Ha volna 500 millióm, megvenném! Porsche 904 Carrera GTS

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

Az autók között is vannak olyan klasszikus szépségek, amelyeken nemhogy nem fog az idő, hanem az évek múltával még különlegesebbek, izgatóbbak lesznek.

Ilyen ez az 1964-es Porsche 904 Carrera GTS is, amiért félmilliárd forintot kell letennie az asztalra annak, akik szeretne új gazdája lenni. Persze ez az ár nem véletlen, hiszen minden adott ahhoz, hogy értékes legyen! Először is, egy Porschéról van szó, ami hiába múlt el fél évszázados, mégis kifogástalan állapotban maradt fenn, motorja pedig bár nem eredeti, mindössze 15 019 kilométert tettek bele eddig. A magas ár másik oka, hogy ritkaságról van szó, a Porsche 904 Carrera GTS-ből ugyanis mindössze 126 darab épült, közülük pedig ez a 49. példány.

Porsche 904 Carrera GTS

Ez a Porsche 904-es több évadon keresztül sikeresen bizonyított a versenypályákon is

Vannak még különlegességei a 904-es modellnek, ugyanis ez volt a legendás Alexander Ferdinand Porsche utolsó tervezése, de utolsóként kapta meg az Ernst Fuhrmann által megálmodott négyhengeres léghűtéses boxermotort is. Különleges azért is, mert ez az utolsó olyan Porsche, amelyik utcai autóból épített versenyautó, vagyis úgynevezett homologizált modell.

Egy 1964-es Porsche 904 Carrera GTS

Összesen 126 utcai példányt gyártottak ebből az autóból

Ez utóbbi kifejezés annyit tesz, hogy teljes egészében megegyezik az 1963-as sportautó-világbajnokság GT-osztályában versenyző Porsche 904-es belső típusszám alatt versenyző autóval. A FIA akkori szabályzata szerint ugyanis csak azok az autók kaphattak versenyengedélyt, amelyekből legalább száz darab utcai kocsit is legyártottak. A Porsche 906-os koncepciója éppen fordított volt, ott versenyautóból készítettek közúton is használható homologizált változatot.

Klasszikus Porsche design

Hiába 54 éves, remek formában van ez a Porsche

Azért nem mindenben volt utolsó a 904-es, újítás is akadt benne: ez volt az első Porsche, ami acélvázra szerelt, üvegszállal erősített, poliészter gyantával kombinált műanyag karosszériával épült. A karosszériát a BASF készítette, majd Speyerben, a Heinkel cég üzemében szerelték rá a padlólemezre.

Porsche 904 amerikai rendszámmal

Hiába lapos, csodás ez a fenék

Ennek a konkrét autónak az elmúlt 54 évben összesen hat tulajdonosa volt, közülük az első kettő francia autóversenyző. Öt évnyi sikeres versenyzés után a 904-est „nyugdíjazták”, ekkor került egy német Porsche-gyűjtőhöz és autórestaurátorhoz, Manfred Freisingerhez. Tőle egy amerikai gyűjtő, Jose Manuel Segimen vásárolta meg, majd 1990-ben a monacói aukción egy svájci gyűjtő szerezte meg, így került vissza ismét Európába.

Szép állapotban maradt meg Porsche 911-es belső tere

Ez volt az első Porsche, ami műanyag karosszériával készült

Az ezüst csoda ezután egy nagyobb felújításon esett át a Porsche hivatalos restaurátor műhelyében, ahol egy 2,7 literes, hathengeres Porsche 911-be való motort, valamint egy 904-esből származó sebességváltót építettek bele. Ezután a négykerekű Angliába került, végül pedig ismét egy amerikai gyűjteményt gazdagított, egészen mostanáig.

Most ismét eladó. Bárcsak volna 500 millióm!

Forrás:

Kapcsolódó írások

Top 5 Porsche tanulmányautó, fehér Porsche, elölnézet, balról
2018. december 30.
A Porsche úgy döntött, bemutatja 5 kedvenc tanulmányautóját. A lista némely tagja meghökkentő, de egyikük sem mondható utolsónak.
1979 Porsche 935 F1 street legal, kék, oldalnézet, balról
2018. december 13.
A Porsche 935-ös modelljei a pályákon kívül tiltólistásak voltak. Kivéve azt az egy darabot, ami most eladásra kerül
Autós képgyűjtemény 2.
2017. február 13.
Gyors válogatás az autós világból, vegyes témákban
A 70-es évek 6 ikonikus sportautója
2017. november 10.
Mikrofonfrizurák, barkók, tömött bajszok, magas derekú trapéznadrágok, női és férfi kezeslábasok – a 70-es évekről sok borzasztó kép is bevillanhat. Az autóiparban viszont csodálatos modellek születtek ekkor.