: a teljesen karbon-kerámiás fékrendszer, a masszív tárcsákkal és a féknyergekkel segíti a fenevad lassítását.

Gemballa GT - Porsche 911 Turbo

Gemballa GT - Porsche 911 Turbo

A számok monumentálisak: 2,38 másodperc alatt futja a 0-100-at, a 200 km/h-t pedig 7,5 másodperc alatt éri el, a Gemballa GT végsebessége pedig 360 km/h. Hogy képesek legyünk mihez mérni ezeket a számokat: a sorozatgyártású 911 Turbo 532 lóerős és 710 Nm-t mutat, 3 másodperc kell neki a 100-hoz, a 0-200-hoz pedig 10,4. Na és a végsebesség? 320 km/h.

A kulcs az ultrakönnyű karosszériában rejtőzhet

A kulcs az ultrakönnyű karosszériában rejtőzhet

A Gemballa zsebelt már be pár rekordot utcai autóval a Nürburgringen, így van némi tapasztalatuk abban, hogy hogyan is kell gyors autót építeni. Állításuk szerint a GT ultrakönnyű karosszériája lesz a kulcs, hogy a jövőben világra szóló teljesítményt érjenek el más pályákon is, mivel a Hockenheimring és a Sachsenring céltáblájukon van. Összefoglalva: 46 millió forintért körülbelül hozzájuthatsz egy gyári 911 Turbóhoz, mellé biggyesztesz 26 milliót és van egy senkivel össze nem keverhető szupersport autód, mely akár a Need for Speedből is érkezhetett volna.

Forrás:

TopGear

További autós hírek

Szokásos délutáni dugó a Szentendrei úton befelé. A legtöbben sorolnának be a békásmegyeri lakótelep irányába és mivel egy sáv kanyarodik…

Mint azt tegnap mi is megírtuk, hatalmas méretű szállítmány miatt korlátozzák több autópályán a forgalmat. Több fotó és videó is…

Szombatról vasárnapra virradó éjszaka, a szlovák D2-es autópályára riasztották a rendőröket, miután egy autós a forgalommal szemben haladt – számolt…

Szerda, csütörtök és péntek éjszaka egy extrém méretekkel rendelkező szerelvény bukkan fel a magyar autópályákon. A budapesti bazilikánál alig kisebb,…

Aki gyakran halad kifelé a Gyömrői úton, az bizonyára ismeri a helyszínt és tette már meg számtalanszor azt, hogy a…

Kapcsolódó írások

Top 5 Porsche tanulmányautó, fehér Porsche, elölnézet, balról
2018. december 30.
A Porsche úgy döntött, bemutatja 5 kedvenc tanulmányautóját. A lista némely tagja meghökkentő, de egyikük sem mondható utolsónak.
2019. december 01.
Videógyűjtemény a Nürburgrin Nordschleife aszfaltcsíkjáról, de nem úgy, ahogy megszoktad
Kémfelvetélek az újgenerációs Porsche 911-ről!
2018. január 26.
Szemfüles fotósok lencsevégre kapták az újgenerációs Porsche 911 Turbót teszt közben, első alkalommal a gyártásra szánt karosszériával. A Porsche ikonikus sportautójának új változatát 2018 folyamán fogják bemutatni.
1979 Porsche 935 F1 street legal, kék, oldalnézet, balról
2018. december 13.
A Porsche 935-ös modelljei a pályákon kívül tiltólistásak voltak. Kivéve azt az egy darabot, ami most eladásra kerül